Gå til innhold

Jasander

Medlemmer
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jasander

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 16. feb. 2001

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

683 profilvisninger
  1. Jasander

    Tanker rundt å blende all maten?

    Når jeg spiser tar det så himla lang tid, til frokost må jeg stå opp grytidlig for å få tid til å¨spise og på skolen kan jeg ikke sitte og bare spise kylling med avokado så idag prøvde jeg å blende både frokost, lunsj, middag, pre workout meal og post workout og det gikk kjempe greit å drikke, ferdig med hvert måltid på 2 minutter. Noen som vet om kroppen vil ta opp maten annerledes hvis du bare ''drikker'' den?
  2. Jasander

    App for å tracke macros

    Ser etter en app for å tracke macros, bruker foreløbid myfitness pal men der kan man maks ha fire måltider og jeg spiser åtte. Noen som vet om en app?
  3. Jasander

    Erfaring med Slingshot

    Noen her som har erfaring med SlingShot og Hip Circle? Har lyst til å prøve disse ut, spesielt i forhold til oppvarming for knebøy og mark og passe litt ekstra på skuldrene under benkpress. Setter pris på svar!
  4. Jasander

    Smaker på proteinpulver

    Har prøvd Whey Strawberry i noen uker, forsåvidt grei smak men har lyst til å prøve Creamy Banana fra Nutriamo. Lurer på om det er noen som har erfaring med dette pulveret.
  5. Jasander

    Spise for å prestere

    spis burger, cola og kreatin
  6. Jasander

    Oppskrifter med eggehvite

    Hei! Har en kompis som produserer sennepsaus og der bruker han jo bare eggeplommer, så han har masse eggehvite til overs. Fikk i dag 11 kg eggehvite. Det jeg lurer på er om noen her har noen enkle oppskrifter med eggehviter.
  7. Jasander

    Hjelpe en nybegynner? :-)

    En annen ting er at det er viktig å spise frokost HVER dag. Varier litt med kanskje omelett, brød med røykelaks, Proteinpannekaker: http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/proteinpannekaker/ osv. Du trenger heller ikke å kutte ut godteri og brus helt, det er fint som lørdagskos men det er når det inntas hver eneste dag det begynner å bli et problem. Når det kommer til trening så er det som nevnt over mye bra på Styrketrening for nybegynnere siden. Ikke tro at du skal trene styrke og kondisjon 5-6 ganger i uken. Start rolig og øk gradvis. Det er heller ikke nødvendig å gå på en low carb, low fat diett heller. Spiser du sunt og regelmessig og trener regelmessig vil resultatene komme. Ikke vær utålmodig og prøve å gå ned 10 kg på 2 uker. Dette vil bare resultere i tap av muskelmasse. Ta det sakte og rolig og føl at du har kontroll. Du kan jo prøve http://stronglifts.com/5x5/, der målet er å bli sterkere, bygge muskler og forbrenne fett. Lykke til!
  8. Jasander

    Sliter du med å bli stor og sterk?

    Hvis du ikke har trent noe særlig før så er Stronglifts 5X5 absolutt å anbefale! Det er en perfekt balanse mellom Volum og Intensitet. Her bygger du muskler, blir sterkere og går ned i fettmasse. Om du tar en kikk på selve programmet kan du se at du tar knebøy hver eneste treningsøkt. Når du er ferdig med Stronglifts 5X5 kan du kanskje begynne med et program med litt høyere volum, en Bodybuilding rutine altså. Dette vil forsikre at du vil bygge muskler, ikke bare i beina men i både skuldrene, armene, bryst, rygg, rumpe osv. Legger en link til 5X5 her: http://stronglifts.com/5x5/ Der kan du også laste ned en spreadsheet du kan åpne i word som vil vise deg akkurat de vektene du skal bruke. Når du er ferdig med Stronglifts 5X5 kan du f.eks prøve denne rutinen: Mandag: Knebøy 4X8, Benkpress 4X8, Pull ups 4X8, Curls 4X8, Militærpress 4X8 Onsdag: Markløft 5X5, Pendley Roing 5X5, Skråbenk med Dumbells 4X8, Strakmark 4X8 Fredag: Knebøy 5X5, Utfall 4X12, Pull ups 3X12, Tåhev 3X12
  9. Jasander

    Mulig å bli fit uten steroider?

    Det er definitivt mulig. Bare pass på å sove nok og få nok restitusjon, tren smart og spis sunt og mye.
  10. Linker til artikkelen her: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=165670201 Her er rutinen: ASquat 3x5Bench 3x5Rows 3x5 SUPER STRICT.Optional: Cable rows, 3x8 bicep work, 3x8 rear delt flyes, do this at your own discretion. If you don't feel like it, don't worryBSquat 3x5Deadlifts 1x5MP 3x5Chins 15-20 total repsOptional: 15-20 reps of dips, 3x8 tricep work Kommer til å begynne dette programmet om ca. 3 uker. Starter da med 40 kg benkpress 3X5, 95 kg knebøy 3X5 og 55 kg Row 3X5. Har ikke trent noe spesielt med styrke før. Lurer på om jeg i løpet av 3-4 måneder vil kunne ta 140 kg x5 om jeg bare spiser og sover nok og trener da selvfølgelig. Er det mulig? Er forresten 15 år og veier 59 kg.
  11. Jasander

    Hvordan få inn ekstra kalorier

    Hahah dritbra!
  12. Jasander

    Hvordan få inn ekstra kalorier

    Jeg har den siste uken begynt å spist 4 egg til frokost m/ 1 avokado g 2 ss peanøttsmør, 300 g kyllingfilet m/brokkoli og ris til lunsj, 400 g kjøttdeig m/ost og søtpotet som et ''mellommåltid'', og varier middag men prøver å spise laks med avokado, brokkoli og ris til middag. Jeg er ofte sulten mellom måltidene og ofte på kvelden. Har dere noen matvarer med mye kalorier som jeg kan spise mellom måltidene og noen generelle tips til hvordan man kan få i seg ekstra kalorier?
  13. Jasander

    Tips for å sove bedre

    Har slitt med søvnproblemer helt siden jeg var liten og nå begynner jeg å slite på trening grunnet lite og dårlig søvn. Lurer på om noen her har tips til hvordan man kan sovne enklere og bedre. Må stå opp før 7.30 så jeg prøver å sovne i ti tiden (meeen sovner ofte i halv et tiden)
  14. Jasander

    Noen som kan vurdere denne rutinen?

    Takk, mye bra info her! Skal teste litt med forskjellige øvelser for skuldra.
  15. Jasander

    Noen som kan vurdere denne rutinen?

    Knebøy: 107.5 kg Benkpress: 75 kg Markløft: 125 kg Å trene Benk, Flyes og den type ting vil jo selvfølgelig påvirke skulder. Roing går heller ikke, kan ta chin ups men er veldig usikker på om dette er en øvelse jeg burde ta i forbindelse med skuldra. for mage kan jeg kjøre planke men da legger jeg jo mye av kroppvekten min på skuldrene. Om dere har noen øvelser for overkroppen som ikke jobber skuldra og ville det vært supert.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her