Gå til innhold

Hvis man skal spise brød på slankern,hvaaa er det beste?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For jeg har ikke tid til å bake og dessuten er jeg ikke noe flink til det...sett mine boller...nei...de ser ikke ut som boller vertfall:p

Hvis du bestemmer deg for å prøve på å bake, så er dette en fin fremgangsmåte for å lage brød på 5 minutter og som alle klarer:

http://eirikso.com/2010/01/17/how-to-make-the-best-bread-ever/

Typer mel kan du tilpasse som du selv føler for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg har ikke tid til å bake og dessuten er jeg ikke noe flink til det...sett mine boller...nei...de ser ikke ut som boller vertfall:p

Ferdigmikser kan ikke sammenlignes med å bake boller. Man tilsetter et par ingredienser til en melblanding, rører sammen og putter det oppi en form. Til og med du kan det.

Det har også kommet en melblanding som kalles karbolett - noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spelt og hvete er nå omtrent samme greia, og når man vet at korn hemmer næringsopptak og fremmer sykdommer så handler det ikke om fanatisme. Det handler bedre folkehelse.

Det er hvetemelgluten i Fedon-brødet. Og det er hvetemel i større eller mindre grad i alle brød man kjøper.

Kødder du nå?

Hvete inneholder nesten ikke de rette proteinene (leucein, isoleucein og valin) i det hele tatt og har omtrent den høyeste gi'en av alle kornsortene.

Spelt inneholder derimot 16% rette proteiner og en av de kornsortene som har lavest gi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei,ehm,jeg som ikke tåler hvete,som får diare av en annen verden og masse luft av det kan si at spelt er faktisk like ille på magen!!!!

SÅH:P

Jeg spiser rugbrød...men jammen kjipt å spise d samme hele tiden...ellers til vanlig går det i rugsprø eller fiber balance faktisk:) Spiser sjeldent knekkebrød eller brød mer enn en gang om dagen ,men det gjør jo de andre her i familien ,så hvorfor ikke ha noe skikkelig sunt liggende..:D handler jo på helsekost,men jeg synes d er faen så dyrt...:o Jeg kan godt bake litt enklere typer,hehe...men noe helt fra skratch blir ikke,for jeg bare suger:P men skal se på forskjellige tipsene her ,finner sikkert noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...