Gå til innhold

Lunsj på skolen?


Proaz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

joa, men som ett alternativ i ny og ned fungerer det greit det! men 50-60kr for 1/2kg med salat og egg og kjøtt er ikke så alt for ille syntes jeg.. Det blir jo fort så dyrt uansett om man skal ha seg sjokkomelk, skyr og en pakke nøtter.

godt poeng. om man fyller salaten med mer kjøtt og mindre salat får man faktisk litt igjen for pengene også. 100kr kiloet for isbergsalat blir vel litt i meste laget:ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ferskvaredisk i butikken er det kjempe digg å putte enten en karbonadekake eller en fiskekake i midten av ett grovt rundstykke, en slags burger! :D Eller så har de fleste butikker også ferdigsmurte baguetter, wraps, varmretter osv. :) Eller så er jo knekkebrød og smørost en klassiker som ikke koster så dyrt heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er selvsagt å ta med selv.

Jeg har alltid liggende følgende i sekken:

- 40-50 g nøtter i plastposer

- 40-50 g protein i plastposer

- Shaker

- Frukt (kjøpes om nødvendig)

Nødløsningen min om jeg må kjøpe noe og ikke har noe for hånd er som regel et par-tre skyr og en frukt eller en proteinbar ettersom det har blitt ganske vanlig i butikkene nå. Eventuelt noe proteinrik varmmat om de har noe billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Det beste er selvsagt å ta med selv.

Jeg har alltid liggende følgende i sekken:

- 40-50 g nøtter i plastposer

- 40-50 g protein i plastposer

- Shaker

- Frukt (kjøpes om nødvendig)

(Hard)kokte egg er også greit og lettvint å ha med seg :) Gode proteiner, mettende fett og en gode dose mineraler og vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

(Hard)kokte egg er også greit og lettvint å ha med seg :) Gode proteiner, mettende fett og en gode dose mineraler og vitaminer.

Hva består måltidet da av? Kun kokte egg som du sluker rått? :)

Frukosten min er som regel 5 egg og litt bacon. Har ofte med det i en matboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en boks tunfisk liggende i sekken kan den ligge lenge i tilfelle nød. God holdbarhet. Samme med nøtter. Det er jo digg med salat i butikken som nødløsning men for en på skolebenken sikkert dyrt. Planlegg litt, gode rutiner i forkant, så har du laget klar salaten kvelden før og tunfisken liggger jo allerede i sekken, så tar du litt nøtter på slutten av dagen når øyelokka begynner å bli tunge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en boks tunfisk liggende i sekken kan den ligge lenge i tilfelle nød. God holdbarhet. Samme med nøtter. Det er jo digg med salat i butikken som nødløsning men for en på skolebenken sikkert dyrt. Planlegg litt, gode rutiner i forkant, så har du laget klar salaten kvelden før og tunfisken liggger jo allerede i sekken, så tar du litt nøtter på slutten av dagen når øyelokka begynner å bli tunge;)

Har hatt med meg mye sært på skole, men tror grensen min går ved å ta med og åpne en tunfiskboks i all offentlighet, og det uten at jeg ser på meg selv som prippen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan vere og ta med lunsj hjemmefra. Kjøp frosnebær, ta opp om morgenen og legg i en matboks, ta med en boks Kesam, gjerne Vanilje og legg litt mandler opp i matboksen sammen med frukten. Det er tint til lunsj, og bare kast kesamen over i matboksen og bland sammen. Enkelt, proteinrikt og sunt fett, lite karbs. Om du føler det blir for lite, kan du ha med en sjokomelk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt med meg mye sært på skole, men tror grensen min går ved å ta med og åpne en tunfiskboks i all offentlighet, og det uten at jeg ser på meg selv som prippen. :)

Aha… en mann av prinsipper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...