Gå til innhold

Mat før og etter trening ??


Kvisten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på noe ang mat før og etter trening.

Jeg pleier å spise ca 1,5t før styrke økten mine, det jeg lurer på er om jeg burde spise middagen min før styrke økta eller ta et annet måltid?

Til middag er det normalt 250g laks/kylling (fiskekaker innimellom), 300g fryste aspargesbønner, ca 100g ferdig kokt ris og et glass melk.
Hvis jeg ikke spiser det jeg nevnte over som er middagen, så blir det to brødskiver med 4 stekte egg, som regel 1 avokado/paprika ect og et glass melk.

Burde jeg heller spise børdskiver med egg før treninga også heller ta middagen etter styrke økta? eller har ikke det noe betyding?
Jeg spør ikke fordi jeg føler meg full i magen eller noe pga middagen før styrke økta..egentlig mest mtp om man yter dårligere med mye mat i magen, også mtp fordelinga av proteiner og karbohydrater..har prøvd å lese litt om det med karbohydrater før trening osv, men ble ikke helt klok..

Håper på svar fra dere flinke kostholds folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du driver med her er flisespikkeri, vi har alle vært der. I det store bilde har det liten eller ingen betydning når du inntar maten, såfremt du ikke gjør noe crazy greier, som å spise ett måltid om dagen osv. Gjør det du føler for. Føles det bra og du har energi trenger du ikke endre på noe. For den gjengse gymgåer/båddibilder er ikke slike ting verdt å bruke energi på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så spiller det egentlig ingen rolle, det som spiller rolle er hvordan du føler deg under økta, dersom du har behov for å spise rett før trening så gjør du det, det er helt individuelt. 

Jeg trener ALLTID på tom mage, gjerne hvor det har gått flere timer uten mat, alt fra 12-18 timer.
Hvorfor? Fordi jeg foretrekker det og jeg føler jeg har bedre økter med tom mage, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...