Gå til innhold

Valg av massasjerulle/trigger point-rulle?


Zeph

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også RumbelRoller, samt at jeg også bruker jo denna Levity rulla til @FrkHoel innomellom.

Å vil påstå at begge er er bra, men de fungerer på litt forskjellige måter da RumbelRoller har hard store knaster som går dypt,. Mens den fra Levity tar litt større flater og går ikke like dypt. Som @okveine sier, du trenger en viss smertereskel på den RumbleRolleren for den tar godt ;) Ihvertfall den lille jeg har, den store de har der jeg trener har helt mjuk, mulig utslitt :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bruker også rumbleroller. Både en liten slik kompaktsak og den større standard. Jeg har den lille i blå utgave (mykere) og den store i sort (hard). I tillegg har jeg en som jeg startet som er heter Trigger point grid som du viser til.

Den tar bredere og "kjevler" muskulaturen bredere. Den mer knar og effekten av triggerpunkt er for meg ikke eksistrende med akkurat denne. For meg kunne dette like gjerne vært en flat sak.

Rumble roller er det jeg kaller triggerpunktsmassasje. Jeg trives best å bruke den lille på IT båndet og lår siden diameteren på den er noe mindre enn i std utgave. Den store egner seg for meg best på rygg. I tillegg krever den sorte en viss grad av tilvenning. Har prøvd et par-tre andre rullere med knaster også, men faller stadig tilbake til rumple roller når det gjelder å få triggerpunktfokus. Jeg synes rumble er den beste i så måte.

En annen ting som utgjør en stor forskjell er hvor hardt underlag du ruller på. Særlig gjelder dette den sorte. Den er såpass hard at den "ruller" relativt dårlig på veldig hardt underlag, så er liker jeg best plassere den på et teppeunderlag à la slik du finner på en løfteplattform. Da "flyter/ruller" den best. Evt rulle den mot en tynn underlagsmatte. Gir litt etter, men den oppleves like hard mot musklene uansett.

Endret av UxO
lagt til erfaring med trigger point grid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...