Gå til innhold

Fortapt i spinningskojungelen


voksekrampe

Anbefalte innlegg

Etter å ha holdt på med spinning hver uke i et halvt år og fortsatt elske det har jeg funnet ut at det er på tide å investere i spinningsko. Problemet er bare at jeg ikke helt klarer å forstå meg på hvilke jeg skal kjøpe, så tenkte kanskje noen her har noen anbefalinger? Er student, så pris er et issue, men skal jeg først investere i noe så vil jeg heller ha noe som holder enn noe som må byttes ut om et halvt år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn en sko som passer på foten din, punktum. Pris har svært lite å si på holdbarheta er min erfaring, da du kan lete i hylla for mountainbike - sykkelsko. Lønner seg stort å vente til september- oktober da "alle" utgående modeller kommer på salg :)

takk :) er det typ xxl/g-sport jeg burde lete? Eller må jeg jakte frem en sykkelbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) er det typ xxl/g-sport jeg burde lete? Eller må jeg jakte frem en sykkelbutikk?

Hvis du bor på en større plass så let hos noen som kan sykkel, men XXL kan gi god hjelp de også.. Selv sliter jeg litt med å få hjelp på XXL her i byen ettersom jeg kan mer enn mange av selgerne. Men på sykkelsko fronten er det et + om delene er utbyttbare, men ikke noe krav. Spør instruktøren om hvilket klikksystem spinnsyklene har og finn sko deretter. Jeg antar det er SPD på spinnsyklene, men det er litt vanskelig for meg å vite..

Fordelen med slike sko er jo at OM du finner ut du vil teste ut utesykling med klikksystem, så er det bare å kjøpe nye pedaler til sykkelen og få en helt ny opplevelse :)

Tips, når du skrur på dingsene under skoen, bruk lock tite så sliter du mindre på gjengene (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si alle spinningsykler har SPD pedaler. Så da er det i utgangspunktet bare å se etter terrengsko eller egne spinningsko. Cleaten (klossen under skoen) er lik og er utskiftbar, i alle tilfeller jeg har vært borti. Rene spinningsko kan være litt luftigere en terrengsko, og litt enklere og kanskje billigere. XXL, G-sport, sykkelsjapper osv har dette og burde kunne hjelpe deg. Jeg ville kanskje satset på en luftig terrengsko, så kan du bruke den ute om behovet skulle melde seg. Nå på våren finner man gjerne diverse lokketilbud på XXL osv på sykkelsko, så bare å holde øynene oppe.

# Du skal ikke ha landeveis sko med tilhørende klikksystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse spinningskoene fra Shimano og er veldig fornøyd, gode og luftige - og en såle som er mulig å gå rundt i treningsstudio på om man ikke bytter sko ved siden av sykkelen... Jeg har en litt bred fot og høy vrist så de fleste typiske sykkelsko ble for trange over tæra eller gikk ikke ann å lukke over vrista, jeg anbefaler å prøve skoene som er tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...