Gå til innhold

Finnes det noe mere patetisk...


NoBro

Anbefalte innlegg

Enn folk som driver med kroppsbygging/styrketrening både på konkurrerende nivå og hobbybasis som proklamerer seg selv som dedikerte anti doping-mennesker når de er storforbrukere av AAS/HGH/Clen/Efe/Whatnot selv? Det dummeste og da mener jeg det aller dummeste jeg ser er når mennesker jeg både kjenner godt og ikke fullt så godt som jeg av forskjellige grunner med 100% sikkerhet vet bruker forskjellige typer og doser AAS, HGH ++ annet spamme sin egen offentlige instagramprofil med #naturalbodybuilding #100%natty #itjusttakeslongertimeclean #sineitildoping og på toppen av det hele stiller enkelte av disse opp på anti doping-kampanjer i tillegg. 

Det aller verste med dette er at disse hyklerne baksnakker og neglisjerer andre mennesker som bruker, støtter at de kastes ut av treningssentrene for bruk, støtter at de ilegges forelegg av politiet for bruk og i det hele tatt bygger opp under et rykte disse menneskene får på seg i nærmiljøet som de aldri blir kvitt noensinne. 

Jeg er ikke noe "Anti doping-mann" - Misforstå meg rett, jeg er 100% for en rein organisert idrett, men jeg ser ingen hensikt i å kriminalisere bruk av AAS. Det har ikke ført til færre bruk all den tid bruken i Norge har økt siden dette ble kriminalisert i 2013, videre opptar det store politiressurser og store utgifter for skattebetalerne, ressurser som med fordel burde vært brukt på andre områder når vi ser hvor mange voldtektssaker og grove voldssaker og annen alvorlig kriminalitet som henlegges hele tiden. Men det får bli en annen debatt.

Derfor rant det litt over for meg når ei lokal jente som gjorde det godt i en klasse innen kroppsbygging sist høst dukket opp i lokalavisa nylig og snakket ned alle som velger å bruke AAS i treningsmiljøene, frontet andidoping-saken og det ene og det andre. Søt jente i god form, men det burde ringe en bjelle hos de fleste når hun åpner munnen og har mørkere stemme enn den mest mandige mann. Hva skjedde med å feie for egen dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latterlig hele greia. Det kjipeste er vel at alle disse som er "natties" gir unge et urealistisk og totalt forvridd bilde av hva som er mulig å få til uten å innta substanser. Videre er jo hele bransjen med på å underbygge dette ved å benytte seg av åpenbart dopede utøvere i annonser og lignende knyttet til kosttilskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, getsome skrev:

Latterlig hele greia. Det kjipeste er vel at alle disse som er "natties" gir unge et urealistisk og totalt forvridd bilde av hva som er mulig å få til uten å innta substanser. Videre er jo hele bransjen med på å underbygge dette ved å benytte seg av åpenbart dopede utøvere i annonser og lignende knyttet til kosttilskudd. 

Jeg har igrunn ingen problem med hva folk putter i kroppen sin så lenge de ikke plager andre mennesker med det, være seg AAS, hasj, fleinsopp eller alkohol. Men når man sprenger alle hykleri-rekorder ved å drive på slik så plager det andre, det plager meg også fordi det irriterer vettet av meg. 

Morsomt når en tulliing som er velkjent for bruket sitt er med å fyrer opp under heksejakten på et par personer som er blitt utestengt fra flere sentere. Konfronterte han med det på trening en dag og han ble ganske paff. 

Og så må folk slutte å tro at det er mindre bruk blant damene. Nå til dags er det vel så mye. Noe jeg driter i, frem til det punktet at de begynner å fronte antidopingkampanjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k9z, føler meg så godt igjen på alt det her. Har venner og bekjente av begge kjønn som tar AAS og framstår som natty. Ser ikke helt hva de vil med dette her(utenom skryt og bli idolisert) utenom at det er per dags dato ulovlig. Ser ikke helt hensikten med at det ble ulovlig i 2013 heller, da de åpenbart ikke har kommet noe lengre på veien om "kampen mot AAS".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 16.56, Superspurv skrev:

k9z, føler meg så godt igjen på alt det her. Har venner og bekjente av begge kjønn som tar AAS og framstår som natty. Ser ikke helt hva de vil med dette her(utenom skryt og bli idolisert) utenom at det er per dags dato ulovlig. Ser ikke helt hensikten med at det ble ulovlig i 2013 heller, da de åpenbart ikke har kommet noe lengre på veien om "kampen mot AAS".

Forbudet er bare idiotisk ettersom hensikten med forbudet angivelig var å få bruken ned, bruken siden forbudet ble innført har bare økt og man har tatt "Ett skritt frem" og tre tilbake. 

Men det er sikkert veldig greit for politiet å få opp oppklaringsprosenten sin ved å bøtelegge "Bolere" ettersom de henlegger saker mot pakk som voldtar, begår overgrep mot barn, begår blind vold og ødelegger andre mennesker sine liv. "Henlagt pga manglende ressurser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 16.56, Superspurv skrev:

k9z, føler meg så godt igjen på alt det her. Har venner og bekjente av begge kjønn som tar AAS og framstår som natty. Ser ikke helt hva de vil med dette her(utenom skryt og bli idolisert) utenom at det er per dags dato ulovlig. Ser ikke helt hensikten med at det ble ulovlig i 2013 heller, da de åpenbart ikke har kommet noe lengre på veien om "kampen mot AAS".

Men toppen av dumskal er når brukere av AAS kaster seg inn i "Kampen mot AAS" og støtter opp under heksejakten på andre brukere av AAS. Har et par sånne, hankjønn og hunkjønn, der jeg trener. Pleier å fortelle dem hvor patetisk det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Akkurat nå, NoBro skrev:

Visste ikke at det var mulig en gang?

Har opplevd at folk har søkt på meg i skattelistene, men da har det kommet opp hvem som har gjort det.

Åjaa. Ja nei, fikk vite av noen jeg kjente at de hadde brukt en side ( tror det var skattesjekk.no ). Der man betaler for å få søket gjort for seg, slik at du selv er anonym..! Noen folk as....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Holland skrev:

Åjaa. Ja nei, fikk vite av noen jeg kjente at de hadde brukt en side ( tror det var skattesjekk.no ). Der man betaler for å få søket gjort for seg, slik at du selv er anonym..! Noen folk as....

Mye nysgjerrige folk rundt omkring, ei tullete eksdame og en bekjent jeg ikke har snakket med på 10+ år var det for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av ignoranse og en ekstrem trang fra de fleste i Norge til å konformere alle andre, rett og slett.

Hele greia er et clusterfuck; fake natties reklamerer for ubrukelige supplementer for å få litt ekstra spenn og Ola Nordmann har verken peiling til å se hvem som bruker eller et etisk/moralsk perspektiv som faktisk gir mening. Det å være for kriminalisering av forbruk av anabole steroider, men alikevell støtte alkohol-/tobakkforbruk er jo mildt sagt latterlig.

Du blir ikke stork, sterk og skummel av alkohol og tobakk, men du blir det av anabole steroider, så regjeringen kommer nok neppe til å legalisere noe som helst i nærmeste fremtid. Regjeringen har ikke ''bruk for'' store, sterke personer, men de har bruk for OIa Nordmann som bruker alkohol og andre sosialt aksepterte stoffer for å hate livet sitt litt mindre.

Det eneste man kan gjøre er å komme seg så langt vekk som overhodet mulig fra patestiske miljøer og treningssentre som du beskriver, NoBro. Norge suger i alt som har med styrke/kroppsbygging å gjøre fordi folk foretrekker å se at andre mislykkes enn å lykkes selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GoobyDoo skrev:

Du blir ikke stork, sterk og skummel av alkohol og tobakk, men du blir det av anabole steroider, så regjeringen kommer nok neppe til å legalisere noe som helst i nærmeste fremtid. Regjeringen har ikke ''bruk for'' store, sterke personer, men de har bruk for OIa Nordmann som bruker alkohol og andre sosialt aksepterte stoffer for å hate livet sitt litt mindre.

Det eneste man kan gjøre er å komme seg så langt vekk som overhodet mulig fra patestiske miljøer og treningssentre som du beskriver, NoBro. Norge suger i alt som har med styrke/kroppsbygging å gjøre fordi folk foretrekker å se at andre mislykkes enn å lykkes selv.

Spot on, kunne ikke sagt det bedre. 

Den sosiale aksepten for alkohol er et interessant fenomen. Drikk deg drita, spy i gatene, spy på politiet, på folk, slå ned folk, piss oppgjennom butikkvindu og hyl og skrik så unger som sover våkner - Ola Nordmann i alle samfunnslag tilgir deg med "Hehe vi har alle gjort dumme ting på fylla" og "Fylla har skylda"

Eller røyk som en skorstein så lungene dine blir to pulserende svulster inntil du visner hen og dauer av enten kols eller kreft - Helt greit. 

Men gjør hva som helst annet, enten det er cannabis, AAS, eller til og med fleinsopp som vokser i naturen - Du stigmatiseres som en kriminell som fortjener å sitte i fengsel, og hjelp fra helsenorge fortjener du IHVERTFALL ikke for du valgte jo selv å ta dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wait, what? Norge suger i alt som har med styrke å gjøre? Vi har da flere norske navn høyt på listene i styrkeløft, og så vidt meg bekjent er Dietmar rimelig vel anerkjent som en av de dyktigste trenerne?

Eller var det menigmann på treningssentre rundt om det menes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HenrikWL skrev:

Wait, what? Norge suger i alt som har med styrke å gjøre? Vi har da flere norske navn høyt på listene i styrkeløft, og så vidt meg bekjent er Dietmar rimelig vel anerkjent som en av de dyktigste trenerne?

Eller var det menigmann på treningssentre rundt om det menes?

Jeg må si meg uenig med deg her.

1230kg i single-ply er en stor prestasjon, men Blaine Sumner har løftet 1271kg totalt, og Blaine er ikke i nærheten av Ray Williams utstyrsfritt. Jeg lar meg ikke imponere lett av utstyrsløfting, i hovedsak fordi det er relativt få som holder på med det, sammelignet med utstyrsfritt. Du kan diskutere at Kjell Egil Bakkelund og Marte Elverum har gjort sitt, men Kjell Egil vant VM nærmest uten noen konkurranse. Verdensrekorden i -83kg m/ utstyr som Kjell hadde, ble slått av RYSIYEV Volodymyr, og uoffiselt av CASTILLO Jose. Marte har bra markløft og en solid total, men hun har aldri sett toppen i IPF-nisjen, som igjen, relativt få konkurrer i.

Ser vi på trongman og utstyrsfritt styrkeløft, så har Norge null imponerende utøvere for øyeblikket på den utstyrsfrie siden. Man kan jo nevne Kjell Egil Bakkelund, men han blekner på internasjonal basis over andre federasjoner enn IPF. Igjen, dopinglover gjør det vanskligere for norske utøvere å konkurrere uten dopingtester. 

Går man 20 år tilbake i strongman, så har man Svend Karlsen som har vært på pallen på WSM og ASC ved flere anledninger, hvor høydepunktet er en førsteplass på WSM. Etter det til nå, har det nærmest vært en lineær nedover-kurve; Svend sent på 90-tallet og tidlig ved tusenårsskiftet, Arild og Richard i midten-slutten av 2000-tallet, og Ole Martin Hansen, Espen Aune og BAS som har bleke prestasjoner på internasjonal basis, til og med sammenlignet med Arild som aldri vant noen store konkurranser. De siste årene så har jo blandt annet Jørgen Aukland, som har grunnstyrken til en ungdomsløfter på elite-nivå i IPF, snevret til seg en tittel.

Vektløfting er det ikke vits at jeg nevner engang...

Kommer det en nordmann eller to som løfter over godt over 1000kg utsyrsfritt, til og med ved assistanse av knebind og monolift, eller kvalifiserer seg til finalen på WSM to år på rad eller mer, så kan forandrer jeg mening.

Norges sterkeste mann, uoffisielt sett etter min mening, er enten Bjørn Andre Solvang, Ole Martin Kristian, eller til og med Hans Magne Bårtvedt eller Ole Kristian Våga. Søk på litt videoer om du trenger en idé om hvor styrken til disse ligger. 

Jeg liker ikke å være negativ - jeg har jo trossalt ikke styrken til navnene jeg nevner her, selv om jeg prøver, men dette er situasjonen i styrke-miljøet i Norge, delvis takket være idiotiske lover som diskriminerer små nisjer, i tillegg til det jeg skrev i forrige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...