Gå til innhold

Kalk eller ikke?


Anbefalte innlegg

Hva er deres mening om bruk av kalk på treningssenter?

Bør det være lovlig eller bør det forbys?

Selv så mener jeg dette burde være lov å bruke så sant man bruker flytende kalk. Fordelen med denne er at den smitter minimalt på utstyr, sitter lenge og støver ikke.

Jeg trener på Myrens sportssenter på Torshov i Oslo. På dette senteret er det ikke lov med flytende kalk eller løs kalk. Løs kalk kan jeg være enig i at man ikke bør bruke.

Begrunnelsen til studio ansvarlig ved myrens sportssenter er at også flytende kalk smitter mye og setter spor. I tillegg kom vedkommende med denne teite uttalelsen: Vi skal ikke ha mer støv enn nødvendig. Vi får mer enn nok kalkstøv fra klatrerne på klatreverket. For noe TØV! De fleste av klatrerne bruker også flytende kalk pga at det støver mye med løs og man får dårlig inneklima. Noe støv og kalk må man regne med i slike tilfeller uansett.

For de av dere som ikke er klar over det så ligger klatreverket og myrens sportssenter i samme bygg og deler lokale så de som trener kan se rett på klatreveggen.

Det som mange av de som ikke tillater kalk er klar over er at når man kommer til et punkt i treningen hvor man begynner å løfte relativt tungt vil kalk hjelpe veldig mye på grepet.

Hva er deres mening om bruk av kalk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan anbefale denne istedenfor kalk:

http://www.gorillagold.com/product/gorilla-gold-all-sport-3-pk/

http://en.wikipedia.org/wiki/Gorilla_Gold_Grip_Enhancer

Brukte den når jeg spilte Amerikansk fotball og bruker den når jeg skyter pistol / rifle innen dynamisk skyting.

Etterlater ikke klebestoffer på det du griper rundt og gir knallbra grep på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende kalk setter også spor, på stenger, på benker o.l.

Fordelen med flytende kall er at det ikke støver.

:)

At en som studioeier ikke ønsker seg bruk av kalk - tørt eller flytende - kan jeg godt forstå. Men innenfor styrkeidrettene blir det like dumt å nekte bruk av kalk, som det blir å nekte bruk av rødt klister i langrenn når det drar seg mot påske...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det synes jeg må være lov.

Der jeg trener er det en skål med kalk, riktig nok med grei beskjed om å prøve å holde kalken i skåla.

Personlig bruker jeg Grrrip, en slags spray. kleber ikke eller noe sånt, men "tørker" hendene på en måte. jeg får lett svette hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...