Gå til innhold

Pizzaomelett


Baliba

Anbefalte innlegg

Resultatet ble såpass bra at jeg nesten må dele det.

(Litt usikker på om det passer best som egen tråd, eller bare som en post i "siste måltid tråden")

Oppskriften fant jeg her: http://lavkarbotips.blogg.no/1326206800_pizza_omelett.html

Og sånn her ble det når jeg nettopp laget det:

pizzaomelett.jpg

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Så god og enkel ut! Problemet mitt er at jeg ikke klarer å lage omelett uten å bruke en liter olje i (teflon)panna først. Hva er trikset?

Hmm, jeg synes dette varierer fra panne til panne. Først og fremst; Ikke bruk for hard varme! Jeg steker alt på 570 "grader", det er ca halvfull styrke på plata. Synes smør, type meieri-, fungerer bedre en oljer. Og prøv deg litt fram i forhold til hvor stor omelett du lager, og om du har den midt i panna eller på siden. I panna jeg har på hybelen fungerer det fjell med en halvstor omelett midt i panna, i panna her hjemme fungerer det bedre med to små mot hver sin kant av panna:p Høres ut som rene vitenskapen, men begge er dyre, gode teflonpanner som aldri er misbrukt ift for høy varme eller bruke av vaskemidler som sliter på belegget. Så noen forskjeller er det:) Husmor, out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...