Gå til innhold

Joggetur idag?


EFM

Anbefalte innlegg

Er ikke akkurat et tema om kosthold, men er vektnedgang så legger det her siden utholdenhet forumet virket litt dødt.

Jeg vurderer å ta en joggetur ute idag. Jeg har ingen kondis selvom jeg prøver å prøver å bedre den. Hvordan skal jeg klare å ta meg en joggetur uten å bli sliten etter få meter og få blodsmak i munn? Jeg jogger rolig, men det hjelper ikke. Innimellom må jeg tilogmed ta pustepause og stå rolig lenge :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme jeg også, har ingenting som kan minne det miste om kondis. Men man må bare begynne i det små, og for meg har det funger bra å fokusere på å trene "lenge" altså, 30 minutter eller mer i slengen. Om du ikke klarer å løpe/gå intervaller (jogg til du vil dø, gå til du har litt energi igjen, og repiter) i 30 minutter begynn med å gå tur på fjellet, få opp pulsen. Det tar tid, og det er tungt og flaut, men sålenge man ikke gir opp vil det bli bedre. Push degselv hver gang, man får ikke forbedringer ved å trene i den komfortable sonen. Pass også på at kroppen får nok næring. Jeg gikk i alt for lavt kalori-underskudd en periode mens jeg forsøkte å få opp kondisen, og det fungerte ikke, men så snart jeg uppet kaloriinntak kjente jeg forbedringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat et tema om kosthold, men er vektnedgang så legger det her siden utholdenhet forumet virket litt dødt.

Jeg vurderer å ta en joggetur ute idag. Jeg har ingen kondis selvom jeg prøver å prøver å bedre den. Hvordan skal jeg klare å ta meg en joggetur uten å bli sliten etter få meter og få blodsmak i munn? Jeg jogger rolig, men det hjelper ikke. Innimellom må jeg tilogmed ta pustepause og stå rolig lenge :banghead:

Da er det kanskje like greit å GÅ en tur? Finn en skogssti, fjelltur e.l og gå i terreng i høyt tempo. Det er minst like effetivt! Å løpe 2-3 km og ikke mer, er ikke rare økta - og det forblir nok fort med noe slikt dersom kondissen er så dårlig som du sier at den er. Da er det bedre å GÅ og få beveget seg oppmot 5 km ++ (Særlig siden det er vekttap som er hovedmålet - da ville jeg fokusert på avstanden. Å pulsen opp er også viktig, men ikke om det går på bekostning av øktens varighet/turens lengde. Finn en intensitet du klarer å holde over litt tid, om du så må gå. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...