Gå til innhold

PF-lavkarbo måltid til under 20kr?


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

Er det noen som har et svæææært (på periodisk faste) lavkarbo måltid som er enkel å hive sammen, som ikke tar lang tid å lage, og som er under 20 - 30 kr per måltid?

Jeg prøver å tenke ut et, men enten så blir det for dyrt, eller ikke nok mat, eller ikke lavkarbo... (og for dere som lurer, jeg spiser bare et lavkarbo måltid per dag, så er ikke "lavkarbo-frelst", alle andre måltider er med carbs ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5egg(first price), 1boks tunfisk(first price),1 pose brokkoli(frossen)

22kr

Tar du to bokser tunfisk eller mer brokkoli blir det 5-9kr mer

Tusen takk! :) Tar du på noe krydder/andre ting for å smaksette? Tenkte kanskje ta bort eggene (dette skal spises på jobb og kan ikke lage før jobb og kan heller ikke steke/koke de der).

Tenkte kanskje legge på en/to boks tunfisk til og en spiseskje pesto, hvis du har forslag til andre varianter også så blir jeg veldig takknemlig for de også!

250 g strimlet svinekjøtt (14 kr)

250 g frosne grønnsaker (5 kr)

2 kokte egg (4 kr)

Holder i hvert fall for meg, men jeg er kanskje noe mindre enn deg :p

Tusen takk! :) Tror jeg må ta bort eggene er også, men hvis jeg steker svinekjøttet kvelden før så kunne det kanskje funket.. men da kunne jeg kanskje stekt eggene kvelden før også.. hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Tror jeg må ta bort eggene er også, men hvis jeg steker svinekjøttet kvelden før så kunne det kanskje funket.. men da kunne jeg kanskje stekt eggene kvelden før også.. hmmm...

Jeg pleier å steke kjøttet og grønnsakene på kvelden før. Koker også opp eggene dagen før, slik at jeg bare kan hive matboksen i sekken og dra avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å steke kjøttet og grønnsakene på kvelden før. Koker også opp eggene dagen før, slik at jeg bare kan hive matboksen i sekken og dra avgårde :)

Har gjort det tidligere og det har funket, men pga jobb har jeg forsøkt å stå opp syv hver morgen for å lage mat, problemet er at jeg er absolutt ikke A-menneske og da tar det tid å forandre vaner :p Jaja, kommer seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 gram kyllingkjøttdeig - 25 kroner

1 brokkoli - 10 kroner

300 gram kyllingkjøttdeig - 12,5 kroner

2 bokser tunfisk - 8 kroner

1 brokkoli - 10 kroner

1 tomat

Agurk og løk

3 bokser tunfisk - 16 kroner

2 lakseburgere - 5 kroner

Halv pose blomkålbrokoliblanding - 9 kroner

4 lakseburgere - 10 kroner

En neve rosekål - 5 kroner

1 paprika - 5 kroner

1 tomat - 2 kroner

Billige proteinkilder er alltid en win

Lerøy, first price, euroshopper, etc.

Kjøp f.eks kalkun (dyr engangsinvestering, men gir jo mye mat da), stek den og del opp i porsjoner som du fryser.

Frosne grønnsaker er bedre enn de ferske nå på vinteren, mtp. vitaminer og mineraler. Dessuten er det billigere.

Styr unna melkeprodukter ala cc, kesam etc der du kan. Joda, smaker bra og alt det der, men en boks kesam koster 20 kroner, det går gjerne 1 boks om dagen. Gang det opp med 7 dager og se totalprisen :p. Invester heller i animalske proteinkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å putt litt tacosaus på tunfisken, det syns jeg er godt, og den fra first price er ikke så dyr :) Og hvis du steker eggene som omelett/eggerøre burde det ikke være noe problem å lage det kvelden før og legge det i kjøleskapet over natta :)

Jeg lager ofte dobbel/trippel middag så jeg har lunsj og middag dagen etter og, men det regner jeg med du sikkert allerede har tenkt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei den har gått i glemmeboken dessverre! Skal fiske den opp og se om den passer makroene mine :D

Kult! Gi lyd hvis du prøver den da, skikkelig spent på hvordan andre synes den er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt koke egg for flere dager når du først er i gang. På søndag kokte jeg 9 egg til lunsj på mandag - onsdag. Jeg merker ikke forskjell på smaken eller fargen på mandag og onsdag. Mine egg er bløtkokte, men hvis man hardkoker dem får de kanskje grå/grønnskjæret på den ytterste delen av plommen (men dette gjør dem ikke utrygge å spise :)).

Andre tips til billige matvarer:

- Laks (43kr for fire fileter på til sammen 500g på rema - med 4 egg og en brokkoli som du fordeler ut på 3 dager kommer du unna med 30kr/dag)

- Mandler

- Svinekoteletter (40kr/kg på rema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardkok en haug egg (koker selv opp til 18 i slengen). Sett eggene tilbake i kartongen, men husk at det kan vært lurt å skrive på boksen at eggene er kokt. Har dermed niste i flere dager fremover. Nistene mine er som regel en halv pose brokkoliblanding + 4-5 egg. Har også med minst like mange påleggsskiver (go' og mager salami, skinke, kalkun/kylling etc) som jeg har egg. Bretter en skive pålegg rundt et egg og spiser det. Enkelt og billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...