Gå til innhold

Hvilket kosttilskudd trenger jeg mest?


BroScience00

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 16 år som har trent seriøst i 1 år nå og veier ca. 64 kg og er 180cm høy. Siden det er black friday i morra ville jeg benytte sjansen til å kjøpe et kosttilskudd siden det da ikke blir så altfor dyrt, men vet ikke helt hvilket jeg skal kjøpe. Folk sier at proteinpulver er viktigst men jeg føler at jeg får i meg nok av det. Har også sett på noen hormon boostende greier og litt kreatin og bcaa. 

Når det gjelder treningen min går det veldig sakte med økning, både med vekter og muskelmasse. Så hvis noen har noen anbefalinger så skriv gjerne! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, BroScience00 skrev:

Hei, er en gutt på 16 år som har trent seriøst i 1 år nå og veier ca. 64 kg og er 180cm høy. Siden det er black friday i morra ville jeg benytte sjansen til å kjøpe et kosttilskudd siden det da ikke blir så altfor dyrt, men vet ikke helt hvilket jeg skal kjøpe. Folk sier at proteinpulver er viktigst men jeg føler at jeg får i meg nok av det. Har også sett på noen hormon boostende greier og litt kreatin og bcaa. 

Når det gjelder treningen min går det veldig sakte med økning, både med vekter og muskelmasse. Så hvis noen har noen anbefalinger så skriv gjerne! :)

 

Som nevnt over er det kun kreatin du kan få noe utav. 

Hormonboostere er ikke verdt plastikken som de oppbevares i, og som 16-åring skal jeg garantere deg at du ikke har bruk for noen hormonboost. Egenproduksjonen din er på topp de kommende årene, og skikkelig trening og kosthold er den beste hormonboosteren utover det som du kan finne. 

Og det samme er jeg fristet til å si om bcaa, jeg fatter ikke at folk bruker penger på et så idiotisk tilskudd. 

Hvis du får i deg nok proteiner gjennom kosten er det riktig som du sier at du ikke behøver proteinpulver, men da behøver du heller ikke å kjøpe bcaa da du får de aminosyrene du behøver gjennom maten. 

Kosttilskudd i Norge er stort sett underdosert og overpriset lureri, men det selger fordi folk går fem på. Kreatin er kreatin, og virkningen av dette er faktisk velkjent, du finner ingenting med en bedre pris-virkning-bivirkning rate i Europa. Proteinpulver er proteinpulver, dette er som mat å regne. Utover disse to tingene er det stort sett bare søppel. Ser folk kjøper bcaa, testoboostere og zma i stor skala. sistnevnte er også bare tøys - Fremstilles av enkelte som en mellomting mellom testosteron og imovane :D Så selges det uregulert for noen få hundrelapper på sunkost og xxl...Hallo, 2+2 er alltid 4. 

Du er 16 år, spis som faen og tren som faen, enjoy the benefits :) 

Og en ting til: Ikke meld deg inn i "Norwegian athletic forum" - Selv om det finnes noen få kunnskapsrike mennesker der så er de maktesløse mot all bullshiten og brosciencen som spres der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...