Oivindm Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Heisann , jeg er nybegynner når det gjelder styrketrening. Jeg har forsøkt å sette opp mitt eget program basert på innspill og tips. Øvelsene jeg har plukket ut er: Leg press Pull down Leg extension Chest press Seated row Shoulder press Biceps curl Triceps Crunch Jeg har fått innspill på at jeg muligens burde hatt med markløft og knebøy.Tanken er å trene dette programmet i ca 6 mnd. altså trene hele kroppen ca. 3-4 ganger pr. uke. Jeg kjører 3 serier med varierende antall reps. feks. 6-8 , 8-10 og 15-25. Mitt mål er å få definerte muskler og ikke bli størst mulig. Spørsmål til dere med erfaring , ser programmet fornuftig ut ? evt. hva bør endres ? Etter 6 mnd. hva da ? fortsette med samme program eller skifte øvelser /program ? Takknemlig for tilbakemeldinger. Hilsen nybegynneren. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34298-nybegynneren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
anorakk Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Heisann , jeg er nybegynner når det gjelder styrketrening. Jeg har forsøkt å sette opp mitt eget program basert på innspill og tips. Øvelsene jeg har plukket ut er: Leg press Pull down Leg extension Chest press Seated row Shoulder press Biceps curl Triceps Crunch Jeg har fått innspill på at jeg muligens burde hatt med markløft og knebøy.Tanken er å trene dette programmet i ca 6 mnd. altså trene hele kroppen ca. 3-4 ganger pr. uke. Jeg kjører 3 serier med varierende antall reps. feks. 6-8 , 8-10 og 15-25. Mitt mål er å få definerte muskler og ikke bli størst mulig. Spørsmål til dere med erfaring , ser programmet fornuftig ut ? evt. hva bør endres ? Etter 6 mnd. hva da ? fortsette med samme program eller skifte øvelser /program ? Takknemlig for tilbakemeldinger. Hilsen nybegynneren. Jeg har et spørsmål som jeg genuint er interessert i at du svarer på: du er jo selverklært nybegynner - hvorfor vil du lage ditt eget program? Det finnes et uendelig antall veldig gode programmer laget av folk med erfaring fra lange liv med styrketrening - hva med å bruke ett av disse? Man skulle jo tro de hadde lært noe på alle åra de har holdt på. (Starting Strength, Greyskull, + et utall nesten identiske program) Ser programmet fornuftig ut? Nei. Hva bør endres? Nesten alt. Etter 6 måneder med dette? Da er du fremdeles 100% nybegynner. Definitivt skifte program. Når man er ny i styrketrening forstår man ingenting. Dette er helt sant, alle som har trent en stund burde kunne skrive under på dette. Man burde forsøke å "tenke" så lite som mulig selv, men bare gjøre det som kloke hoder gir deg beskjed om, helt til man får bygget seg et år eller to med erfaring. Tronaldo, Brokkoli, rudboy og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34298-nybegynneren/#findComment-1159200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oivindm Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Jeg har et spørsmål som jeg genuint er interessert i at du svarer på: du er jo selverklært nybegynner - hvorfor vil du lage ditt eget program? Det finnes et uendelig antall veldig gode programmer laget av folk med erfaring fra lange liv med styrketrening - hva med å bruke ett av disse? Man skulle jo tro de hadde lært noe på alle åra de har holdt på. (Starting Strength, Greyskull, + et utall nesten identiske program) Ser programmet fornuftig ut? Nei. Hva bør endres? Nesten alt. Etter 6 måneder med dette? Da er du fremdeles 100% nybegynner. Definitivt skifte program. Når man er ny i styrketrening forstår man ingenting. Dette er helt sant, alle som har trent en stund burde kunne skrive under på dette. Man burde forsøke å "tenke" så lite som mulig selv, men bare gjøre det som kloke hoder gir deg beskjed om, helt til man får bygget seg et år eller to med erfaring. Tusen takk for tilbakemeldingen. Det er riktig som du skriver at man som nybegynner ikke forstår noen ting. samt at de man snakker med har forskjellige meninger om hvordan man bør gjøre dette. Tanken med eget program var vel å "sy" sammen rådene til et program jeg forstår. Det er jo ikke noe som dreper motivasjon mer enn mangel på fremgang. Så da er det tilbake til start forkaster da mitt eget program. Tenker da å starte med nybegynner programmet på denne siden , evt. starting strength programmet , noe tanker rundt dette ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34298-nybegynneren/#findComment-1159232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomaseh Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Tusen takk for tilbakemeldingen. Det er riktig som du skriver at man som nybegynner ikke forstår noen ting. samt at de man snakker med har forskjellige meninger om hvordan man bør gjøre dette. Tanken med eget program var vel å "sy" sammen rådene til et program jeg forstår. Det er jo ikke noe som dreper motivasjon mer enn mangel på fremgang. Så da er det tilbake til start forkaster da mitt eget program. Tenker da å starte med nybegynner programmet på denne siden , evt. starting strength programmet , noe tanker rundt dette ? Starter du med starting strength så vil du kunne ha progresjon på programmet i laaaaaang lang tid fremover! Kan garantere at du ikke stagnerer og det er lett å følge! Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34298-nybegynneren/#findComment-1159238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anorakk Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Tusen takk for tilbakemeldingen. Det er riktig som du skriver at man som nybegynner ikke forstår noen ting. samt at de man snakker med har forskjellige meninger om hvordan man bør gjøre dette. Tanken med eget program var vel å "sy" sammen rådene til et program jeg forstår. Det er jo ikke noe som dreper motivasjon mer enn mangel på fremgang. Så da er det tilbake til start forkaster da mitt eget program. Tenker da å starte med nybegynner programmet på denne siden , evt. starting strength programmet , noe tanker rundt dette ? Personlig mener jeg at SS er det programmet som hurtigst mulig bygger grunnstyrke. Om du kjører det til sin ende, spiser nok til å opprettholde fremgangen hele veien, og holder motivasjonen oppe, så kommer du ut på den andre siden veldig mye sterkere enn du var da du startet. Så kan du jo vurdere derfra hvordan du vil legge opp treningen videre. Aurelius og Ove_68 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34298-nybegynneren/#findComment-1159240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Høyst subjektiv støttemelding til SS ; jeg gikk fra 40-130 i knebøy,60-150 i markløft, 20-60kg i press og 20-80 i benk. I løpet av noen måneder. Så joda, kan absolutt være innafor det ja. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34298-nybegynneren/#findComment-1160979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.