Tussigirl vil sĂ„ gjerne.. Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hei dere Forandringer Ăžnsker vi nok alle menn og kvinner her inne av ymse slag. Mitt mĂ„l for fremtiden er en middels aktiv livsstil sĂ„ jeg kan krysse noen fjell , sykle i skogen / kanskje noen ritt om mulig - stramme opp fra topp til tĂ„ og ha litt synlig former i det minste. Jeg er 170 cm over bakken og holder pr i dag vekt pĂ„ 70 kg ( maxvekt 120 kg )  - men still going down til 65-67 kanskje. Ikke noe stress - viktigere Ă„ se fresh ut og fĂžle meg vel. Den sĂ„kalte muskelmassen jeg hadde ( ja for var sterk engang - den har forsvunnet med kiloene pĂ„vei nedover...hihi ) Men det er aldri for sent Ă„ gjĂžre noe med det...sĂ„ derfor er jeg her hos Dere. Jeg har de siste 14 mnd vĂŠrt igjennom en bukplastikk  - brystreduksjon for 8 uker siden og nok en bukplastikk i vente om ca 7 uker ( for de klarte ikke Ă„ sy magemuskelene mine for de ble Ăždelagte etter et sykehusopphold i 2012  Ellers prĂžver jeg Ă„ ha litt fokus pĂ„ kosthold da - for det er en del jeg ikke tĂ„ler ...som fett , brĂžd , grĂžnnsaker etc.  Jeg har en partner som er opptatt av inntak av proteiner sĂ„ da blir jo jeg ogsĂ„ litt fokus og prat om det sĂ„klart - men han er i overkant ekstrem i mine Ăžyne - men han har 1 kose dag i mnd.Og trenger ikke vĂŠre godis da altsĂ„...kan rett og slett bare vĂŠre brunt og boblende...  Brus vel Ă„ merke lightbrus  lagt 80 % pĂ„ hylla - godis bare 2-3 ggr i mnd. Bruker rene kjĂžttprodukter - blir mye kylling og fisk,men digger ogsĂ„Â gakk-gakk , grĂžnnsaker og litt potet. Byttet ut brĂžd med knekkebrĂžd , proteinshaker og banan. Og til og med saus nytes bare innimellom. Synes jeg er flink jeg da....nĂ„r jeg tenker etter.... Jeg har lest masse her inne fĂžr jeg meldte meg inn ,samt tittet pĂ„ treningsprogrammer , youtube og annet. Jeg har tiltross for tidligere size alltid vĂŠrt i trening - tro det eller ei - sĂ„ kan vel masse egentlig. .Men nĂ„ er legger jeg meg flat og sier at jeg er en  " nybegynner " som  vil bygge meg opp igjen , med rett ekspertise og erfaring som jeg vet mange av dere sitter inne med. Send meg gjerne noen linjer og tips - jeg gleder meg til Ă„ hĂžre fra nettopp DEG/DU som leser nĂ„ - greit Ă„ starte selv om det er rett fĂžr pĂ„ske - det er likssom SĂ Ă Ă Ă typisk meg da.... PĂ„skeklem fra Tussigirl , Ăstfold   Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/ Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
getsome Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Om du Ăžnsker Ă„ "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien Ă„ gĂ„. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i fĂžrste omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken Tussigirl vil sĂ„ gjerne.. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1192956 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
HenrikWL Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Ja, som getsome skriver, for Ă„ stramme opp er det styrketrening som gjelder. Vi har en utmerket nybegynnerguide her pĂ„ siden, og selv om du strengt tatt ikke er nybegynner skader det ikke Ă„ begynne pĂ„ scratch som du selv sier: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Og, siden du er jente kommer jeg eventuelle bekymringer du mĂ„tte ha i forkjĂžpet og linker deg ogsĂ„ til denne: http://fitnessbloggen.no/beviset-pa-at-tung-styrketrening-ikke-gjor-damer-maskuline/ Selv begynte jeg med Starting Strength i sin tid og hadde god fremgang med det. En fordel du har er jo at siden du bĂ„de har drevet med trening fĂžr og har bĂ„ret rundt pĂ„ en del flere kilo i hverdagen enn du gjĂžr nĂ„ er du nok allerede ganske mye sterkere enn dine utrente medsĂžstre som har vĂŠrt slanke hele livet. SĂ„ her er det bare Ă„ gi jernet, sier jeg. At du ikke er sĂ„ veldig opptatt av vekten er bra, og det bĂžr du fortsette med. Hun ser helt klart slankere og strammere ut pĂ„ bildet til hĂžyre, til tross for at hun veier mer her. Muskler veier mer enn fett, tross alt. Lykke til! Tussigirl vil sĂ„ gjerne.. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1192957 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Tussigirl vil sĂ„ gjerne.. Skrevet 12. april 2017 Forfatter Del Skrevet 12. april 2017 15 timer siden, getsome skrev: Om du Ăžnsker Ă„ "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien Ă„ gĂ„. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i fĂžrste omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken Jeg har satt 3 dg som minimum men fĂ„r til 4 - for kan ikke gi meg med spinninga - fast gjeng der 2 dg.i uka fra min " sykkelkarrriere " for bare noen Ă„r siden...hihi - Dette gir ekstra glĂžd og glede - inkl. rĂ„ musikk og " gi jernet feeling " sĂ„ det mĂ„ jeg ha med meg 1 dag i uka đâšđSĂ„ kommer mĂžlle og styrketrening de andre dagene og turer i skogen med 2 & 4 beinte i heimen đ  Skulle gjerne hatt en treningsvenn da - mine venner er ikke interessert i min type bevegelse , noen sitter fortsatt i soffan ellers har det fortsatt et Ăžnske om Ă„ begynne med noe " snart " hihi đ€đđ1000 takk for svar , jeg vet veien er lang Ă„ gĂ„ men langt ifra umulig đđđ·đ„klem  Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1192959 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Tussigirl vil sĂ„ gjerne.. Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 Yooohuuu - ting tar tid đâš Ny bukplastikk gjennomfĂžrt endelig - inkl sying av bukmuskler som hadde en sprik pĂ„ litt under 5 cm iflg kirurg , 1,1 kg hud fjernet ( sĂ„ totalt nĂ„ 3,7 kg hud pĂ„ mage er tatt bort siden jan 16 ) , fjernet ogsĂ„ 1,4 l fett i samma slengen . Likevel sier kirurg at jeg har for mye hud til min kropp men det fĂ„r jeg prĂžve Ă„ gjĂžre noe med selv i tiden fremoverâšđMen AUUUUUUUUU kan jeg love mest i mage og litt i rygg, men det slipper taket litt hver dag tenker jeg og formen igĂ„r var strĂ„lende dag 10  etter operasjon. FĂ„r ikke trene bukmuskel fĂžr om 3/4 mndđ€, og lĂžfte tunge ting heller men sĂ„ fort formen er bedre blir det Ă„ gĂ„- gĂ„- gĂ„ og legge til trening mot grevinneheng og mĂ„ fokusere pĂ„ matinntaket. Fortsatt vekt pĂ„ 70 , for jeg gikk 2 kg opp og sĂ„ ned igjen siden forrige innlegg ser jeg.  Tenker dere andre har tips for meg , med tanke pĂ„ hvordan trene armer og stramme lĂ„r spesielt innside- som ikke gjĂžr at bukmuskel blir belastet . Tanken er Ă„Â Â prĂžve Ä redusere ned et par kg til mot 67samtidig. Men har gĂ„tt som en krĂžket kjĂŠrring i 11 dager nĂ„ - huffe. FĂ„tt treningspartner fra aug/sept selv om vi er pĂ„ forskjellige nivĂ„er har vi samma mĂ„l . Stramme opp skrotten , gjerne at det er litt synlig og Ăžkt utholdenhet đđâšđ NĂ„ blir jeg aktiv her igjen for har vĂŠrt pĂ„ sidelinjen en stund đđđ Klem fra T đ»Â Ethereal 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1194034 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Ethereal Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 PĂ„ 11.6.2017 den 10.57, Tussigirl vil sĂ„ gjerne.. skrev: Yooohuuu - ting tar tid đâš Ny bukplastikk gjennomfĂžrt endelig - inkl sying av bukmuskler som hadde en sprik pĂ„ litt under 5 cm iflg kirurg , 1,1 kg hud fjernet ( sĂ„ totalt nĂ„ 3,7 kg hud pĂ„ mage er tatt bort siden jan 16 ) , fjernet ogsĂ„ 1,4 l fett i samma slengen . Likevel sier kirurg at jeg har for mye hud til min kropp men det fĂ„r jeg prĂžve Ă„ gjĂžre noe med selv i tiden fremoverâšđMen AUUUUUUUUU kan jeg love mest i mage og litt i rygg, men det slipper taket litt hver dag tenker jeg og formen igĂ„r var strĂ„lende dag 10  etter operasjon. FĂ„r ikke trene bukmuskel fĂžr om 3/4 mndđ€, og lĂžfte tunge ting heller men sĂ„ fort formen er bedre blir det Ă„ gĂ„- gĂ„- gĂ„ og legge til trening mot grevinneheng og mĂ„ fokusere pĂ„ matinntaket. Fortsatt vekt pĂ„ 70 , for jeg gikk 2 kg opp og sĂ„ ned igjen siden forrige innlegg ser jeg.  Tenker dere andre har tips for meg , med tanke pĂ„ hvordan trene armer og stramme lĂ„r spesielt innside- som ikke gjĂžr at bukmuskel blir belastet . Tanken er Ă„Â Â prĂžve Ä redusere ned et par kg til mot 67samtidig. Men har gĂ„tt som en krĂžket kjĂŠrring i 11 dager nĂ„ - huffe. FĂ„tt treningspartner fra aug/sept selv om vi er pĂ„ forskjellige nivĂ„er har vi samma mĂ„l . Stramme opp skrotten , gjerne at det er litt synlig og Ăžkt utholdenhet đđâšđ NĂ„ blir jeg aktiv her igjen for har vĂŠrt pĂ„ sidelinjen en stund đđđ Klem fra T đ»Â Jeg tĂžr ikke gi rĂ„d om trening etter sĂ„pass omfattende operasjon, men kan i alle fall bare minne om at det gĂ„r helt fint om du mĂ„ ha pause fra trening en stund, og at du fokuserer pĂ„ maten er supert! Bruk tiden fremover til Ă„ planlegge og lese deg opp, sĂ„ er du skikkelig klar nĂ„r kroppen din har fĂ„tt leget seg. Ă prĂžve Ă„ trene rundt hele kjernemuskulaturen hĂžres rett og slett vanskelig og lite fruktbart ut, bicepscurl gir ikke sĂ„ mye uttelling alene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1194093 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Tlviken Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Regner med du har fĂ„tt en del restriksjoner ift tid etter operasjon og tunge lĂžft. NĂ„ er jeg ikke sĂ„ kjent med retningslinjene for bukplastikk, men f.eks ved sternumspnitt (Ă„pen hjerteopr.) SĂ„ frarĂ„der vi direkte lĂžft over 5kg de fĂžrste ukene, og gradvis opptrapping etter 6-8 uker. Jeg vil gjerne hĂžre hvilke rĂ„d kirurg evt fysio har gitt deg Etter min mening er det i ditt tilfelle verdt Ă„ ta kontakt med fagpersonell med erfaring hos opererte, for Ă„ tilrettelegge god og trygg trening. Enten fysio eller pt med nok kompetanse det viktigste er jo at du beveger deg, om det er enkle Ăžvelser eller gĂ„turer/spinning sĂ„ er det helt topp. Mer tung styrke kan du gradvis implementere senere over tid masse lykke til! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1194274 Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.