Gå til innhold

Lørdagskos


Frida=)

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden er det å spise bra mat og ha et lite antrengt forhold til det et dårlig forbilde for barn?

Hvorfor må det å ha kontroll på hva man spiser likestilles med å ha ett anstrengt forhold til mat?

Og hvor er det jeg skriver at jeg bare spiser motsatt av bra mat?

Ett dårlig forbilde for mine barn er å gå opp i vekt igjen og ikke gjøre noe med det fordi jeg da får ett "anstrengt forhold til mat".

For all del Ulrik, jeg er ikke like god/flink som deg, og klarer derfor ikke å holde formen ved å gjøre noe så enkelt og elementært som å spise bra mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må det å ha kontroll på hva man spiser likestilles med å ha ett anstrengt forhold til mat?

Og hvor er det jeg skriver at jeg bare spiser motsatt av bra mat?

Ett dårlig forbilde for mine barn er å gå opp i vekt igjen og ikke gjøre noe med det fordi jeg da får ett "anstrengt forhold til mat".

For all del Ulrik, jeg er ikke like god/flink som deg, og klarer derfor ikke å holde formen ved å gjøre noe så enkelt og elementært som å spise bra mat.[/

Jeg har sakt at dette er min mening, ingen universal fasit for alle.

Jeg tror at mange kan få et anstrengt forhold til mat ved å telle, regne og veie alt man putter i huet. Jeg tror det vil gjøre det vanskelig for mange å ha et avslappende forhold til kosthold, og at det gjør det å leve sunt vanskeligere enn hva det trenger å være. Og at det er veldig poengløst med mindre man er utøver og må ned til ensifta fettprosent. Jeg tror at viljestyrke eller flinkhet har lite med det å gjøre, men når man har lagt til seg enkelte vaner og lært å høre på kroppen og spise bra mat så vill man fint klare å regulere mattinntaket selv.

Ikke bli provosert av at noen på Internett har et annet syn på kosthold enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sakt at dette er min mening, ingen universal fasit for alle.

Jeg tror at mange kan få et anstrengt forhold til mat ved å telle, regne og veie alt man putter i huet. Jeg tror det vil gjøre det vanskelig for mange å ha et avslappende forhold til kosthold, og at det gjør det å leve sunt vanskeligere enn hva det trenger å være. Og at det er veldig poengløst med mindre man er utøver og må ned til ensifta fettprosent. Jeg tror at viljestyrke eller flinkhet har lite med det å gjøre, men når man har lagt til seg enkelte vaner og lært å høre på kroppen og spise bra mat så vill man fint klare å regulere mattinntaket selv.

Ikke bli provosert av at noen på Internett har et annet syn på kosthold enn deg.

Nei, jeg tar det ikke så veldig tungt at andre har andre meninger enn meg. Jeg har også kun snakket for, og om meg selv. :)

Jeg tror du er inne på noe viktig når du nevner å legge seg til vaner. Det er vel her mitt problem ligger, at vanene jeg har tillagt meg dessverre ikke er de beste. Slike vaner tar, for min del, lang tid å rette opp. Håpet er selvsagt at det lar seg rette og at jeg en dag kan være som deg og sikkert veldig mange andre.

Men frem til den dagen ser ihvertfall ikke jeg så veldig mange alternativ enn å være "anstrengt".

Tror forresten ikke jeg lot meg provosere, ville bare bemerke at det kunne fremstå provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdagen spiser jeg en sjokolade og en av de nye Imsdal Isteene, eller en annen drikk uten tilsatt sukker.

Sjokoladen jeg spiser innholder heller ikke sukker. :)

http://www.supervital.no/merker/pana-chocolate?gclid=Cj0KEQjwrdetBRCJg92s44SB77IBEiQAEIWmVauzTd3-828x43_mhY_x2bEHF6gJYQ_ZM3IXiy2A280aAgdd8P8HAQ

Dette er virkelig en sjokolade som jeg syntes er mye bedre en freja osv.

Den smaker mye mer fyldigere ut, og man føler seg ikke ubalansert i kroppen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å fokusere på å få inn proteiner da også, uten å være like vanskelig på karbohydrater. Blir nok fort en god del mer enn resten av uka:

Til frokost blir det ofte rundstykker egg med sild eller kaviar, vanligvis spiser jeg ikke frokost.

Til lunch en omelett eller gresk yoghurt med granola og honning

Til middag: to monsterburgere med jarlsberg eller en blåost i fullkornspita eller kyllingfajitas i fullkornswraps laga på 3 kyllingfileter

Etter en sånn dag er jeg stort sett så stappa at jeg uansett ikke har lyst på noe mer

Hvis sjokolade involveres i dietten er det noen ruter med sånn 70% fra freia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...