Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe den, da jeg ikke får i meg like mye protein som jeg burde gjennom mat, og så står det i produktbeskrivelsen at den inneholder heftig mye BCAA og ulike aminosyrer, så jeg lurer på om det kan være skadelig å få i seg for mye av det?

Si at jeg i snitt får i meg 2 shakes om dagen av det, det er ikke bad det? må bare finne ut når jeg skal plassere dem...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4450-100-whey-protein-sjokolade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du kan fint ligge på 300g proteiner om dagen. Egentlig er jeg fristet til å si at det er umulig å overspise seg på proteiner, men det har jeg ingen kilder på.

Er vel strengt tatt det. For det første skaper man et enormt trykk på nyrene, som i seg sjøl ikke er bra. For det andre vil overflødig protein kunne assimileres til fett.

Om du ikke kan definer hvor grensen går på overflødig protein, og i og for se hvor mye nyrene klarer å håndtere, så er innlegget ditt egentlig ubrukelig.

Errr. Så med mindre man vet eksakt grense, eventuelt LD50 for et stoff, så kan man ikke si at det ikke er gunstig for kroppen? Tøv. Akkurat som man vet Radon ikke er gunstig for mennesker, så vet man at dosen for effekt vil variere for individ til individ. Det betyr ikke at å gjennomføre radonmålinger, og eventuelt advare folk om at langvarig eksponering kan være farlig. Det du sier gir ingen mening whatsoever.

Om du ikke kan definer hvor grensen går på overflødig protein, og i og for se hvor mye nyrene klarer å håndtere, så er innlegget ditt egentlig ubrukelig.

Ubrukelig er det da ikke. Friske nyrer kan håndtere ganske store mengder proteiner, men det finnes selvsagt en grense. Ang fettlagring av proteiner er dette avhengig av kcal-balansen i kroppen.

Annonse

Vurderer å kjøpe den, da jeg ikke får i meg like mye protein som jeg burde gjennom mat, og så står det i produktbeskrivelsen at den inneholder heftig mye BCAA og ulike aminosyrer, så jeg lurer på om det kan være skadelig å få i seg for mye av det?

Si at jeg i snitt får i meg 2 shakes om dagen av det, det er ikke bad det? må bare finne ut når jeg skal plassere dem...

Ta shaken rett etter trening eller til Frokost når næringsopptaket er stort.. Whey er et protein som tas raskt opp av kroppen så den får beste effekt når næringsopptaket er størst :)

Det der er interessant J.O. for jeg hadde den diskusjonen med en fitness dude fra England, og han sa det var best effekt ved frokost, etter trening, og rett før man legger seg. Ikke som det står på leverandørens info "take one pre and one post workout"

Det der er interessant J.O. for jeg hadde den diskusjonen med en fitness dude fra England, og han sa det var best effekt ved frokost, etter trening, og rett før man legger seg. Ikke som det står på leverandørens info "take one pre and one post workout"
Hahahahahaha... Du har akkurat levert oss alle sammen en skikkelig søndagsdose med BROSCIENCE... :rofl:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...