GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere ^_^

Forandringer Þnsker vi nok alle menn og kvinner her inne av ymse slag. Mitt mÄl for fremtiden er en middels aktiv livsstil sÄ jeg kan krysse noen fjell , sykle i skogen / kanskje noen ritt om mulig  - stramme opp fra topp til tÄ og ha litt synlig former i det minste. Jeg er 170 cm over bakken og holder pr i dag vekt pÄ 70 kg ( maxvekt 120 kg )  - men still going down til 65-67 kanskje. Ikke noe stress - viktigere Ä se fresh ut og fÞle meg vel. Den sÄkalte muskelmassen jeg hadde ( ja for var sterk engang - den har forsvunnet med kiloene pÄvei nedover...hihi ) Men det er aldri for sent Ä gjÞre noe med det...sÄ derfor er jeg her hos Dere. Jeg har de siste 14 mnd vÊrt igjennom en bukplastikk  - brystreduksjon for 8 uker siden og nok en bukplastikk i vente om ca 7 uker ( for de klarte ikke Ä sy magemuskelene mine for de ble Þdelagte etter et sykehusopphold i 2012 :eek: Ellers prÞver jeg Ä ha litt fokus pÄ kosthold da  - for det er en del jeg ikke tÄler ...som fett , brÞd , grÞnnsaker etc.  Jeg har en partner som er opptatt av inntak av proteiner sÄ da blir jo jeg ogsÄ litt fokus og prat om det sÄklart - men han er i overkant ekstrem i mine Þyne - men han har 1 kose dag i mnd.Og trenger ikke vÊre godis da altsÄ...kan rett og slett bare vÊre brunt og boblende... :brb:  Brus vel Ä merke lightbrus  lagt 80 % pÄ hylla - godis bare 2-3 ggr i mnd. Bruker rene kjÞttprodukter - blir mye kylling og fisk,men digger ogsÄ gakk-gakk , grÞnnsaker og litt potet. Byttet ut brÞd med knekkebrÞd , proteinshaker og banan. Og til og med saus nytes bare innimellom. Synes jeg er flink jeg da....nÄr jeg tenker etter....:)

Jeg har lest masse her inne fÞr jeg meldte meg inn ,samt tittet pÄ treningsprogrammer ,  youtube og annet. Jeg har tiltross for tidligere size alltid vÊrt i trening - tro det eller ei - sÄ kan vel masse egentlig. .Men nÄ er legger jeg meg flat og sier at jeg er en  " nybegynner " som  vil bygge meg opp igjen , med rett ekspertise og erfaring som jeg vet mange av dere sitter inne med.

Send meg gjerne noen linjer og tips - jeg gleder meg til Ă„ hĂžre fra nettopp DEG/DU som leser nĂ„ - greit Ă„ starte selv om det er rett fĂžr pĂ„ske - det er likssom SÅÅÅÅ typisk meg da.... :playful:

PĂ„skeklem

fra

Tussigirl , Østfold

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Om du Þnsker Ä "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien Ä gÄ. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i fÞrste omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1192956
Del pÄ andre sider

Ja, som getsome skriver, for Ä stramme opp er det styrketrening som gjelder. Vi har en utmerket nybegynnerguide her pÄ siden, og selv om du strengt tatt ikke er nybegynner skader det ikke Ä begynne pÄ scratch som du selv sier: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Og, siden du er jente kommer jeg eventuelle bekymringer du mÄtte ha i forkjÞpet og linker deg ogsÄ til denne: http://fitnessbloggen.no/beviset-pa-at-tung-styrketrening-ikke-gjor-damer-maskuline/

Selv begynte jeg med Starting Strength i sin tid og hadde god fremgang med det.

En fordel du har er jo at siden du bÄde har drevet med trening fÞr og har bÄret rundt pÄ en del flere kilo i hverdagen enn du gjÞr nÄ er du nok allerede ganske mye sterkere enn dine utrente medsÞstre som har vÊrt slanke hele livet. SÄ her er det bare Ä gi jernet, sier jeg.

At du ikke er sÄ veldig opptatt av vekten er bra, og det bÞr du fortsette med.

16-1.jpg

Hun ser helt klart slankere og strammere ut pÄ bildet til hÞyre, til tross for at hun veier mer her. Muskler veier mer enn fett, tross alt.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1192957
Del pÄ andre sider

15 timer siden, getsome skrev:

Om du Þnsker Ä "stramme opp" kroppen er definitivt styrketrening veien Ä gÄ. Hvordan trives du med styrketrening og hvor ofte kan du trene? Vil i fÞrste omgang anbefale deg et fullkroppsprogram tre ganger i uken

Jeg har satt 3 dg som minimum men fĂ„r til 4 - for kan ikke gi meg med spinninga - fast gjeng der 2 dg.i uka fra min " sykkelkarrriere " for bare noen Ă„r siden...hihi - Dette gir ekstra glĂžd og glede - inkl. rĂ„ musikk og " gi jernet feeling " sĂ„ det mĂ„ jeg ha med meg 1 dag i uka 👍✹🙃SĂ„ kommer mĂžlle og styrketrening de andre dagene og turer i skogen med 2 & 4 beinte i heimen 🙃  Skulle gjerne hatt en treningsvenn da - mine venner er ikke interessert i min type bevegelse , noen sitter fortsatt i soffan ellers har det fortsatt et Ăžnske om Ă„ begynne med noe " snart " hihi đŸ€—đŸ™ˆđŸ™ƒ1000 takk for svar , jeg vet veien er lang Ă„ gĂ„ men langt ifra umulig đŸ’đŸ˜‚đŸŒ·đŸ„klem 

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1192959
Del pÄ andre sider

• 1 mĂ„ned senere...

Yooohuuu - ting tar tid 🙃✹ Ny bukplastikk gjennomfĂžrt endelig - inkl sying av bukmuskler som hadde en sprik pĂ„ litt under 5 cm iflg kirurg , 1,1 kg hud fjernet ( sĂ„ totalt nĂ„ 3,7 kg hud pĂ„ mage er tatt bort siden jan 16 ) , fjernet ogsĂ„ 1,4 l fett i samma slengen . Likevel sier kirurg at jeg har for mye hud til min kropp men det fĂ„r jeg prĂžve Ă„ gjĂžre noe med selv i tiden fremover✹🙃Men AUUUUUUUUU kan jeg love mest i mage og litt i rygg, men det slipper taket litt hver dag tenker jeg og formen igĂ„r var strĂ„lende dag 10  etter operasjon. FĂ„r ikke trene bukmuskel fĂžr om 3/4 mndđŸ€—, og lĂžfte tunge ting heller men sĂ„ fort formen er bedre blir det Ă„ gĂ„- gĂ„- gĂ„ og legge til trening mot grevinneheng og mĂ„ fokusere pĂ„ matinntaket. Fortsatt vekt pĂ„ 70 , for jeg gikk 2 kg opp og sĂ„ ned igjen siden forrige innlegg ser jeg.  Tenker dere andre har tips for meg , med tanke pĂ„ hvordan trene armer og stramme lĂ„r spesielt innside- som ikke gjĂžr at bukmuskel blir belastet . Tanken er Ä  prĂžve Ä redusere ned et par kg til mot 67samtidig. Men har gĂ„tt som en krĂžket kjĂŠrring i 11 dager nĂ„ - huffe. FĂ„tt treningspartner fra aug/sept selv om vi er pĂ„ forskjellige nivĂ„er har vi samma mĂ„l . Stramme opp skrotten , gjerne at det er litt synlig og Ăžkt utholdenhet 😂🙃✹👍 NĂ„ blir jeg aktiv her igjen for har vĂŠrt pĂ„ sidelinjen en stund 🙊🙈💃 Klem fra T đŸŒ»Â 

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1194034
Del pÄ andre sider

PÄ 11.6.2017 den 10.57, Tussigirl vil sÄ gjerne.. skrev:

Yooohuuu - ting tar tid 🙃✹ Ny bukplastikk gjennomfĂžrt endelig - inkl sying av bukmuskler som hadde en sprik pĂ„ litt under 5 cm iflg kirurg , 1,1 kg hud fjernet ( sĂ„ totalt nĂ„ 3,7 kg hud pĂ„ mage er tatt bort siden jan 16 ) , fjernet ogsĂ„ 1,4 l fett i samma slengen . Likevel sier kirurg at jeg har for mye hud til min kropp men det fĂ„r jeg prĂžve Ă„ gjĂžre noe med selv i tiden fremover✹🙃Men AUUUUUUUUU kan jeg love mest i mage og litt i rygg, men det slipper taket litt hver dag tenker jeg og formen igĂ„r var strĂ„lende dag 10  etter operasjon. FĂ„r ikke trene bukmuskel fĂžr om 3/4 mndđŸ€—, og lĂžfte tunge ting heller men sĂ„ fort formen er bedre blir det Ă„ gĂ„- gĂ„- gĂ„ og legge til trening mot grevinneheng og mĂ„ fokusere pĂ„ matinntaket. Fortsatt vekt pĂ„ 70 , for jeg gikk 2 kg opp og sĂ„ ned igjen siden forrige innlegg ser jeg.  Tenker dere andre har tips for meg , med tanke pĂ„ hvordan trene armer og stramme lĂ„r spesielt innside- som ikke gjĂžr at bukmuskel blir belastet . Tanken er Ä  prĂžve Ä redusere ned et par kg til mot 67samtidig. Men har gĂ„tt som en krĂžket kjĂŠrring i 11 dager nĂ„ - huffe. FĂ„tt treningspartner fra aug/sept selv om vi er pĂ„ forskjellige nivĂ„er har vi samma mĂ„l . Stramme opp skrotten , gjerne at det er litt synlig og Ăžkt utholdenhet 😂🙃✹👍 NĂ„ blir jeg aktiv her igjen for har vĂŠrt pĂ„ sidelinjen en stund 🙊🙈💃 Klem fra T đŸŒ»Â 

Jeg tĂžr ikke gi rĂ„d om trening etter sĂ„pass omfattende operasjon, men kan i alle fall bare minne om at det gĂ„r helt fint om du mĂ„ ha pause fra trening en stund, og at du fokuserer pĂ„ maten er supert! Bruk tiden fremover til Ă„ planlegge og lese deg opp, sĂ„ er du skikkelig klar nĂ„r kroppen din har fĂ„tt leget seg. Å prĂžve Ă„ trene rundt hele kjernemuskulaturen hĂžres rett og slett vanskelig og lite fruktbart ut, bicepscurl gir ikke sĂ„ mye uttelling alene. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1194093
Del pÄ andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Regner med du har fÄtt en del restriksjoner ift tid etter operasjon og tunge lÞft. NÄ er jeg ikke sÄ kjent med retningslinjene for bukplastikk, men f.eks ved sternumspnitt (Äpen hjerteopr.) SÄ frarÄder vi direkte lÞft over 5kg de fÞrste ukene, og gradvis opptrapping etter 6-8 uker. Jeg vil gjerne hÞre hvilke rÄd kirurg evt fysio har gitt deg :)

Etter min mening er det i ditt tilfelle verdt Ä ta kontakt med fagpersonell med erfaring hos opererte, for Ä tilrettelegge god og trygg trening. Enten fysio eller pt med nok kompetanse :) det viktigste er jo at du beveger deg, om det er enkle Þvelser eller gÄturer/spinning sÄ er det helt topp. Mer tung styrke kan du gradvis implementere senere over tid ;) masse lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/36685-ny-her-hvor-begynne/#findComment-1194274
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...