Gå til innhold

store smerter i korsryggen:/


gard evensen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt store problemer med korsryggen av og på noen år nå, rota meg til kiropraktor nå i januar. Viste seg at føttene var overproposjonale som har påvirka hele høyre siden av kroppen(opp til nakke), så såler ble forma, og nå som det har gått to uker er jeg bedre enn på lenge. Med andre ord: Ta en sjekk og ikke forvent at blir bedre av seg selv :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får store smerter i korsryggen etter og bare gå ca 1 km. vanskligheter med og puste noen ganger og.

men det skjer ikke når jeg trener styrke. bare når jeg går.

hva kan det være?

Er det bare lokale smerter i korsryggen eller har du i tillegg strålesmerter ned i bena?

Kiropraktor eller fysioterapeut bør oppsøkes ja, og ikke dumt å bruke noen kroner på å oppsøke fastlegen din også. Om det er en skade som vedvarer så er det greit å ha det på "det rene" fra starten av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbelastning eller anspente sete/korsryggmuskler kan føre til helt ville smerter. Jeg hadde det en gang pga skeivt bekken og jeg knakk sammen i smerte når jeg prøvde å reise meg fra senga.. såvidt jeg klarte å krype smertene var så intense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare smerter i ryggen

men de smertene er så ille så jeg får problemer med og puste

Når du er hos lege eller annen behandling så insister på å få en henvisning til MR. Ofte er ikke dette aktuelt for yngre pasienter, men er absolutt verdt å være på den sikre siden.

Og selv om det bare skal vise seg å være evt overbelastning eller hekseskudd/lumbago så vet du ihvertfall at det ikke er noe annet.

Slitasjegikt i korsryggen gir gjerne utslag når man går/står, ihvetfall om det i tillegg blir en kombinasjon av flatt/hardt underlag og uegnede sko. Slitasjegikt kan fanges opp på MR (såvidt jeg vet).

Hvordan er bevegeligheten i resten av ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt problemer med korsryggen de siste 2 mnd og det viste seg at tøying er noe jeg MÅ prioritere :p Setemuskulaturen, lysken og hofteleddsbøyeren var store faktorer i smertene mine :) Tips, tøy ut, men gå til legen/naprapat/kiropraktor i tillegg for å finne den egentlige grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Overbelastning eller anspente sete/korsryggmuskler kan føre til helt ville smerter. Jeg hadde det en gang pga skeivt bekken og jeg knakk sammen i smerte når jeg prøvde å reise meg fra senga.. såvidt jeg klarte å krype smertene var så intense.

Hva gjorde du for å bli bedre?

Jeg sliter med det samme, har hatt vridd bekken en stund og vært mange timer både hos fysio og kiropraktor uten at det har hjulpet. Smertene er bare helt jævlige og selv om jeg er bedre nå enn på lenge (3 mder uten trening:() så hugger smertene i.

Alt jeg ønsker er å bli helt frisk så jeg kan gjennoppa treningen 100 %. Skal til en klinikk med osteopat, kiropraktor, fysio og naprapat, men venter i spenning på innkallelse.

Råd tas i mot med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du for å bli bedre?

Jeg sliter med det samme, har hatt vridd bekken en stund og vært mange timer både hos fysio og kiropraktor uten at det har hjulpet. Smertene er bare helt jævlige og selv om jeg er bedre nå enn på lenge (3 mder uten trening:() så hugger smertene i.

Alt jeg ønsker er å bli helt frisk så jeg kan gjennoppa treningen 100 %. Skal til en klinikk med osteopat, kiropraktor, fysio og naprapat, men venter i spenning på innkallelse.

Råd tas i mot med stor takk! :)

Jeg gikk til kriopraktor 4-5 ggr og fysio 1 gang. Dette var i Mai i fjor og har ikke vært plaget siden. Helt utrolig at de klarte å fikse det så kjapt mht at jeg hadde gått med det i ca 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Har kontaktet klinikken hvor de har 1-2 mnders venting:eek: Det går ikke så jeg leter etter et alternativ, jeg vil jo helst bli frisk nå, aller helst i går. Det begynte i mars i fjor med midstilt prolaps l5/S1 med påvirkning til S1 røttene, men jeg sykla og trente fram til november, da sa det helt stopp:p

Vetrinæren kommer etterpå, kanskje jeg skal satse på å krabbe på alle 4 og si at den "sauen" der trenger sårt hjelp!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...