Gå til innhold

Aggressiv vs forsiktig vektnedgang


pilatus

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Kavring skrev:

 

Stemmer det ikke at du var klient hos Berkhan for en stund siden? Mener å ha lest det. Er det lov å spørre hvorfor du ikke likte opplegget hans sist? 

Jo, jeg skrev jo det senest i innlegget du nettopp siterte. ;)

Tror det var i 2009, så det er en stund tilbake nå. Gikk meg på en smell i forbindelse med opplegget, men jeg tror problemene alt hadde startet en stund før dette. Var utmattet og utbrent. Helt i grøfta. Å sulte seg til klokken 3 og et generelt lavt kaloriinntak var nok bare siste push over stupet.

Er i en helt annen fysisk forfatning i dag og tror at det å legge spisevinduet til tidligere på dag alene vil gjøre det mer menneskelig. Så jeg er villig til å prøve det igjen.

Det var jo en tid folk var helt ukritisk til IF og det var kun superlativer å spore i den sammenheng, men jeg har jo lest diverse artikler som er kritiske til IF. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, SamGold skrev:

Jo, jeg skrev jo det senest i innlegget du nettopp siterte. ;)

Tror det var i 2009, så det er en stund tilbake nå. Gikk meg på smell i forbindelse med opplegget, men jeg tror problemene alt hadde startet en stund før dette. Var utmattet og utbrent. Helt i grøfta. Å sulte seg til klokken 3 og et generelt lavt kaloriinntak var nok bare siste push over stupet.

Er i en helt annen fysisk forfatning i dag og tror at det å legge spisevinduet til tidligere på dag alene vil gjøre det mer menneskelig. Så jeg er villig til å prøve det igjen.

Det var jo en tid folk var helt ukritisk til IF og det var kun superlativer å spore i den sammenheng, men jeg har jo lest diverse artikler som er kritiske til IF. :) 

LOOOL. Det der ga ingen mening. Haha.

Men anyways. Han ba deg altså om å vente med å spise til kl 15, når han stort sett opererer med 12-20 på siden sin. Hadde han noen forklaring på det? Jeg synes 12-20 er utmerket. Det er digg å legge seg noen timer etter siste måltid synes jeg. 

Ja, det var ganske villt i starten. Og det var en bølge med folk som trodde at dersom man fastet i 16 timer kunne man spise ad libitum i spisevinduet, fordi man av en eller annen grunn forbrente så mye under fasten. Morsomme greier. Husker jeg hadde en kommentar i en tråd om jeg burde endre spisevinduet mitt med en time når vi stilte klokken til sommertid :) Det var nesten på det nivået. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kavring skrev:

LOOOL. Det der ga ingen mening. Haha.

Men anyways. Han ba deg altså om å vente med å spise til kl 15, når han stort sett opererer med 12-20 på siden sin. Hadde han noen forklaring på det? Jeg synes 12-20 er utmerket. Det er digg å legge seg noen timer etter siste måltid synes jeg. 

Husker ikke. :)

Ser på planen nå og ser at det var anbefalt var å bryte fasten mellom 1 og 3. Mulig jeg selv strekte det til 3 fordi jeg trodde hadde en fordel. Kanskje jeg trente sent og det var derfor. Husker ikke.

12 føles mer naturlig for meg. Hender ofte at jeg ikke spiser før da uansett, men har typisk siste måltid 23, så blir litt lenger spisevindu enn IF style.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da er første uke med IF unnagjort og det har gått veldig greit! Jeg har både følt meg kvikkere og mer opplagt om morgenen, samt kjent lite på sultfølelse. Har holdt fastevinduet mellom 13-16 timer hver dag. Pga en litt seig forkjølelse siden tirsdag, har jeg derimot bare fått trent en dag denne uka, mens vekttapet har vært på hele 1,5 kg (Fra 94 til 92,5). Jeg teller ikke kalorier, men spiser meg god og mett i spisevinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...