Gå til innhold

Spise opp treningskalorier


Brunetta

Anbefalte innlegg

Min kjære fitnesspal sier jeg skal spise 1630 kcal for å gå ned ca 200g pr uke.

Med trening kan jeg plusse på mellom 3-500 ca, men MÅ jeg det? (misforstå meg rett, vil så gjerne spise de, men tenker jo fremgang)

Senker jeg forbrenning eller tærer på muskulatur om jeg ikke spiser de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Monica2412 skrev:

Min kjære fitnesspal sier jeg skal spise 1630 kcal for å gå ned ca 200g pr uke.

Med trening kan jeg plusse på mellom 3-500 ca, men MÅ jeg det? (misforstå meg rett, vil så gjerne spise de, men tenker jo fremgang)

Senker jeg forbrenning eller tærer på muskulatur om jeg ikke spiser de?

I utgangspunktet ja, men du kan ta dette med i gjennomsnittet i underskuddet ditt - på den måten kan du spise mer de dagene du trener/er mer sulten og mindre de dagene du ikke trener/er mindre sulten.

Kroppen vil likevel ikke kunne skille på energiinntaket fra dag til dag, men over tid.

Forbrenningen vil ikke senkes, kun tilpasses - dette gjelder begge veier. 

http://forskning.no/2016/01/mer-trening-brant-ikke-flere-kalorier-kanskje-kan-du-ikke-trene-av-deg-sjokoladen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil finne ditt energibehov i løpet av et par uker gjennom å loggføre badevektresultatet ditt en gang i uken - vel å merke om du er nøye med å holde inntaket jevnt.

kalkulatorer er et fint utgangspunkt, men du vil ikke ha behov for den etter en kort stund. Fitness-pal`n er vel best egnet som et kalori/macroteller om du skal bruke den over tid siden variasjonene av folks energibehov og fritidsaktivisering er sterkt varierende - ergo kan en slik kalkulator gi deg et helt feil tall.

Juster energiinntaket opp eller ned med 1-300kcal pr. dag ut ifra resultatene på vekta = full kontroll i løpet av noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Speilblankt skrev:

Du vil finne ditt energibehov i løpet av et par uker gjennom å loggføre badevektresultatet ditt en gang i uken - vel å merke om du er nøye med å holde inntaket jevnt.

kalkulatorer er et fint utgangspunkt, men du vil ikke ha behov for den etter en kort stund. Fitness-pal`n er vel best egnet som et kalori/macroteller om du skal bruke den over tid siden variasjonene av folks energibehov og fritidsaktivisering er sterkt varierende - ergo kan en slik kalkulator gi deg et helt feil tall.

Juster energiinntaket opp eller ned med 1-300kcal pr. dag ut ifra resultatene på vekta = full kontroll i løpet av noen uker.

Vel, full kontroll i løpet av et par måneder ihvertfall. Vekten til jenter vil fluktuere i mye større grad en menns (høhø) på grunn av ulik grad av vannretensjon avhengig av hvor de befinner seg i menstruasjonssyklusen. Finn en påregnelig TDEE kalkulator, ta utgangspunkt i RMR og pluss på kcals alt ettersom aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...