Gå til innhold

Skinnyfat


legendo

Anbefalte innlegg

Hei. Er en kar i 20 åra som skal starte med styrke. Er slank, med klær, uten klær har jeg en slapp og dvask kropp. Når jeg sitter så synes fettvalkene ganske tydelig, pga lav muskelmasse og høy fettprosent(25-30). Jeg ønsker meg en stramma kropp frem til sommeren, er villig til å gjøre alt. Har trena litt styrke før, men ga meg etterhvert.

Er ikke feit, men kroppen har lite muskel på seg som gjør at den ser dobbelt så feitere ut enn den der.

Det jeg lurer på da, er det noen spesifikke programmer jeg bør kjøre? Matmessig tenker jeg å legge meg på 200 gram proteiner og minske KRAFTIG på karbs, er rundt 185 og 84-85kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte har du tenkt å trene pr uke da? Om du fort går lei kan jo 3 økter i uka i 6mnd være mer gunstig enn 5 økter i uka i 2 måneder før man går lei.

Jeg er veldig pro-fullkroppsprogram av flere årsaker, føler split fungerer bedre for de som er virkelig inni det og satser høyt.

Du kan jo f.eks. sjekke ut X-Press-programmet som ligger i forumet et sted. Jeg kosa meg med det, og likte at det var øvelser man kunne bytte mellom som tok samme muskelgruppe(r).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, legendo skrev:

Hei. Er en kar i 20 åra som skal starte med styrke. Er slank, med klær, uten klær har jeg en slapp og dvask kropp. Når jeg sitter så synes fettvalkene ganske tydelig, pga lav muskelmasse og høy fettprosent(25-30). Jeg ønsker meg en stramma kropp frem til sommeren, er villig til å gjøre alt. Har trena litt styrke før, men ga meg etterhvert.

Er ikke feit, men kroppen har lite muskel på seg som gjør at den ser dobbelt så feitere ut enn den der.

Det jeg lurer på da, er det noen spesifikke programmer jeg bør kjøre? Matmessig tenker jeg å legge meg på 200 gram proteiner og minske KRAFTIG på karbs, er rundt 185 og 84-85kg.

Det er begrenset hva du kan få til frem mot sommeren. Du kan slanke deg 10 kg mens du trener styrketrening for å bevare muskelmasse. Om vekttapet da er for det meste fett vil du veie 75 kg og ha ca 15% kroppsfett. Det vil gi deg en skinnyfit kropp. Alternativt driter du i SK18 og tar heller 1 år med bygging, før du på samme tid neste år skreller av 10 kg. Da vil du sannsynligvis ha en langt mer atletisk kropp.

Hva slags program du velger er ikke det viktigste. Det viktigste er at du trener kontinuerlig uten å sette deg kortsiktig urealistiske mål. Finn et program du synes er gøy, spis variert og mengde etter målsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, SisterSyringe skrev:

Hvor ofte har du tenkt å trene pr uke da? Om du fort går lei kan jo 3 økter i uka i 6mnd være mer gunstig enn 5 økter i uka i 2 måneder før man går lei.

Jeg er veldig pro-fullkroppsprogram av flere årsaker, føler split fungerer bedre for de som er virkelig inni det og satser høyt.

Du kan jo f.eks. sjekke ut X-Press-programmet som ligger i forumet et sted. Jeg kosa meg med det, og likte at det var øvelser man kunne bytte mellom som tok samme muskelgruppe(r).

Skal trene 4 ganger uka, man-tir-tor-fri, fri onsdag og helgene. Motivasjon er null stress, har løfta litt før, men så kom sommeren og jeg falt litt ut :) 

Men jeg lurer på noen ting til, proteinmessig, bør jeg legge meg på 2 gram pr kg? Det vil være 200 gram for meg? Tenker også å kutte ned KRAFTIG på karbs, hørt at det bare gjør deg feitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Zigma skrev:

Det er begrenset hva du kan få til frem mot sommeren. Du kan slanke deg 10 kg mens du trener styrketrening for å bevare muskelmasse. Om vekttapet da er for det meste fett vil du veie 75 kg og ha ca 15% kroppsfett. Det vil gi deg en skinnyfit kropp. Alternativt driter du i SK18 og tar heller 1 år med bygging, før du på samme tid neste år skreller av 10 kg. Da vil du sannsynligvis ha en langt mer atletisk kropp.

Hva slags program du velger er ikke det viktigste. Det viktigste er at du trener kontinuerlig uten å sette deg kortsiktig urealistiske mål. Finn et program du synes er gøy, spis variert og mengde etter målsetting.

Hei! Ja alt er mulig, selvom ja det hadde vært ideelt det du nevner der :) Å bulke nå er helt uaktuelt, har gjort det før, og var et helvete å bli kvitt all fettet, selvom jeg jo ble større. 

Det jeg tenker nå er å løfte 4 ganger uka, 2200-2300 kcal(maintance), få i meg mye proteiner - 180+ gram, samt kutte ned på karbs. Høres det bra ut?

Programmessig har jeg falt litt for en split, synes det ser veldig mye morsommere ut, dette programmet her jeg tenker å kjøre:

Mon(chest/triceps) - DB Chest Press, BB Incline, Weighted Dips, Cross Overs, Triceps Pulldown. 15 sets.
Tue(rhoenboids/biceps) - Pendlay/T-Bar Rows, Cable Rows, DB Rows, Hammer Curls, Preacher Curls. 13 sets.
Wed - Day off
Thu(Lower back) - Deadlift, Front Squats, Lunges, Ham Curls, Calf Raises. 17 sets.
Fri(Shoulders/Lats) - DB Press, Weighted Pullups, Front Raises, Lat Pulldown, Face Pulls. 15 sets.

Gjerne si hva du tenker om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...