Gå til innhold

ss vs 5x5?


Steffen!

Anbefalte innlegg

noen som har noen tanker rundt hva som er best for en ikke-helt-nybegynner av 5x5 og starting strength?

hvis vi legger til oppvarmingsett på 50% og 75% av arbeidssett til ss, så er antall sett og kilo løftet svært likt.

forskjellen er at ss har lettere oppvarmingsett og flere tunge sett.

ss 30-45-60-60-60kg

5x5: 40-45-50-55-60kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du glemmer at 5x5 skal ha 5 sett på 60kg.

Pluss at Mehdi sier at du skal legge på 10-20kg mellom hvert oppvarmingssett.

Differansen blir noe sånt:

SS: 20-20-40-50-60-60-60 (totalt 35 reps)

5x5: 20-20-40-60-60-60-60-60 (totalt 35-40 reps)

Men for å svare på spørsmålet ditt; det spiller ingen rolle. Personlig liker jeg ikke duden som står bak stronglift (5x5), men programmet er bra.

Mer viktig er det at du finner ut hva som passer for deg og holder deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en haug forskjellige versjoner av 5x5, med flate sett, pyramide, periodisering osv. Første var vel Bill Starr sin variant. Men det spiller ingen rolle som okveine sier. Velg det du liker best og følg det over tid, så får du resultater.

Jeg liker denne selv, og det er mitt go-to program i de periodene der jeg ikke orker trene så mye: http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/other/5x5_intermediate_v0.3.xls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en haug forskjellige versjoner av 5x5, med flate sett, pyramide, periodisering osv. Første var vel Bill Starr sin variant. Men det spiller ingen rolle som okveine sier. Velg det du liker best og følg det over tid, så får du resultater.

Jeg liker denne selv, og det er mitt go-to program i de periodene der jeg ikke orker trene så mye: http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/other/5x5_intermediate_v0.3.xls

Hva er det du sier Dag? Har du perioder du trener mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...