Gå til innhold

Skal konkurrere i styrkeløft om 1 måned


PanloChaco

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 16 år, veier 72 kg og driver med crossfit. Jeg begynte å trene crossfit i Juni og en av crossfit trenerne fortalte meg for knapt en uke siden at jeg kunne ha gjort det utrolig bra i styrkeløft. Jeg har da funnet en lokal konkurranse som jeg skal delta på i slutten av Januar. Så det jeg lurer på er; Hva er deres erfaring med konkurranser og hva er det beste man kan gjøre for å prikke inn toppformen?

Siden jeg driver på med crossfit og ikke har styrke som hovedfokuset, er ikke løftene mine helt der de burde være men jeg vil fortsette å  drive med crossfit etter konkurransen. Jeg legger til løftene mine under:

Knebøy: 162kg

Benkpress: 110 kg (Har ikke trent benk så mye pga crossfit)

Markløft: 190kg

Clean & Jerk: 120kg

Snatch: 100kg

Jeg har trent fryktelig mye kondisjon de siste ukene så det er mulig løftene ligger litt under det som står.

Takk for svar! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaringene er utelukkende gode - fantastiske folk, godt miljø og folk hjelper hverandre til å bli bedre fremfor å knive-hverandre-ned for konkuransens skyld.

Hvis du er vant med crossfit er vel det beste tipset: tren teknikk og flytt fokuset fra "løft-så-mange-ganger-som-mulig-på-kortest-mulig-tid til full-kontroll og skadeforebygging.

Ikke tenk så mye på å "prikke inn formen" første gangen, slikt blir man bare nervøs av ^_^ Delta for deltagelsens skyld og ikke sett vektene for høyt på de 2 første løftene. Du kan riktignok gjøre et par helt logiske grep - løft litt penere enn normalt i uken før konkuransen og fokuser på "signaler og godkjente løft" og kutt isolasjonsøvelser.

Lykke til ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 14, 15 eller 16 år!? Du var 15 i september, 14 i oktober og 16 nå i desember om man ser på dine andre poster her på forumet. :) 

Delte konto med broren min da hans ikke fungerte og han er 15 år, han har nok skrevet feil:oJeg er 16 (blir 17 den 28 desember^_^

Ser det er veldig mange gode tips her, skal finne en styrkeløft klubb så snart som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...