Gå til innhold

5x5 med autoregulering


oleks

Anbefalte innlegg

har funnet ut at jeg vil begynne med 5x5 med autoreguleringprogrammet, men føler og for å trene litt kondisjon. vil det påvirke 5x5 programmet på noe negativ måte om jeg trener 5x5 på mandag, onsdag, fredag og trener kondisjon på for eks tirsdag og torsdag, og evt hvilke øvelser/aktiviteter bør jeg bruke til kondisjon treninga? 

kan også noen fortelle meg hvorfor jeg på dag 2 skal bruke 20% mindre vekt på knebøy på forhold til dag 1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen?

Fok flest sover om natten ^_^

Kardio er veldig positivt for styrketreningen, vel og merke om man klarer å spise tilbake det man forbrenner ekstra. Hvis ikke vil man miste muskelmasse - dette kan til dels forhindres ved å sende signaler til kroppen om at det er ønskelig å beholde den gjennom økt proteininntak og styrke/volumtrening. 

Ikke godt å si om du er på bulk eller deff - det er vesentlig. Selv kardioutøvere kan være på energioverskudd, alt dreier seg om ditt totale energiinntak. 

 

Ang. programmets rariteter - må nesten se litt mer av hvordan det er satt opp i sin helhet før man kan komme med et fullgodt svar her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut at jeg vil begynne med 5x5 med autoreguleringprogrammet, men føler og for å trene litt kondisjon. vil det påvirke 5x5 programmet på noe negativ måte om jeg trener 5x5 på mandag, onsdag, fredag og trener kondisjon på for eks tirsdag og torsdag, og evt hvilke øvelser/aktiviteter bør jeg bruke til kondisjon treninga? 

kan også noen fortelle meg hvorfor jeg på dag 2 skal bruke 20% mindre vekt på knebøy på forhold til dag 1? 

Kan du linke til programmet? 

Det er en million versjoner av 5*5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fitnessbloggen.no/5x5-med-autoregulering/

 

jeg har garantert alt for lite protein og kalori inntak siden jeg (tro det eller ei) er allergisk mot det meste av frukt og grønnsaker, og av den grunn strever litt med å spise sunt.

jeg er ikke noe godt trent fra før av, men jeg er frisk og har ikke noe nevneverdige problemer som skal forhindre noe trening.

har også rimelig høy forbrenning fra før av.

er 27 år gammel, 185 høy ca og veier 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg har garantert alt for lite protein og kalori inntak siden jeg (tro det eller ei) er allergisk mot det meste av frukt og grønnsaker, og av den grunn strever litt med å spise sunt.

Dette har ingen sammenheng ^_^

Synd at du sliter med å få i deg frukt og grønt, men det er på ingen måte dette som er primærkildene til  proteiner og kalorier ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sett litt på flere forskjellige programmer her på siden nå men jeg klarer faktisk ikke å bestemme meg for hvilket program jeg skal bruke..

målet mitt er rett og slett å bli større med markerte muskler. håper på å kunne oppnå en vekt på 85 kg, eller mer om det er mulig.

vet dere av et program som dere kan anbefale for meg? er ikke innstilt på å begynne på noe streng diett, men å passe på å få i meg ca riktig mengde kalorier, proteiner karbohydrater og fett.

ønsker et program som vil gi resultat litt fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kikket litt på programmet. Må innrømme at jeg slet litt med å forstå hva Børge har skrevet der, så klikket meg inn her for å forstå ting litt bedre og her for et regneark som sette opp planene for deg...

 

Tror jeg støtter opp om GSLP istedenfor, det er bygd som et mer langsiktig opplegg enn Madcow sin, hvor det er meningen at du skal stoppe opp etter en 8-12 uker.

I tillegg til @Tronaldo sin tråd ovenfor har jeg skrevet litt om GSLP her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...