Gå til innhold

Jeg er så trett!


maregita

Anbefalte innlegg

Og det har en naturlig forklaring som skyldes små barn osv. Jeg har ingen tro på at det er noe annet (kosthold, medisinsk el).

Så da er mitt spørsmål til dere, finnes det kosttilskudd som gir litt ekstra energi på dagen?

Problemet mitt er at jeg føler meg helt tom for energi, slik at dørstokkmilja blir så mye lengre til trening enn den er når jeg er uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vanskelig for å tro at trettheten ikke skyldes svakheter ved enten kosthold eller søvnmønster. Det er ikke noe kosttilskudd som lindrer denne trettheten. Koffeintilskudd vil kanskje dempe symptomene til en viss grad over en kort periode men det er ikke noen god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffeintilskudd vil kanskje dempe symptomene til en viss grad over en kort periode men det er ikke noen god løsning.

Kaffe er for mange en helligdom som kvikner opp kroppen før en arbeidsdag. Jeg drikker nesten alltid kaffe mens jeg trener, kvikner litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at trettheten ikke skyldes svakheter ved enten kosthold eller søvnmønster. Det er ikke noe kosttilskudd som lindrer denne trettheten. Koffeintilskudd vil kanskje dempe symptomene til en viss grad over en kort periode men det er ikke noen god løsning.

Hvis du har vansker for å tro det, så kan jeg ikke se for meg at du har små barn. Iallefall ikke barn som våkner flere ganger per natt. Jeg har hatt urolige netter i nærmere seks år nå, så det er ikke så rart jeg blir trett til tider..

Jeg har god kunnskap om kropp, kosthold og sinn, så jeg ber om at dere tar meg på alvor når jeg sier at jeg er trygg på at trettheten skyldes våkne barn i kombinasjon med at jeg har en krevende jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har vansker for å tro det, så kan jeg ikke se for meg at du har små barn. Iallefall ikke barn som våkner flere ganger per natt. Jeg har hatt urolige netter i nærmere seks år nå, så det er ikke så rart jeg blir trett til tider..

Jeg har god kunnskap om kropp, kosthold og sinn, så jeg ber om at dere tar meg på alvor når jeg sier at jeg er trygg på at trettheten skyldes våkne barn i kombinasjon med at jeg har en krevende jobb:)

Wtf. Du bekrefter jo selv at lite søvn om natten er årsaken til trettheten. Ingen kosttilskudd erstatter søvn. Det er vel ikke noen her som ikke tar deg på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.. Ja, jeg skrev i første innlegg at problemene skyldes dårlige netter. Men samtidig sier jeg at det ikke skyldes kosthold eller medisinske forhold.

Jeg vet ingenting kan erstatte søvn, men nå er jo hele poenget med mitt problem, at mer søvn er svært vanskelig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så funka egentlig energidrikker (Monster, Burn og RedBull) ganske greit, men er vel ikke egentlig noen god løsning i lengden :p

Kaffe har aldri funket på meg heller egentlig :p Blir urolig i kroppen, men aldri følt meg noe mer våken :p

Takk for tilbakemelding:) Det er rett og slett vondt å være så trett.. Har du prøvd koffeintilskudd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.. Ja, jeg skrev i første innlegg at problemene skyldes dårlige netter. Men samtidig sier jeg at det ikke skyldes kosthold eller medisinske forhold.

Jeg vet ingenting kan erstatte søvn, men nå er jo hele poenget med mitt problem, at mer søvn er svært vanskelig å få til.

Catch 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding:) Det er rett og slett vondt å være så trett.. Har du prøvd koffeintilskudd?:)

Nope jeg testa aldri koffeintilskudd... Var vel ikke så veldig klar over at de fantes heller i grunn :p Men nå har jeg vel heldigvis ikke bruk for det, klarer som regel å få meg nok søvn osv nå :) Men jeg vet altfor godt hvordan det er å mangle energi! Klarte å glemme å kle på meg diverse (gensere som regel), våkna ALDRI av noenting omtrent - hadde det brent eller noe hadde jeg brent i hjel før jeg våkna sikkert :p

Da jeg var så trøtt var det fordi jeg var farlig lavt på nivå av B12vitaminer da :p Så det er heldigvis fikset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, har dette en helt naturlig forklaring. Dersom dere hadde fått vite detaljene, hadde dere også forstått hva jeg mener:) Det jeg kan si er at når de utløsende faktorene for dårlig søvn er borte, sover jeg også bedre, og er følgelig mindre trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope jeg testa aldri koffeintilskudd... Var vel ikke så veldig klar over at de fantes heller i grunn :p Men nå har jeg vel heldigvis ikke bruk for det, klarer som regel å få meg nok søvn osv nå :) Men jeg vet altfor godt hvordan det er å mangle energi! Klarte å glemme å kle på meg diverse (gensere som regel), våkna ALDRI av noenting omtrent - hadde det brent eller noe hadde jeg brent i hjel før jeg våkna sikkert :p

Da jeg var så trøtt var det fordi jeg var farlig lavt på nivå av B12vitaminer da :p Så det er heldigvis fikset :D

Jeg er nok ikke helt der. Jeg sover ikke tungt, heller tvert imot. Jeg våkner av alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal begynne å reparere manglende søvn over tid med koffeintilskudd er du fort inne i en jævlig ond sirkel.

Å ta et slikt tilskudd hvis en har mangel på søvn og skal noe spesielt en gang er greit, men å ta det hele tiden fordi du ikke sover nok vil jeg absolutt ikke anbefale.

Kroppen trenger hvile.

Har du barn med kolikk eller noe siden de er så mye våken om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn = dårlig søvn

Desverre så er det av og til bare sånn det er..

Har to selv, en av de m kraftig astma så har vel ikke sovet en natt sammenhengende på 4,5 år.. Men tror jeg er litt heldig der, at jeg har tilpassa meg det.. og går som regel greit..

Og med en krevende jobb i tillegg så er det ikke lett å hente seg inn...

Men må si meg litt enig m de over at det blir en ond sirkel m koffeintilskudd osv..

Er nok ikke noe som kan gjøre opp for tapt søvn.. Kanskje legge seg litt tidligere? Jeg har selv til tider lagt meg halv ti siden de har styrt så på nettene.. Det har hjulpet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...