Gå til innhold

Jeg er så trett!


maregita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du skal begynne å reparere manglende søvn over tid med koffeintilskudd er du fort inne i en jævlig ond sirkel.

Å ta et slikt tilskudd hvis en har mangel på søvn og skal noe spesielt en gang er greit, men å ta det hele tiden fordi du ikke sover nok vil jeg absolutt ikke anbefale.

Kroppen trenger hvile.

Har du barn med kolikk eller noe siden de er så mye våken om natta?

Ikke kolikk. Men barn er forskjellig. Noen sover bedre enn andre.. Jeg var selv et slikt barn som sov dårlig frem til jeg var lagt oppi skoleårene.

Jeg ser det du sier om ond sirkel. Koffeintilskudd hadde jeg ikke tenkt på selv før det ble nevnt her. Men la meg understreke det at jeg ikke hadde tenkt å bruke noe fast, men å kanskje benytte det de dagene jeg kjenner trøttheten er verre enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn = dårlig søvn

Desverre så er det av og til bare sånn det er..

Har to selv, en av de m kraftig astma så har vel ikke sovet en natt sammenhengende på 4,5 år.. Men tror jeg er litt heldig der, at jeg har tilpassa meg det.. og går som regel greit..

Og med en krevende jobb i tillegg så er det ikke lett å hente seg inn...

Men må si meg litt enig m de over at det blir en ond sirkel m koffeintilskudd osv..

Er nok ikke noe som kan gjøre opp for tapt søvn.. Kanskje legge seg litt tidligere? Jeg har selv til tider lagt meg halv ti siden de har styrt så på nettene.. Det har hjulpet..

Ja, det er bare sånn det er. Det har jeg akseptert for mange år siden:) Så akkurat det faktum i seg selv er uproblematisk for meg. Og det er nettopp derfor jeg er så trygg på at det mangel på søvn som er problemet, og ikke noe annet.

Jeg kunne nok ha lagt meg noe tidligere. Men i vår familie har vi en prinsipiell greie om at vi ikke trener i de timene vi har med barna på ettermiddagen. Så treningen blir alltid på kvelden. Og etter trening har jeg bare behov for litt sofatid:P Men det er klart, jeg i en ideell verden kunne kutta ut sofatiden. Jeg bare kjenner jeg har behov for litt døtid forran tven også..

I tillegg har jeg en jobb innenfor et godt, men krevende firma. Ofte starter jeg dagen ekstra tidlig, for å heller dra hjem tidligere til barna. Men det medfører at jeg står opp før 06 hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare sånn det er. Det har jeg akseptert for mange år siden:) Så akkurat det faktum i seg selv er uproblematisk for meg. Og det er nettopp derfor jeg er så trygg på at det mangel på søvn som er problemet, og ikke noe annet.

Jeg kunne nok ha lagt meg noe tidligere. Men i vår familie har vi en prinsipiell greie om at vi ikke trener i de timene vi har med barna på ettermiddagen. Så treningen blir alltid på kvelden. Og etter trening har jeg bare behov for litt sofatid:p Men det er klart, jeg i en ideell verden kunne kutta ut sofatiden. Jeg bare kjenner jeg har behov for litt døtid forran tven også..

I tillegg har jeg en jobb innenfor et godt, men krevende firma. Ofte starter jeg dagen ekstra tidlig, for å heller dra hjem tidligere til barna. Men det medfører at jeg står opp før 06 hver morgen.

Ganske likt som hos meg da.. Jeg er oppe 5:30 hver dag,lager frokost, leverer småtrolla og så reiser på jobb..Dropper ofte lunsjen, spiser bare på kontoret fort for å kunne hente de hakke tidligere i barnehagen og slippe unna den værste køen, Lager middag pluss alt som hører til etterpå... Må jo finne på noe kjekt m de når man har så kort tid sammen

De legger seg halv syv, så da reiser jeg på trening syv.. Hjemme halv ni.. hehe så prøveee å legge meg senest ti..

Men blir ofte litt senere..

Så ganske slag i slag.. Men for min del har det blitt en vane nå, og trenger ikke mer en del lille timen m sofatid på kvelden:)

Mitt råd er i hvertfall å legge seg bittelitt tidligere:)

Og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor fikk en sønn da jeg var 16 år skal jeg love dere at det ikke er rart at mødrene er trette om dagen!

Skulle nesten tro en baby var besatt av et visst ondt ikon fra kristendommen mtp støynivået :eek:

Skriker når den skal legges, skriker 23:00, skriker 24:00, skriker 1:00 osv.

Og mens du ligger i naborommet å stirrer i taket å håper på å få sove kan en tenke seg hvordan mamma skal takle skrikerungen. I tillegg til alt som må tilrettelegges for et lite barn, selv når det blir noen år.

Jeg skal ikke bo i samme hus som en baby før det eventuelt er mitt eget avkom! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor fikk en sønn da jeg var 16 år skal jeg love dere at det ikke er rart at mødrene er trette om dagen!

Skulle nesten tro en baby var besatt av et visst ondt ikon fra kristendommen mtp støynivået :eek:

Skriker når den skal legges, skriker 23:00, skriker 24:00, skriker 1:00 osv.

Og mens du ligger i naborommet å stirrer i taket å håper på å få sove kan en tenke seg hvordan mamma skal takle skrikerungen. I tillegg til alt som må tilrettelegges for et lite barn, selv når det blir noen år.

Jeg skal ikke bo i samme hus som en baby før det eventuelt er mitt eget avkom! :sleep:

hehe loo litt godt nå:)

Men du har helt rett... at så små ting kan lage så mye lyd er ganske impressing :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva spiser du i løpet av en dag?

Jeg utfordrer deg siden du kan så mye om kosthold :) så får vi jo se om noe av problemet kan ligge her ;)

Såklart vil ikke det fjerne problemet ditt da du helt klart har mangel på søvn, men om det kan gjøre hverdagen din LITT bedre ville du nok blitt LITT mer fornøyd og ikke minst LITT mer våken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva spiser du i løpet av en dag?

Jeg utfordrer deg siden du kan så mye om kosthold :) så får vi jo se om noe av problemet kan ligge her ;)

Såklart vil ikke det fjerne problemet ditt da du helt klart har mangel på søvn, men om det kan gjøre hverdagen din LITT bedre ville du nok blitt LITT mer fornøyd og ikke minst LITT mer våken :)

På tross av at jeg tenker at det er uenigheter om hva som er godt kosthold, så skal jeg ta utfordringen din. Etter mange år med aktiv idrett, har jeg nok langt mer erfaring rundt trening og kosthold enn de fleste (nå sammenlikner jeg med folk "der ute", ikke her inne), så jeg føler jeg har god kunnskap om et sunt kosthold. Men som sagt, er det jo endel uenighet rundt hva som er sunt og riktig kosthold. Det skal nok endel til for at du skal klare å få meg til å tro at mitt kosthold er dårlig. Men at ting alltid kan bli enda bedre, gjelder jo for de fleste, selvfølgelig også for meg:)

Som sagt skal jeg ta utfordringen din, men ikke akkurat nå. Er på vei til jobbseminar:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor fikk en sønn da jeg var 16 år skal jeg love dere at det ikke er rart at mødrene er trette om dagen!

Skulle nesten tro en baby var besatt av et visst ondt ikon fra kristendommen mtp støynivået :eek:

Skriker når den skal legges, skriker 23:00, skriker 24:00, skriker 1:00 osv.

Og mens du ligger i naborommet å stirrer i taket å håper på å få sove kan en tenke seg hvordan mamma skal takle skrikerungen. I tillegg til alt som må tilrettelegges for et lite barn, selv når det blir noen år.

Jeg skal ikke bo i samme hus som en baby før det eventuelt er mitt eget avkom! :sleep:

Hehehe, fantastisk:)

Nå er det jo slik at mine to barn er egne avkom, så jeg har egentlig ingen problemer med at de ofte kan våkne om natten. Sånn rent bortsett fra for lite søvn da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av at jeg tenker at det er uenigheter om hva som er godt kosthold, så skal jeg ta utfordringen din. Etter mange år med aktiv idrett, har jeg nok langt mer erfaring rundt trening og kosthold enn de fleste (nå sammenlikner jeg med folk "der ute", ikke her inne), så jeg føler jeg har god kunnskap om et sunt kosthold. Men som sagt, er det jo endel uenighet rundt hva som er sunt og riktig kosthold. Det skal nok endel til for at du skal klare å få meg til å tro at mitt kosthold er dårlig. Men at ting alltid kan bli enda bedre, gjelder jo for de fleste, selvfølgelig også for meg:)

Som sagt skal jeg ta utfordringen din, men ikke akkurat nå. Er på vei til jobbseminar:p

For og ikke glemme mengden mat!

Jeg ser frem til å lese senere :) ha det fint på seminar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...