Gå til innhold

Hjelp! Jeg går opp i vekt av alt jeg putter i meg.


Lisa.Olsen97

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 18 år som veier for øyeblikket rundt 75 kilo og er 160 cm høy. Jeg har hatt problemer med vekten min i ca 3 år etter at jeg flyttet til min mor på hel tid og at hun valgte å slutte i jobben sin som dermed senket inntektene våre en god del. Mitt store problem er at nå for tiden så legger jeg bare på meg hele tiden uansett hva jeg spiser og drikker. (Forresten kan ikke drikke mye vann fordi jeg får en forferdelig halsbrann av det).

Jeg har ikke vært under 70 kilo siden jeg var 14-15 år eller noe sånt.

Når jeg har gått ned til 71-72 ikke så veldig mye under det jeg er nå så har jeg vært nødt til å ikke spise noe eller spise veldig lite de dagene, og det er ikke noe jeg har noen planer om å fortsette. Jeg studerer ved mat og restaurantlinje og sunn og god mat er en del av livet mitt men likevel så får jeg det ikke til.

Jeg takker for all hjelp jeg kan få. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ja det ville vel sikkert ha hjulpet, glemte visst den delen hehe.

Frokost: 2 grove skiver med baconost og lever postei på (ikke begge på samme da :P) 1 glass frokostjuice

Lunsj: Normalt det samme som til frokost

Middag: 150 gr fisk av ulike slag, masse grønne grønnsaker og 150 kokt kortkornet ris og 1 glass melk.

Kvelds: Banan og pære kuttet i små biter, 1 kopp grønn te og 1 kopp varm sjokolade laget på vann.

Dette er normalt det jeg spiser til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ er nok inne på noe. De fleste som sier at de spiser en gitt mengde kalorier bommer en del. De som ønsker å gå ned i vekt anslår for lavt inntak og de som ønsker å gå opp i vekt anslår et høyere inntak enn de faktisk har. Man glemmer sausen, et par spiseskjeer med olje til risen, smøret man steker fisken i, den sukkerfylte yoghurten du spiste mellom lunsj og middag osv. Vipps så har man fått i seg 5-600 kalorier mer enn man trodde og man øker sakte, men sikkert vekten. 

Med mindre disse tingene er veldig viktig for deg så ville jeg kutta ut juicen og sjokoladen til kvelds. Masse kalorier som bare sklir rett gjennom uten å gi noen form for metthetsfølelse. Selv om sjokoladen lages på vann er det en drøss med sukker i den. 

Du har også bare listet opp en middag. Kanskje også ukas sunneste? Hvis det går i junk i helgene så er ikke en fiskemiddag nok til å opprettholde balansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette ALT du spiser? Ingen småspising eller drikking mellom måltidene? Hva med helgene? Hvor mye spiser du da?

Hvis dette er alt du spiser så bør du nok ta en tur til legen. Men jeg har en mistanke om at du nok spiser mer enn det der, totalt sett. Støtter forslag om å logge ALT du putter i munnen, hver dag, i noen uker. Husk å veie det! Så vil du se hvor problemet kanskje ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er totalen av antall kalorier du får i deg ila en uke , og ikke per dag som teller. Om du spiser det du skriver over man - fre, men spiser bare junk og masse drit i helgene, så vil underskuddet av kalorier du har opparbeidet deg ila uken, gå i null, om ikke i pluss, og du ender med å gå opp i vekt.

Weekly Kcal > daily kcal.

Om du faktisk spiser det du skriver her hver dag, så bør du oppsøke lege som noen over her skriver, for du spiser sunnere enn meg, og jeg går ned 0,5kg per uka ca. gitt at du spiser bare det du har skrevet over her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...