Gå til innhold

Erstatning for egg/laks


Emiliemo

Anbefalte innlegg

Jeg er på en diett for å legge på meg (opp i fettprosent). Kveldsmaten består av enten 2stk poteter (middels størrelse) + 2 laksefileer eller bondeomelett av 4 egg. Problemet er at jeg ikke greier å spise dette hver dag - blir KVALM og lei..

Som dere ser skal jeg opp i ganske mange kcal i kveldsmat (600-800) og ha det riktige fettet/næringsstoffer.

Har dere noen matrett forslag som kan erstatte dette med ca likt antall kcal + de samme næringsstoffene som laks/egg?

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Creme fraiche e.l. i stedet for egg? Mye fett og protein :) Hva med ørret i stedet for laks? Eventuelt noe kjøtt som ikke blir for tungt sent på kvelden? :)

Tror ikke jeg liker verken Creme Fraice eller ørret :thumbsdown: Men aner ikke hvilket kjøtt jeg kunne tatt.

Har allerede 150 g proteinkilde til lunsj i form av kjøtt og 200 g til middag.

Men takk uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg liker verken Creme Fraice eller ørret :thumbsdown: Men aner ikke hvilket kjøtt jeg kunne tatt.

Har allerede 150 g proteinkilde til lunsj i form av kjøtt og 200 g til middag.

Men takk uansett!

Prøv ørret da. Kjøp deg en sånn hel en fra peru. De har på rema. Kutt hode og hale av. Fyll den med kremost og ovnsbak den. Vend den i mel (jada, mel selv om korn ikke er bra), salt og pepper og stek på panna. Osv. Prøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv ørret da. Kjøp deg en sånn hel en fra peru. De har på rema. Kutt hode og hale av. Fyll den med kremost og ovnsbak den. Vend den i mel (jada, mel selv om korn ikke er bra), salt og pepper og stek på panna. Osv. Prøv :)

Kanskje jeg får prøve det ;) Greia er at jeg IKKE har lyst på maten på kvelden.. Er som regel mett etter middagen og vil kun ha en smoothie eller noen knekkebrød. Greia er at jeg skal spise så grassalt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får prøve det ;) Greia er at jeg IKKE har lyst på maten på kvelden.. Er som regel mett etter middagen og vil kun ha en smoothie eller noen knekkebrød. Greia er at jeg skal spise så grassalt mye.

Drikk en smoothie da. Spis mer tidligere på dagen eller lag deg en kaloribombesmoothie. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får prøve det ;) Greia er at jeg IKKE har lyst på maten på kvelden.. Er som regel mett etter middagen og vil kun ha en smoothie eller noen knekkebrød. Greia er at jeg skal spise så grassalt mye.

Hva er det du spiser på en dag og hvordn er kaloriene/næringsfordelingen?

Hvorfor har du som mål og opp i fettprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay.

rå/ukokt havregryn til frokost, spis noe annet en brød til lunsj, omelett feks?, lunsj2; mer kjøtt eller olje?, mer 'etter trening' havegryn i shaken?, den 100 g pasta blir du sikkert veldig mett av ser jeg for meg så kanskje du burde endre no der...

Hva tror du? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.

rå/ukokt havregryn til frokost, spis noe annet en brød til lunsj, omelett feks?, lunsj2; mer kjøtt eller olje?, mer 'etter trening' havegryn i shaken?, den 100 g pasta blir du sikkert veldig mett av ser jeg for meg så kanskje du burde endre no der...

Hva tror du? :p

Å endre på planen er ikke aktuelt. Hvis jeg skal bytte ut noe må jeg videreføre det til ho som har satt opp planen. (Pt/kostholdsveileder) ;) Men jeg går ikke ofte sulten for tia da, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...