Gå til innhold

Protein, hjelp..?


bronlund4

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp ang. kosthold.. Spesielt ang. proteiner, men også å kutte ned på kalorier (og evt. fett?) :blush:

Jeg tenker å spise havregrøt til frokost, mandelbrød til matpakke på skolen (skal bakes i morgen, noen som vet noe om smak btw?) og så mager cottage cheese til mellommåltid + middagen i huset da.

Men mitt problem er at jeg ikke har ideer til hva jeg kan spise om/når jeg blir lei og det at CC smakte helt forferdelig.. Jeg prøvde å blande det med mager vanilje kesam og banan, men fortsatt...

Også om noen av dere har andre ting som jeg kan erstatte ting som jeg har nevnt oppfor her.

Ellers tar jeg tran, biovit, vitamin D tilskudd og kreatin monohydrat.

Jeg prøver å få i meg 2g protein for kroppsvekst, noe som vil si 128g for min del.

Målet mitt er å bli litt større, men ikke for stor så ned med fettprosenten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde CC nå for første gang ikveld, men vet ikke hva jeg skal erstatte dette med.. Noen som har noen alternativer? :rolleyes:

Ja, jeg er fotballspiller og tren(te) aktiv(t) fotball, har vært skadet i ett år nå, så det har bare vært frem og tilbake med hvordan jeg har trenet osv, men får ett treningsopplegg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gresk yoghurt også masse proteiner da?

får vel kanskje spise mere brød og mere kjøttpålegg da, burde jeg kutte ned på osten kanskje? spiser brunost flere ganger for dag, elsker det! :)

Kan godt spise brunost, men det kan være lurt å mikse det opp litt med litt skinke og slikt,

Den greske yoghurten har vel 6.4g protein per 100g. Skyr yoghurt er også et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du da proteinpannekaker?

det trenger det ikke være.

vanlige pannekaker har omtrent samme proteininnhold som proteinpannekakene(med mindre du sparer veldig på eggene)

men litt mer kcal enn proteinpannekakene, men ikke kjempemye.

og siden du er 16 og bor hjemme, så er det nok enklere å få mamma til å ha egg, sukker, melk og mel enn proteinpannekakepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger det ikke være.

vanlige pannekaker har omtrent samme proteininnhold som proteinpannekakene(med mindre du sparer veldig på eggene)

men litt mer kcal enn proteinpannekakene, men ikke kjempemye.

og siden du er 16 og bor hjemme, så er det nok enklere å få mamma til å ha egg, sukker, melk og mel enn proteinpannekakepulver.

Så jeg kan bære pushe på med ett ekstra egg f.eks?

Haha, ja det er sant. Hun er veldig imot proteinpulver osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...