Gå til innhold

Dilemma: 2XU Compression thigts eller 2XU Thermal Compression Tights.Hva bør jeg velge?


Jonas S

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker å jogge ute både vår, sommer og høst. Ikke så mye på vinterstid, men det hender av og til. Ellers benytter jeg stort sett tredemøllen på treningsenteret til jogging gjennom hele året. Samt kan den potensielle thigtsen være aktuell til bein-styrke-økter.

-Jeg vil velge en av disse 2XU thigtsene, best egnet til mitt forbrut, alternativt: 2XU Elite.

-Det kan nevnes at når jeg jogger, har jeg lett for å svette, særlig inne på tredemøllen.

Hva bør jeg velge? Erfaringer? Eventueltt 2XU Elite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begge. Thermal er topp å løpe ute med fra sånn ca pluss ti til minus et par grader. Veldig behagelig å ha på pga litt "flosset" innside. For varm til sommerbruk. Begge er OK til styrketrening med litt høy intensitet (f eks knebøy), men Thermal blir for varm for meg å løpe med inne på mølle i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge. Thermal er topp å løpe ute med fra sånn ca pluss ti til minus et par grader. Veldig behagelig å ha på pga litt "flosset" innside. For varm til sommerbruk. Begge er OK til styrketrening med litt høy intensitet (f eks knebøy), men Thermal blir for varm for meg å løpe med inne på mølle i alle fall.

Hva med den originale 2XU Compression thigtsen, kan den brukes ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg bare hatt en, hadde jeg valgt 2XU Elite. Den er deiligst å ha på, i tillegg til finest. Foringen i vintertightsen er ikke så god at du kan bruke den ute på vinteren uten noe under, så da kan du like så godt velge den beste av de. Er heller ikke noe problem å ha en stillongs under elite-tightsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tights funker bra ute med stilongs under, iallefall til ca -15. Dog har jeg fått sansen for langrennsbukser med god sportsboxer og tynn stilongs til vinterbruk.Vindtett, bevegelig og pustende.

Men til både inne og utebruk hadde jeg glatt kjøpt vanlig tynn tights og brukt stilongs ute i fra 5 grader og nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med den originale 2XU Compression thigtsen, kan den brukes ute?

Ja den er finfin til uteløping . Når det blir for kaldt, kan du gå over til langrennsbukse med mye eller lite under. Klarer deg fint med det. Det er en mellomperiode hvor Thermal er suveren, men det går jo an å ha på ønskelisten til neste høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...