Gå til innhold

Hva gir dere motivasjon?


R1999R

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei !

Lurer på hva DIN motivasjon for trening og sunt kosthold er ? Har du noe som hjelper deg med å nå de målene du vil? Noen tips som kan hjelpe meg med å nå mine mål med et sunnere kosthold og trening ?

det å se framgang på seg selv og nå delmål man har satt seg. Å sette seg små delmål på veien er svært nyttig for at ikke veien skal virke uendelig lang. F.eks så kan en mann som skal ned fra 120kg til 90kg la hver 5. kilo være en "checkpoint" hvor den personen får unne seg et måltid med hva han/hun vil --> belønning. belønning er også motiverende når noen mål er nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var motivasjonen i begynnelsen å styrke sjelettet (ettersom jeg fikk vite at jeg har osteopeni). Underveis har det motivert meg mest å se at jeg ble sterkere uke etter uke, og at jeg kan se og kjenne at jeg får mer muskler og veltrent kropp. Det viktigste for en som er umotivert er vel å sette seg noen "små" mål underveis, på vei mot et stort. Da er det mye lettere å kjenne mestringsfølelse underveis og ikke gi opp.

Still deg selv spørsmål. "Hvorfor begynte jeg? Hvorfor vil jeg dette?". Du kan sammenligne din situasjon før du begynte (f.eks. dårlig form, fysiske eller psykiske belastninger, skader, osv.) med hvordan du vil at situasjonen skal bli. Det har i hvert fall motivert meg. Gjerne også å se på og sammenligne gamle bilder. Ta gjerne bilder underveis for å se fremgangen fysisk. Du vil være overrasket over hvor mye fremgang du kan se på et bilde fra en måned til neste måned, kontra speilet fra en dag til neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slå sin egen rekord gang på gang, i mitt tilfelle på landeveissykkelen, på fjellet og i styrkesalen. Kunne spise hva fan jeg vil og ennå gå ned i vekt, ha energi til 1000 og være en del av et fellesskap som holder på med de samme tingene :) Syns det er motiverende å pushe seg selv, bli pushet og klare ting jeg ikke trodde jeg skulle klare tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...