Brunetta Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Min kjære fitnesspal sier jeg skal spise 1630 kcal for å gå ned ca 200g pr uke. Med trening kan jeg plusse på mellom 3-500 ca, men MÅ jeg det? (misforstå meg rett, vil så gjerne spise de, men tenker jo fremgang) Senker jeg forbrenning eller tærer på muskulatur om jeg ikke spiser de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 1 minutt siden, Monica2412 skrev: Min kjære fitnesspal sier jeg skal spise 1630 kcal for å gå ned ca 200g pr uke. Med trening kan jeg plusse på mellom 3-500 ca, men MÅ jeg det? (misforstå meg rett, vil så gjerne spise de, men tenker jo fremgang) Senker jeg forbrenning eller tærer på muskulatur om jeg ikke spiser de? I utgangspunktet ja, men du kan ta dette med i gjennomsnittet i underskuddet ditt - på den måten kan du spise mer de dagene du trener/er mer sulten og mindre de dagene du ikke trener/er mindre sulten. Kroppen vil likevel ikke kunne skille på energiinntaket fra dag til dag, men over tid. Forbrenningen vil ikke senkes, kun tilpasses - dette gjelder begge veier. http://forskning.no/2016/01/mer-trening-brant-ikke-flere-kalorier-kanskje-kan-du-ikke-trene-av-deg-sjokoladen Brunetta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darach_Ùr Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Men er ikke treningskalorier inne i budsjettet på MFP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunetta Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2016 56 minutter siden, Darach_Ùr skrev: Men er ikke treningskalorier inne i budsjettet på MFP? Det blir lagt til ekstra kcal på planen om jeg trener. Er vel kun pal verdien som er regnet med, så kommer trening i tillegg. Slik jeg har forstått det ihvertfall 😉 Darach_Ùr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
6ur6he53gergg Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Burde vel være en eller annen kalkulator som tar dette med i beregning. Ser at det over blir stilt spørsmål til om man forbrenner mer kalorier ved mer trening, såklart forbruker kroppen mer energi når den produserer mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speilblankt Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Du vil finne ditt energibehov i løpet av et par uker gjennom å loggføre badevektresultatet ditt en gang i uken - vel å merke om du er nøye med å holde inntaket jevnt. kalkulatorer er et fint utgangspunkt, men du vil ikke ha behov for den etter en kort stund. Fitness-pal`n er vel best egnet som et kalori/macroteller om du skal bruke den over tid siden variasjonene av folks energibehov og fritidsaktivisering er sterkt varierende - ergo kan en slik kalkulator gi deg et helt feil tall. Juster energiinntaket opp eller ned med 1-300kcal pr. dag ut ifra resultatene på vekta = full kontroll i løpet av noen uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcus Halberstram Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 3 timer siden, Speilblankt skrev: Du vil finne ditt energibehov i løpet av et par uker gjennom å loggføre badevektresultatet ditt en gang i uken - vel å merke om du er nøye med å holde inntaket jevnt. kalkulatorer er et fint utgangspunkt, men du vil ikke ha behov for den etter en kort stund. Fitness-pal`n er vel best egnet som et kalori/macroteller om du skal bruke den over tid siden variasjonene av folks energibehov og fritidsaktivisering er sterkt varierende - ergo kan en slik kalkulator gi deg et helt feil tall. Juster energiinntaket opp eller ned med 1-300kcal pr. dag ut ifra resultatene på vekta = full kontroll i løpet av noen uker. Vel, full kontroll i løpet av et par måneder ihvertfall. Vekten til jenter vil fluktuere i mye større grad en menns (høhø) på grunn av ulik grad av vannretensjon avhengig av hvor de befinner seg i menstruasjonssyklusen. Finn en påregnelig TDEE kalkulator, ta utgangspunkt i RMR og pluss på kcals alt ettersom aktivitetsnivå. vesen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.