Gå til innhold

Kalorifull mat


crntbg

Anbefalte innlegg

Og så sto det et sted (?), at om du spiser eks 3000, og kutter ned 500, vil du miste fett fordi kroppen er vant til å få 3000? Skjønte ikke heeelt

Om du forbrenner i gjennomsnitt 3000 kcal hver dag og kutter ut 500kcal vil du i løpet av en uke gå ned 0.5kg. Enkelt forklart så er 1kg fett 7000kcal, om du da ligger i 500kcal underskudd i en uke vil det bli 3500kcal som da vil si 0.5kg fett i løpet av den uken. Om du spiser 2000kcal vil du gå ned 1kg fett. Dette er sånn ca da det er litt forskjellige faktorer som innvirker, men er fin målepinn å gå etter. Det samme ved vekt øking. Om du vil gå opp ca 0.5kg i uken burde du ligge 500kcal over ditt totale kcal forbruk. Om jeg forklarte litt dårlig bare si i fra så kan jeg prøve å gjøre det litt klarere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du forbrenner i gjennomsnitt 3000 kcal hver dag og kutter ut 500kcal vil du i løpet av en uke gå ned 0.5kg. Enkelt forklart så er 1kg fett 7000kcal, om du da ligger i 500kcal underskudd i en uke vil det bli 3500kcal som da vil si 0.5kg fett i løpet av den uken. Om du spiser 2000kcal vil du gå ned 1kg fett. Dette er sånn ca da det er litt forskjellige faktorer som innvirker, men er fin målepinn å gå etter. Det samme ved vekt øking. Om du vil gå opp ca 0.5kg i uken burde du ligge 500kcal over ditt totale kcal forbruk. Om jeg forklarte litt dårlig bare si i fra så kan jeg prøve å gjøre det litt klarere :)

Ja det skjønner jeg, men synes det så ut som at man skal begynne å spise 3000 en periode, for så å kutte for å gå ned i fettprosent. For selv, så aner jeg ikke hva jeg selv skal gjøre. Jeg har null aning. Jeg vil ha bort fett, og jeg vil ha muskler. Hvor mye mat aner jeg ikke, og om jeg da plutselig skal kutte 500kcal etterhvert for å gå ned i fettprosent aner jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det jeg gjorde før var jo 2300kcal dagene jeg trente, og 1800kcal ellers. Fulgte dette i 3-4 måneder. Og ja, selvtilliten min var fortsatt helt i bunn selv om jeg hadde fått mere muskler. For musklene syntes jo ikke, og fettet var det ikke skjedd noe med. Og ja, resultater over tid, men følte at den løsningen ikke gjorde noe med fettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...