Gå til innhold

Sliter litt med lunsj på jobb.


Angelish

Anbefalte innlegg

Jeg har siden 2. januar iår gått ned 19kg ved å endre kostholdet og trene. (y)

Hjemme er det ikke noe problem da jeg har full kontroll på hva jeg lager og hva vi spiser.

Men på jobb i lunsjen derimot. :dry:

Vi får varmmat hver dag. Som jeg styrer unna da jeg ikke vet hva maten inneholder.

Har en simpel salatbar. Og brødmat/knekkebrød. Basic pålegg som ost, skinke, makrell, leverpostei o.l. Av og til noe laks/kylling/tunfisk.

Er det laks/kylling/tunfisk spiser jeg det sammen med salat.

Er det ikke det så spiser jeg oftest bare skive med makrell..

Forslag til hva jeg kan gjøre her?????

Fortsette som jeg gjør nå eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maten du spiser til lunsj er jo ikke ille i seg selv, det kommer jo an på hva og hvor mye du spiser resten av dagen. Brødskive med makrell er jo helt topp! Grei sjekkliste å sørge for at det både er noe karbo, fett og protein til hvert måltider + noe grønt (det tar du jo bare fra salatbaren).

Men hvis du må betale i dyre dommer for lunsjen, kan du jo overveie om du synes det er verdt det. Og hvor mye stress du synes det er å ta med noe eget. Men å ta med et kokt egg et par dager i uka eller en skyr er ikke dumt (da får du jo litt variasjon også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer nok... Men blir lei av å spise samme maten hele tiden.

Men kan ta med noe hjemmefra iblant for variasjon. Betaler vel 275kr måneden i lunsjpenger.

Kjøp noen kcal/karbo/fett frie dressinger fra proteinfabrikken/iherb/tights (Walden farms typen) så blir fort salaten på jobb ganske mye gøyere. Ta skinkepålegg og riv det opp i biter og smekk det oppi også. Hadde forsåvidt samme problemet som deg, kantine på jobb men turte ikke spise ferdiglaget mat. Jeg tar også med meg veldig mye pulled chicken på arbeid som jeg lager hjemme, for så å hive oppi salaten :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...