Gå til innhold

Vekta raser - midjemålet rikker seg ikke.


Anbefalte innlegg

Du begynte 22.mai ja....det var raskt vekttap :) Bra for deg! (Beklager at jeg ikke leste de første innleggene)

Raskt vekttap er gøy når man får det til, men vil ofte villede øynene til den som går ned i vekt. Du har sikkert sett på Ekstrem forvandling og Biggest Looser. Der mister deltagerne vekt så raskt at hodet ikke helt henger med og de har samme tanker som det du har nå. "Hvorfor skjer det så lite!"

Den fornuftige delen av meg ønsker å si:

Anbefaler at du sikrer deg riktig ernæring med en ernæringsfysiolog eller erfaren personlig trener med kunnskap rundt kosthold og raskt vekttap.

Den vågale delen av meg ønsker å si:

Stay in there buddy!! Du har knallbra resultater til nå. Bare å kjøre på og komme seg videre til nye resultater. Vekta går ned og midjen vil følge etter.

Kanskje du skal kombinere:

Kjør på og vis en fagperson du kan stole på hva du følger. Mulig du kan gjøre noen endringer som tar deg enda raskere videre mot målet.

Jeg føler ikke jeg pr dags dato har økonomi til å betale noen for å fortelle meg hva jeg bør spise, så jeg bruker sunn fornuft når jeg velger ut matvarer, og jeg spiser kun rent kjøtt og f.eks. fullkornsprodukter som tilbehør. Noen ganger bruker jeg litt saus også, f.eks. toro peppersaus, som ikke er så ille på kaloriene :)

Jeg tror jeg kommer til å gjøre som jeg har gjort en stund videre, så håper jeg hvertfall magen trekker seg mer sammen etterhvert. Kan godt hende jeg har tatt av meg andre steder på kroppen også, og en del av kiloene er selvfølgelig vann, men syns vekttapet er for stort til at magen ikke skal bli berørt!

Etterhvert kand et hende jeg engasjerer noen for å se på kostholdet mitt. :)

Først av alt - godt jobba!! Du skal virkelig være stolt over de resultater du har fått til hittil!

Og dessverre er det sånn at fett lagres (og forsvinnes) i ulik grad på ulike steder på kroppen. Kjipt, men sant!

Men et spørsmål, føler du det mye oppblåst? Kan det være noe med fordøyelsen eller potensielt intoleranser med maten du spiser? En venninne av meg hadde problemer i flere år med "stor, gravidliknende" mage til tross for vekttap og normal ellers. Til slutt gikk hun til legen og fant ut at hun hadde laktoseintoleranse. Da hun spiste melkeprodukter hver dag hadde hun da konstant gått rundt og vært oppblåst og stor rundt magen. Kanskje det kan være noe sånn med deg og?

Føler meg ikke noe særlig oppblåst, altså! Jeg følte meg mye oppblåst før, når det gikk mye i kebab, pizza, hamburger og jeg drakk Cola som vann .. Nå spiser jeg nesten aldri brødprodukter i det hele tatt, så kanskje det er det at jeg ikke tåler det så veldig ? Hvem vet :) Aldri fått greie på at jeg har noen allergier av noe slag, og melk bruker jeg jo litt av, men ikke så mye.. Stort sett litt i omelett, noen sauser i ny og ned osv.

Men jeg har jo vært yngre og slankere, og spiste fortsatt mye rart når jeg var tenåring, men forskjellen var vel at jeg alltid var i aktivitet, sykla til venner istedenfor å kjøre bil, trena bastant annenhver dag i 2 timer hver gang. Jeg var mye flinkere den gang, enn jeg er nå - men kostholdet da var også dårlig!

Jeg får bare prøve videre og faktisk ikke gi meg denne gangen :) Veldig morsomt at så mange svarer meg!! :D

en annen ting da.. Kan det være at fettcellene mine er fyllt opp med vann, og at dette må forsvinne før magen faktisk krymper og ? Hvordan er vektforskjellen på fett vs vann ?

Ville vekta vist så tydelig nedgang, om fettcellene i magen lagret vann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Summen av aktivitet når man er ung er som regel 2-3 ganger det man gjør når man er voksen.

Tenker at du bare fortsetter med fokus på det du har gjort så langt. Bruk gjerne matportalen.no sine verktøy til å regne ut hvor mye kalorier og næringsinnhold det er i kostholdet ditt. Det kan hjelpe deg litt.

Fokuser på det som er positivt, nemlig at vekta går ned. Du gjør garantert mye rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summen av aktivitet når man er ung er som regel 2-3 ganger det man gjør når man er voksen.

Tenker at du bare fortsetter med fokus på det du har gjort så langt. Bruk gjerne matportalen.no sine verktøy til å regne ut hvor mye kalorier og næringsinnhold det er i kostholdet ditt. Det kan hjelpe deg litt.

Fokuser på det som er positivt, nemlig at vekta går ned. Du gjør garantert mye rett!

Takk for det! :) Ja, når man skater rundt hele dagen, går hit og dit og sykler til forskjellige destinasjoner, så blir aktivitetsnivået høyt. I tillegg kom styrketrening oppå dette. All aktivitet døde helt ut når jeg fant meg en dame :) Er nok flere som kjenner seg igjen i det der, ja ..

Jeg bare fortsetter mot målet. Som er 85 kg innen 1. november.. Så får vi se om det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har det på samme måten. Vekta raser ikke akkurat nedover på meg, men på de siste 5 kiloene ser jeg ingen forskjell på målebåndet. (Totalt -11kg, nå normalvektig) Måler mange forskjellige plasser, men ingen nedgang. Meen, jeg merker jo at klærne sitter løsere, så noe må da skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler jeg har det på samme måten. Vekta raser ikke akkurat nedover på meg, men på de siste 5 kiloene ser jeg ingen forskjell på målebåndet. (Totalt -11kg, nå normalvektig) Måler mange forskjellige plasser, men ingen nedgang. Meen, jeg merker jo at klærne sitter løsere, så noe må da skje :)

"Enda godt" vi er flere i samme båt.. Veide meg her om dagen igjen, og hadde gått ned 12 kg. Supermerkelig at det ikke er mer vekk fra magen..

Jeg er ikke normalvektig engang.. Har over 30 i BMI og ser jo selv at magen er for stor. :) Merker det selv på klærne.. Men merker det er mer slit med motivasjonen nå enn noen sinne. Men får holde ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke ekstremt fornøyd idag med en vektoppgang på 0,3 kg denne uka! Håper for guds skyld det er vann som kommer av økt karbohydratinntak etter blant annet en grillfest (uten alkohol) og diverse. Har ikke hatt noen stor utskeielse heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...