Gå til innhold

Da var jeg i gang med psmf! Noen spørsmål :)


Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg vært på livssilendring siden februar ;-). Problemet er at jeg har stagnert selv om jeg holder 500kcal under og trener 5 ganger i uken. Så jeg trenger et lite push igang igjen.

Bra!

men synd at du ser på nazidiett som en løsning når du selv vet at det antagelig vil føre til mer vondt enn godt. Det er mine 5 cent. I'm out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke også PSMF egentlig en diett som ble laget for sykehusinnlagte morbid overvektige som ned i vekt raskt fordi det haster å få dem operert for ett eller annet? Altså er det en diett for ekstremtilfeller som krever tett faglig oppfølging, ikke et artig motivasjonsprosjekt for hobbytrenere?

Eller har den blitt tilpasset den generelle befolkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på historien til PSMF (Wikipedia hadde lite), men siden det er risiko for underernæring her så burde det kanskje vært smart å oppfordre folk til å se lege en gang i blant.

Jeg tror dietten er mer folkelig når en bruker refeed dager aktivt og tar vitamin/omega3 tilskudd. Dersom en person kutter ut alt grønnsaker og vitamin/omega3, så bør en kun gjøre dette i samhold med lege.

Så for å svare på spørsmålet ditt Henrik, en ren PSMF diett krever lege oppfølgning, men artikkelen her på Fitnessbloggen er mer folkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psmf dietten er som navnet sier, en diett, som betyr at det er noe midlertidig.

Ts; hvor mange kg du går ned innen søndag er nok ikke noe du skal tenke over, men en uke på mager kost kan gjøre underverker for midja, som gjør at du kanskje greier å få på bunaden. Men sats heller på at den er lettere å få på til neste år, for det blir litt kjedelig om den akkurat greies å få på på søndag, men at du ikke kan spise eller drikke noe fordi magen blir litt for stor straks det kommer noe næring inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tips til deg:

En, sett deg ned og les så mye du kan om vitaminer, fettsyrer, fiber og lignende. Finn så ut hvilke av disse du trenger og hvor mye du vil trenge, og da er det bare å passe på at du får i deg mer enn nok, ikke bare for helserisikoen underskudd vil utgjøre, men også fordi du vil kjenne kjenne igjen mangel av disse vil oppleve kraftig energiunderskudd, hodepiner, slapphet og andre symptomer du vil kjenne igjen som mangel på mat. Du vil da mest sannsynlig "falle av vognen" og spise isteden for å fylle på med det du egentlig mangler.

Ved gradvis inngang til dietten, vil du lære kroppen og kjenne og kan prøve deg frem til den mest optimale balansen.

To, gradvis og kontrollert utgang av dietten. Det er svært vanskelig(nesten umulig) og ikke ovespise når du først har fullført dietten. Dette kan bli en stor nedtur, for om(når) du spiser feil etter en slik diett, vil kroppen din lagre det meste du spiser som fett og du er ,før du vet ordet av det, tilbake til utgangspunktet. For varige resultater er kontroll av avsluttningen av dietten mest viktig.

Jeg bruker og sammenligne ektremdiettene med å fly. det er litt vrient å ta av, men de fleste får til det. det er litt knot å få stilt inn autopiloten, men så fort dette er gjort er det smooth sailing. Det som virkelig er vrient å få til er å lande behagelig, for driter du deg ut i landingen har hele turen vært rimelig unyttig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man faktisk følger opp PSMF med en livssendring så skulle det da gå fint? Jeg har selv dag 1 på PSMF idag, jeg har trent i 5 måneder men vil ha et lite push for å ikke bli demotivert (Har stagnert veldig på vektnedgangen). Planen min er å fortsette som jeg gjør nå etter PSMF, et sunt underskudd kcal og regelmessig trening samt sunt kosthold. Jeg vet at dette ikke er en diet for de fleste, etter å ha lest en del og snakket med folk som har erfaring fra den. En venn av meg gikk på den i 2 måneder og hadde et vekttap på 25 kilo, dessverre gikk han tilbake til junkfood og ingen trening etter dietten. Selv har jeg ingen planer om å falle tilbake til kcal overskudd. (Sta som en geit)

Jeg starter på PSMF på mandag! :-) Trenger litt motivasjon nå. Utrolig effektiv kur som rydder litt opp i kostholdet. Ser frem til det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...