Gå til innhold

Trenger hjelp til fortsettelsen etter nybegynnerprogrammet..


Sola73

Anbefalte innlegg

Nærmer meg slutten på dette programmet http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/. Er godt fornøyd med det, og terper teknikk på markløft og knebøy. Har fått et par aha-opplevelser der etterhvert. Føler jeg begynner å nærme meg brukbar teknikk på disse nå. :whistle:

Da er spørsmålet, hvilket program bør jeg følge videre? Jeg liker å jobbe etter en "oppskrift", har lett for å gli ut uten et program å forholde meg til.

Aner ikke hva jeg burde gå for. Tenkte litt på X-press, ser ihvertfall litt gøy ut. Hva med Starting strenght og 5-5 osv..?? (n)

Målet er å bli sterkere og sunnere selvfølgelig, skal ned ca 5-6 kg, kvitte meg med overflødig fett.

Er forøvrig knappe 71 kg og 168 høy

Legger opp til 3 styrkeøkter i uken.

Hører gjerne andres erfaring med de ulike styrkeprogrammene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ikke noe å si på progresjonen. Har bare holdt på med X-press i halvannen måned, men øker i de fleste øvelser på hver trening. Gøy! Du må forresten være nøye med å føre treningsdagbok, det er to uker mellom hver gang du kjører samme økt og helt umulig å holde styr på vekter uten gode notater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Wendlers 5 3 1 program. Se:

http://www.t-nation.com/workouts/531-how-to-build-pure-strength

Det skal ligge et excel ark på siden hvor du bare plotter inn dine tall og så produserer excel arket trenings program for de neste halve året. Programmet baserer seg på baseøvelsene og en forsiktig men jevn stigning i styrke.

Hvis du vil kjøre på med både styrke og muskelvekst så kan jo Wendlers big but boring være tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...