Gå til innhold

skev benstilling


tjellen

Anbefalte innlegg

Hei når jeg står rett opp og ned , det jeg føler er og stå rett så har jeg litt skeiv benstilling.

I knebøy prøver jeg ha begge føtter pekende frem likt .

så fort jeg tar en rep er bena i samme skeive stilling . Har det mye og si og vil jeg bare Gjøre det Værre om jeg løfter som jeg løfter med føttene skeive , skadelig ? Eller noen tips på og rette ?:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være både leggen og hofta som er "problemet". Føttene skal sjeldent (kommer an på hoftetype) stå rett fram, da dette setter stort press på kneet.

Umulig å si noe uten å ha sett på deg. Foreslår at du tar en tur innom en sportsfysio eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei når jeg står rett opp og ned , det jeg føler er og stå rett så har jeg litt skeiv benstilling.

I knebøy prøver jeg ha begge føtter pekende frem likt .

så fort jeg tar en rep er bena i samme skeive stilling . Har det mye og si og vil jeg bare Gjøre det Værre om jeg løfter som jeg løfter med føttene skeive , skadelig ? Eller noen tips på og rette ?:))

Det er mer unaturlig å være 100% linjert perfekt enn litt skakk og skjev - jeg vil ikke anbefale deg å "trene deg rett" dersom skjevheten din ikke skaper smerter for deg i hverdagen eller treningen.

Det er dog forskjell på feil teknisk utførelse og en "skjev fot"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer unaturlig å være 100% linjert perfekt enn litt skakk og skjev - jeg vil ikke anbefale deg å "trene deg rett" dersom skjevheten din ikke skaper smerter for deg i hverdagen eller treningen.

Det er dog forskjell på feil teknisk utførelse og en "skjev fot"

Ok Tusen takk for svar !:)

har aldri merket det Før nå i det sisste og løfter mye mer om jeg står naturlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...