Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest så mye rart angående dette med alkohol og trening, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Er det noen her som kunne forklart meg litt om dette temaet, og helst svare på om det har noe for seg å trene på dagen man skal drikke, eller dagen etterpå?

Hvordan fungerer PF med dette? For jeg finner det ytterst vanskelig å faste i 5-6 timer etter jeg står opp fra en kveld på byen.

Takk for alle svar.

Fortsetter under...

Du finner kanskje noen svar her:

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Personlig så prøver jeg å kombinere en bytur med treningsfri, det er ofte fordi en trening på dagen fører til mere stress med å spise etc, pluss at jeg vet at "dagen derpå" blir det lite og elendig næring så føler ikke akkurat at jeg får det jeg trenger for en skikkelig restitusjon.

På dagen etter har jeg prøvd et par ganger de siste årene, og det er virkelig elendig for meg ihvertfall. Om jeg ramler utpå samme dag jeg har trent så blir det shake, multivit og masse mat så fort jeg står opp igjen. Uavhengig av om jeg er på PF.

ha, vurderer iværtfall ikke trening etter fylla igår :p

men når det er snakk om PF, en link til hva Martin skrev http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

"jeg skal drikke mye vann!!"

Høhø!

Jeg trener lett dagen derpå,men så blir jeg også sjeldent fyllesyk (minus de gangene jeg spiser nattmat. Da dør jeg dagen derpå)

Annonse

"jeg skal drikke mye vann!!"

Høhø!

Jeg trener lett dagen derpå,men så blir jeg også sjeldent fyllesyk (minus de gangene jeg spiser nattmat. Da dør jeg dagen derpå)

Føler at dagen derpå har jeg ikke så mye å gi uansett siden kroppen fortsatt prøver å bli kvitt alkoholen, derfor sparer jeg heller treningen til neste dag :)

Gikk greit igår ! hev i meg shake, litago og øl etter trening, spiste pizza på vors. Når jeg kom hjem, drakk jeg vann og lagde oss en feit burger. Så formen er 90% god den ;)

Jeg trener gjerne lett dagen derpå, med mindre jeg føler meg som en lobotomert grønnsak- da vier jeg heller dagen min til å se på biggest loser.

Jeg tviler på at det kommer så mye godt ut av denne treningen, uten om at det blidgjør hodet mitt litt (blir alltid så negativ etter fylla) og at jeg får rørt litt på kroppen. I tillegg er det lettere å få i seg litt ordentlig mat hvis jeg har trent litt.

Det som skjer når vi drikker alkohol er at levra begynner å produsere enzymet Alkohol dehydrogenase, som arbeider for å oksidere alkohol til energi. Vil ikke si det stresser levra noe mer enn et høyt proteininntak.

Det tar et visst antall timer for levra å kvitte seg med all alkoholen, men når de timene har gått, så går levra tilbake til normal nedbrytning av andre næringsstoffer.

Men én grunn til å ikke trene dagen derpå er at man ofte ikke klarer å gi 100% fordi man er dehydrert og ofte bakfull. Derfor er det for de fleste ikke optimalt. Men at trening dagen derpå gir et katabolt resultat stiller jeg meg skeptisk til.

Vil man forhindre aromatisering kan kanskje arimidex, evt. nolvadex være en idè å bruke , men dette er legemiddel de færreste får på resept, så dette går for opplysning og ikke nødvendigvis direkte anbefalning. Altid samsvar deg med din lege.

Dette er jo en idiot som har postet...anbefale nolvadex :eek: (anti østro)

250-300g protein...???

Og iogmed at dette bare er pisspreik, går jeg utifra at resten bare er pisspreik også;)

Snakket med en lege for ca ett år tilbake, han påsto at det eneste som faktisk er bevist har en fungerende effekt på "fyllesjuka" er allergi medisiner...:confused:

Noe legen selv brukte, dette skulle visstnok begrense skallebank og stiv nakke (generell ubehag)

Nå er Børge Fagerli på ingen måte en "hvem som helst" så å kalle det pisspreik er ikke helt greit.

Det at legen påstår at allergimedisin funker er like "pisspreik"

Dog skal jeg legge til at å blande inn anti-østrogener ikke akkurat er så relevant og evt lurt mht signaleffekt, men han skriver jo også at " men dette er legemiddel de færreste får på resept, så dette går for opplysning og ikke nødvendigvis direkte anbefalning"

Håper vi kan ha en saklig tone og heller diskutere hvorfor man er enig/uenig før pisspreiken kommer på bordet.

Det som er bevist at fungere, eller skal vi si lindre er å få i seg veske, og gjerne i form av sportsdrikke for å erstatte vesketap, salt tap, og generelt vitaminer og mineraler. Men til syvende og sist så må man bare presse seg igjennom det og evt ta en smertestillende for skallebanken.

Annonse

Vil man forhindre aromatisering kan kanskje arimidex, evt. nolvadex være en idè å bruke , men dette er legemiddel de færreste får på resept, så dette går for opplysning og ikke nødvendigvis direkte anbefalning. Altid samsvar deg med din lege.

Dette er jo en idiot som har postet...anbefale nolvadex :eek: (anti østro)

250-300g protein...???

Og iogmed at dette bare er pisspreik, går jeg utifra at resten bare er pisspreik også;)

Snakket med en lege for ca ett år tilbake, han påsto at det eneste som faktisk er bevist har en fungerende effekt på "fyllesjuka" er allergi medisiner...:confused:

Noe legen selv brukte, dette skulle visstnok begrense skallebank og stiv nakke (generell ubehag)

Ang. det du sier om at antihistaminer er "bevist" å fungere mot fyllesyke.. Hvor har du det i fra?

Antihistaminer har som formål å blokkere histamin fra å binde histaminreseptorer i kroppen vår og forårsake kløe. Er det noe som tilsier at et antihistamin blokkerer effekten av dehydrering (som er hovedårsaken til hodepine dager derpå)?

Det eneste som skjer om du tar allergimedisiner når du skal på fylla er at du i værste fall blir kjempedøsig. Det er mange som reagerer negativt på antihistaminer i den forstand at de blir slappe og søvnige, så å blande alkohol med antihistaminer kan øke denne effekten.

Om du ikke er bakfull dagen etter fylla og du tok antihistaminer dagen før, så skyldes det nok helt andre grunner enn at du tok allergimedisin....

Kjerringrådet sier at en allergitablett før man begynner å drikke alkohol kan forebygge bakrus. Overlege Nils-Jørgen Mørk mener det ikke er noe i veien for slik bruk.

Årsaken til at dette kan fungere er at antihistaminene motvirker den reaksjonen som alkoholen påfører kroppen, sier overlege Nils-Jørgen Mørk ved hudavdelingen ved Rikshospitalet

Kjerringrådet sier at en allergitablett før man begynner å drikke alkohol kan forebygge bakrus. Overlege Nils-Jørgen Mørk mener det ikke er noe i veien for slik bruk.

Årsaken til at dette kan fungere er at antihistaminene motvirker den reaksjonen som alkoholen påfører kroppen, sier overlege Nils-Jørgen Mørk ved hudavdelingen ved Rikshospitalet

Overlege ved hudavdelingen ved RH. Da er man jo dreven på biokjemiske prosesser i kroppen.... :rofl:

Og en liten OT ting... det hadde vært veldig fint om du kunne redigert teksten til en tekststørrelse større. Litt vanskelig å lese så liten tekst. :thumbsup:

Det er jo allmennkunnskap det der. De aller fleste zyrtecs som blir solgt blir ikke solgt grunna allergi for å si det sånn. Og ja det funker.

Jeg synes det er interessant at du virker så nøyaktig i ditt studium av proteinpulver, noe som jeg synes er bra, mens du derimot tar det for god fisk at antihistaminer fungerer mot fyllesyke, bare fordi det er allmennkunnskap/kjerringråd.

Hvordan vet du at det fungerer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...