Gå til innhold

Foroverroterte skuldre / naprapatanbefaling


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette (skulle vi hatt en egen "skadetråd"?), men i allefall..

Jeg har veldig foroverroterte skuldre, særlig venstre skulder er visst ute og kjører temmelig bad..

Noen som har peiling på dette, og har noen gode øvelser jeg kan kjøre for å kanskje få dette på stell igjen?

Noen styrkeøvelser jeg burde droppe? Noe jeg burde fokusere mer på enn annet?

Tenker at rygg- og draøvelser er bra, og pressøvelser bad, men hadde vært greit å fått dette bekreftet.

Dersom noen har en god naprapat å anbefale i Oslo/Ski/Ås området tas også dette i mot med takk! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter litt m dette selv, kjører mye facepull, foroverlent sidehev, rotator cuff øvelser osv. Jeg må være forsiktig m pressøvelser over hodet, så vidt begynt igjen nå vel og merke. Press bak nakken, nedtrekk bak og stående roing er fy fy for min del.. Min erfaring, uten at jeg er noen ekspert på området..

Edit: sørg for å få skuldrene bak og ned før du starter pressøvelser og hold de slik..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sliter litt m dette selv, kjører mye facepull, foroverlent sidehev, rotator cuff øvelser osv. Jeg må være forsiktig m pressøvelser over hodet, så vidt begynt igjen nå vel og merke. Press bak nakken, nedtrekk bak og stående roing er fy fy for min del.. Min erfaring, uten at jeg er noen ekspert på området..

Edit: sørg for å få skuldrene bak og ned før du starter pressøvelser og hold de slik..

Stående roing ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre, er derimot enig i det du sier om stang bak nakken. Vinningen er for liten i frhold til risikoen.

Avrivning på tricepsfeste scapula er den mest kjente. Andre risikoer kan være dårligere kontrol og forkortet ROM.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rotator cuff øvelser med lett belastning og mange reps 12-15 , (post-2294-14440831728066_thumb.gif

Sittende roing ( siden vi ikke har det på GG, setter du deg ned på bakken og kjører roing dær du bruker å ta kjøre triceps press. ) tenk deg at du har en appelsin som du skal klemme med skulderbladene dine for vært drag.

Rack chins eller kanskje litt lettere, liggende skulder hev.

Som du sier, ha større fokus på draøvelser og mindre på press :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Stående roing ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre, er derimot enig i det du sier om stang bak nakken. Vinningen er for liten i frhold til risikoen.

Avrivning på tricepsfeste scapula er den mest kjente. Andre risikoer kan være dårligere kontrol og forkortet ROM.

Stående roing får jeg smerter av relativt kjapt, mener å ha lest noen artikler om at den kan være en versting for skuldrene, men for noen er det en fin øvelse. Personlig tar jeg ingen sjanser når det kommer til skuldrene. Andre roøvelser er stor stas.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...