Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med torsdagene mine?


Siv Elin

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette hører hjemme her, eller under matlaging men jeg prøver her (ellers får noen flytte tråden).

Vi er en ganske aktiv familie der både vi og barna har flere aktiviteter og som regel går det å få til nogenlunde bra mat, men torsdagene gir meg litt grå hår :D Og det er sikkert lett å løse det, bare det at jeg har stirret meg blind på problemet.

Det er sånn at hver torsdag ettermiddag er vi i svømmehallen i en time (jeg svømmer 1000 m) og rett etter det drar barna og gubben på karatetrening og jeg på trening med hunden. Vi er altså ikke hjemom i mellomtiden. Har 4 mil en vei til disse aktivitetene, derfor blir de på samme dag. Og vi er ikke hjemme før ved 2030-2100 på kvelden. Jeg og barna reiser hjemmefra rundt 1500 og møter opp gubben på plass da han jobber der.

Vi er i bassenget fra 16-17, min hundetrening starter 1730 og de andre har sin karatetrening kl 18-20.

Så da er spørsmålet mitt: Hvordan skal vi få til et bra kosthold denne dagen? Spesiellt barna er jo avhengige av veldig næringsrik mat for å orke. Det må være noe som er lett å ta med som ikke trenger å varmes.

Jeg selv prøver å holde meg til GI-kost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvis du har både kjøtt og fullkornsris/couscous/fullkorns pasta/bulgur, eller bønner, kikerter og linser i salaten sammen med masse grønnsaker og kanskje noe brød til blir det en god middag. Trenger ikke være kjedelig og du kan variere innhold fra uke til uke. Mozzarella ost, fetaost osv er fint å bruke også. Kjøtt kan også være fra middagsrester. Fisk kan også brukes. Tenk at en salat ikke nødvendigvis må være salat og litt andre ting. Ta masse andre ting og ha i litt salat, det er da man blir mett!

Kanskje det til og med er bra for barna å ikke være så tunge i magen før de skal på trening, man kan jo lett får hold. Så kan dere ha litt yoghurt, frukt, grønnsaker, nøtter osv å knaske på i bilen på vei hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...