Gå til innhold

proteinmengde ved vektnedgang?


marte89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Problemet mitt er at jeg er altfor mett! kjenner nesten ikke sultfølelse og ligger på 1200 kcal - som er altfor lite :)

Tror det er fordi mitt "nye" kosthold består av mye mer proteinrik og fiberrik mat som gir bedre metthetsfølelse enn mitt usunne og kaloririke brunost/chips/og nutrilett-kosthold hadde. Uansett - hjertlig takk for innspill, jeg skal øke mengdene så mye som mulig iht. spesielt protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg er altfor mett! kjenner nesten ikke sultfølelse og ligger på 1200 kcal - som er altfor lite :)

Tror det er fordi mitt "nye" kosthold består av mye mer proteinrik og fiberrik mat som gir bedre metthetsfølelse enn mitt usunne og kaloririke brunost/chips/og nutrilett-kosthold hadde. Uansett - hjertlig takk for innspill, jeg skal øke mengdene så mye som mulig iht. spesielt protein

Min "redning" der er proteinpulver. Jeg lager ikke store shaker ut av det, bare blander med litt vann og svelger unna 2 ganger om dagen :p

Hvis jeg derimot er fysen på noe godis, blander jeg det ut i skummamelk så det blir et stort glass "sjokolademelk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er utrolig vanskelig... Jeg veier i dag 105 kg og skal altså da grovt regnet ha i meg 273 g proteiner pr dag...? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det... Jeg er veldig bevisst på hva jeg putter i munnen og prøver å få i meg mye proteiner til hvert måltid, men jeg kommer nok ikke opp i mer enn ca 160 g.:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser konsekvent minst 2.5g per kilo ren kroppsvekt (regnet den som 80kg). Uansett hva som skjer fyller jeg eventuelt på med proteinshake for å runde dette. Er jeg usikker, så tar jeg mer protein. Resultatet er at jeg ikke har mistet styrke, men økt i flere øvelser, i løpet av en 4 mnd lang diett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser konsekvent minst 2.5g per kilo ren kroppsvekt (regnet den som 80kg). Uansett hva som skjer fyller jeg eventuelt på med proteinshake for å runde dette. Er jeg usikker, så tar jeg mer protein. Resultatet er at jeg ikke har mistet styrke, men økt i flere øvelser, i løpet av en 4 mnd lang diett...

Har samme opplevelsen selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...