Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til vektnedgang.


Autumn

Anbefalte innlegg

jo, jeg trener cirka 3 ganger i uka på treningsenter (1,5 timer hver gang på styrke og kondisjon), og svømmer en dag i uka (40 min).

Det vanskeligste for meg er kresenheten min :(

I kveld laget jeg meg funlight gele, veldig godt, og hjalp på godtesuget en smule :)

Kjempebra! Jeg synes det er artig å lage mat som kan substituere andre mindre sunne alternativer. Du finner forresten mange gode oppskrifter her: http://www.kriweb.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tør nok ikke si hvor mye jeg veier, men skal ned ganske mye ja! Etter 10 år med overspising så er det blitt en del kilo.

I dag fikk jeg i meg 130g karboydrater

69 gram protein (lå på 120g i går)

53 gram fett

Hvordan er dette?

Men det som er, er at jeg tror jeg spiser for lite rett og slett :(

ligger på 1200-1300 cirka og bør ha hvertfall 2000 minst.

Når jeg ikke spiser godteri,boller osv så er det vanskelig å komme seg opp i kalorier for meg. Tips?

Ikke fokuser SÅ mye på kalorier, men fokuser på å få i deg nok (i ditt tilfelle mer) proteiner. I tillegg bør du få i deg en del grønnsaker og sunt fett. Spiser du ikke fet fisk, så bør du også ta et tillegg av omega 3 med høyt innhold av EPA og DHA. Omega 3 er vitkig for proteinsyntesen (nydannelse av proteiner -> bl.a. muskler) og for å redusere fett. Det er selvsagt ingen slankepille eller en mirkaelkur, men det kan bidra positivt på din situasjon. Omega 3 har også mange andre fordeler, så det er en grunn til at de aller fleste anbefaler å ta tilskudd av nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Jeg synes det er artig å lage mat som kan substituere andre mindre sunne alternativer. Du finner forresten mange gode oppskrifter her: http://www.kriweb.no/

Kristine Weber er kjempeflink! Elsker at hun legger ut såpass mange gratisoppskrifter. Har ikke prøvd så mange av dem selv, fodi jeg syntes det er så gøy å "leke" på kjøkkenet selv. Men jeg har brukt noen av oppskriftene hennes som inspirasjon...

Hvis det er noe du savner av mat på diett, så er det som regel mulig å gjøre den sunnere. Det trenger ikke nødvendigvis å smake akkurat det samme, men det smaker som regel godt. Bare å spørre på forum om det er noe du har lyst på som du ønsker oppskrift på, det er som regel en eller annen her som vet om en oppskrift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for gode svar :)

Prøver fortsatt finne ut hvordan jeg kan få i meg mer proteiner, er veldig glad i kylling så får en del proteiner der.

Egg kan jeg fort bli litt kvalm av (om jeg spiser for mye).

Noen som har en bra oppskrift på omelett kansje? Og hvor får man kjøpt sånn kalkunbacon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for gode svar :)

Prøver fortsatt finne ut hvordan jeg kan få i meg mer proteiner, er veldig glad i kylling så får en del proteiner der.

Egg kan jeg fort bli litt kvalm av (om jeg spiser for mye).

Noen som har en bra oppskrift på omelett kansje? Og hvor får man kjøpt sånn kalkunbacon?

Å få i seg mer proteiner er ikke vanskelig, men man må finne kilder man liker.

Omelett kan gjøres mer proteinrik og mindre kaloririk ved å erstatte hele egg med eggehviter. Noen liker å bare spise eggehviter, andre må ha i litt plomme for de skal syntes det smaker godt. Prøv deg frem ;)

Kalkunbacon fås kjøpt i Sverige i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få i seg mer proteiner er ikke vanskelig, men man må finne kilder man liker.

Omelett kan gjøres mer proteinrik og mindre kaloririk ved å erstatte hele egg med eggehviter. Noen liker å bare spise eggehviter, andre må ha i litt plomme for de skal syntes det smaker godt. Prøv deg frem ;)

Kalkunbacon fås kjøpt i Sverige i hvert fall...

Veeel, har ikke anledning til å reise til svergie :p

Ok, bør jeg ikke spise plomma idet hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, har ikke anledning til å reise til svergie :p

Ok, bør jeg ikke spise plomma idet hele tatt?

Joda, plomma inneholder mange gode næringsstoffer, men det blir fort mange kalorier! Og så jeg liker litt volum på maten, uten at det trenger å være så veldig kaloririkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plomma er jo den delen av egget som inneholder alt det gode ved egg, hvita inneholder omtrent bare proteiner...

Har du vurdert periodisk faste?

Lest om det, men tror ikke det er noe for meg siden jeg har en overspisingslidelse.

Jeg prøver å endre livstil og ha et mer "normal" spisemønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest om det, men tror ikke det er noe for meg siden jeg har en overspisingslidelse.

Jeg prøver å endre livstil og ha et mer "normal" spisemønster.

Det er ikke noe mer unormalt med periodisk faste enn det som av den store majoriteten av den norske befolkning oppfattes som et "normalt" kosthold.

PF er en livsstil som hjelper deg å få bort det overdrevne fokuset på mat. Når du venner deg til det vil du merke at det er lettere å "være på diett". Du kommer rett og slett ikke til å klare å overspise når du har et nitimers spisevindu (forutsatt at du ikke trøkker nedpå med smågodt, potetgull og cola.) Er det ikke nettopp dette du behøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mer unormalt med periodisk faste enn det som av den store majoriteten av den norske befolkning oppfattes som et "normalt" kosthold.

PF er en livsstil som hjelper deg å få bort det overdrevne fokuset på mat. Når du venner deg til det vil du merke at det er lettere å "være på diett". Du kommer rett og slett ikke til å klare å overspise når du har et nitimers spisevindu (forutsatt at du ikke trøkker nedpå med smågodt, potetgull og cola.) Er det ikke nettopp dette du behøver?

For noen er PF løsningen, for andre er løsningen å spise etter "tradisjonelt" spisemønster. Tror Thea bør finne ut av hva som passer henne best. Jeg anbefaler i hvert fall å prøve det du "føler" er best, funker ikke det, kan det nok være lurt å se om noe bør endres. Mange har fått bra resultater (ikke nødvendigvis på vekt, men på livskvalitet, energi, etc.) på PF, men det er ikke dermed sagt at det funker for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...