Gå til innhold

Er det noen som kan tenke seg en liten hund?


Deportista

Anbefalte innlegg

Da jeg er i Spania hver vinter og er en sann dyrevenn, forsøker jeg å hjelpe litt til på hundeshelteret som tar inn gatehunder/forlatte. Denne lille frøkna bor hos meg til jeg finner et godt hjem til henne. Hun har kostet meg en del hos veterinær for å sjekke for alle mulige sykdommer, tannrens, pass og chip etc. (alt funnet ok), men jeg skal ikke ha noe for henne dersom DU, eller noen du vet om, kan tilby henne et hjem med kjærlighet.

Hun er ca. 2 år?, 7 kg, leken, sosial med hunder/katter, veldig glad i mennesker (tillitsfull og kosete). Hun har nok hatt en god oppvekst da hun er 100% renslig, ingen separasjonsangst, bjeffer veldig lite og er lydig (spør om lov til å få hoppe opp i sofaen, sitter pent og venter på mat etc.) En glad hund som fint kan gå et par timer tur og trene lydighet/agility etc.

Jeg drar tilbake til Norge 29. januar og håper noen står klare til å ta henne i mot på Gardermoen :)

Dersom du/dere er intr. i å ha henne på prøve et par uker for å se om dere trives sammen, er dette ikke noe problem. Vennligst del med så mange dere kjenner. Tusen takk!!!!!

PS! Send meg mail her på bloggen om intr.

394855_365275303498517_100000481527830_1486588_206285665_n.jpg397285_365440993481948_100000481527830_1486934_146545921_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

hehe sant det!!! Men Jeg er interessert iallefall så vet trådstarter det. Hus og en mål tomt å boltre seg på og bor ved hjertnes skogen (var ikke det fint navnt?? scora jeg noen poeng her? ):rofl:

Får vel snakke i min retning også da siden du gjør det,haha!

Bor litt utenfor byen så dessverre ikke masse mål å boltre seg på,men er hundeparker her og hun skal være fast følge på kondisjonstrening! Hun får selskap av 2 katter og ei 3 år gammel jente som er snill som dagen er lang mot alle dyr sidne hun er oppvokst med dyr :p

Har selv hatt hund hele mitt liv,da foreldrene mine alltid har vært intr,og hadde selv egen hund helt til jeg ble gravid da den KREVDE 5 timer i fjellet hver dag (podenco ibicenco,du aknskje kjenenr til rasen siden den er spansk?)

Og siden jeg hadde bekkenløsning som gjorde at jeg måtte ha hjelp til å snu meg om natten så var det ikke mulig,så den fikk et nytt hjem :)

There's my story,haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!

Først og fremst,hvordan er hun med barn?

Jeg er veldig intr!

Må overtale samboeren såklart da,men om alt passer så er ikke det noe problem!

Edit: hvordan er hverdagslydigheten hennes? mtp gå i bånd,sitt,ligg,bli osv?

Hun har bare bodd hos oss i 2 uker (fra hun ble bragt inn på shelteret), men går fint i bånd (hehe ikke veldig stort problem om hun skulle trekke litt med den str), ellers så kan hun 'sitt' etter få rep, sitter og ser på når du spiser, men verken sikler, eller bjeffer, holder på å lære henne 'gå og legg deg' og hun begynner å forstå (så mye at hun ved kommandoen legger hodet på fanget mitt og gir meg 'blikket' :)) Hun virker fint sosialisert med barn og det meste egentlig. En hyggelig dame fra Fredrikstad som har henvendt seg, men fortsatt usikkert :)

Veldig 'enkel' å ha med å gjøre. Legger henne på kjøkkenet om natten og da sover hun til du står opp hehe men vi har jo fortsatt 'hvetebrødsdager' da (du vet de 2 første ukene hvor alle hunder viser seg fra sin beste side, men observerer)

Klørne var superlange og jeg fikk hjelp til å klippe de da hun kaver for å slippe, men biter aldri. Kloklipping vil nok måtte trenes på. Ligger i bur i bilen uten problem. Veldig streetsmart og klarer seg i møte med store, eller sinte hunder :) veldig glad i å sitte på fanget, men spør om lov først :) glad i mat, ikke kresen. Vet ikke om hun er sterilisert, men hun er ihvertfall ikke drektig (fikk vetten til å sjekke) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...