Gå til innhold

Lavere fettprosent !


nolove

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lavere fettprosent oppnås best ved å endre på kostholdet. Dersom du vil at vi skal ta en titt på ditt kosthold og se hva DU kan gjøre for å oppnå dette, så trengs det litt informasjon om DEG. Hvordan/hva spiser du i løpet av en dag, hvor høy er du og hvor mye veier du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 90 kg og 185 cm høy, å har ikke så mye fett rundt kroppen,mest rundt mage,

frokost: havregryn,grovbrød 3 stk ,pluss et par bananer

lunch: salat og kylling, en protein shake,risbrød,

middag, pasta\ kylling eller biff

kvelds, omelett\havregryn, pluss tar meg en skyr eller noe i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 90 kg og 185 cm høy, å har ikke så mye fett rundt kroppen,mest rundt mage,

frokost: havregryn,grovbrød 3 stk ,pluss et par bananer

lunch: salat og kylling, en protein shake,risbrød,

middag, pasta\ kylling eller biff

kvelds, omelett\havregryn, pluss tar meg en skyr eller noe i løpet av dagen

Havregryn er topp mat, men det kan bli litt mye av det gode med havregryn både til frokost og til kvelds. I tillegg spiser du både brød og bananer til frokost, pluss pasta til middag og da blir det mye karbohydrater i.l.a dagen.

Vil anbefale deg å trappe litt ned på mengden carbs, og erstatte noe av det med mer proteinrik mat. Proteiner øker metthetsfølelsen, og hjelper deg samtidig å øke muskelmassen i kroppen. Og om du øker muskelmassen, ja da synker fettprosenten:D Eksempler på proteinrik mat er: Biff, kylling, Cottage Cheese, Mager Kesam, Skyr, egg osv. Sats på å få i deg 2-2,5 gram protein pr.kg kroppsvekt pr.dag. Veier du 90 kg, så blir det da 180-225 gram protein pr.dag.

Ellers ser lunchen topp ut, og det samme med middag!

Sikkert mange her inne som kan svare mye mer utfyllende enn meg, men håper hvertfall dette hjelper litt:)

Så spis sunt og godt, tren vekter og øk muskelmassen, og for den ekstra lille touchen kan du legge inn ett par økter cardio (kondisjon) i uka.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 90 kg og 185 cm høy, å har ikke så mye fett rundt kroppen,mest rundt mage,

frokost: havregryn,grovbrød 3 stk ,pluss et par bananer

lunch: salat og kylling, en protein shake,risbrød,

middag, pasta\ kylling eller biff

kvelds, omelett\havregryn, pluss tar meg en skyr eller noe i løpet av dagen

Maten din ser faktisk ganske grei ut. Det er ikke like lett å beregne næringssammensetning uten å vite mengder, men det er heller ikke SÅ viktig. Holder vekten seg stabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takker for svar :) nei vekten går bare oppover :p får vell bare prøve å ha litt mere cardio om dagene :)

Hvis vekten går oppover, må man redusere litt på kaloriene for å redusere fettprosente. Men en kombinasjon av mer proteiner og styrketrening bidrar også positivt på fettprosenten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...