Gå til innhold

Et lite slanke problem...


Slim

Anbefalte innlegg

Jeg har gjennom fler år trent veldig mye, og variert trening, der i blant mye jogging, spinning og styrke (ikke veldig tungt, men tungt nok for meg). Dette har ført til at jeg har en slank og fast kropp, med untak av baken!!? Den er etter egen mening litt for stor og slapp i fisken sett i forhold til resten av kroppen.

Jeg spiser relativt sunnt og vriert, ingen ditter.

Hvorfor vil ikke baken henge med resten av kroppen? Hva kan jeg gjøre for å slanke enden litt?

Er det noen som har noen gode råd, jeg føler jeg har prøvd alt!

Alles svar tas i mot med stor takknemelighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre slik at man ikke kan punktslanke kroppen. Du er vel en av de heldige som har fettlagrene på baken som de siste det tas noe fra. Må rett og slett ligge i adekvat underskudd til det begynner å gi etter. Å trene øvelser for rumpe vil kunne stramme opp litt, men det vil ikke fjerne noe av fettet, så mindre vil den ikke bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skrive her hva du spiser :) Man tror som regel man spiser mindre/sunnere enn hva man egentlig gjør. Det gjorde ihvertfall jeg før :) Hjelper ikke hvor lite man spiser, når det man spiser er feil.

På en gjennomsnittlig dag spiser jeg en halv dl havregrøt (før den kokes) til frokost.

Et eple som mellommåltid.

To tynne skiver fedon-brød med skinke til lunsj

Kyllingfile eller fisk med grønnsaker eller salat til middag

En banan til kvelds

Noen ganger litt nøtter også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør legge til litt mer proteiner i kostholdet ditt, gjerne 2 gr pr kg kroppsvekt til dagen. Hvert måltid bør inneholde en ok proteinporsjon.

Uavnhengig av det tror jeg du vil få best resultat av å gjøre som Velvet skriver. Du vil ikke forbrenne mer fett av å gjøre det, men med å få litt mer muskler vil du stramme opp og se bedre ut. Glute Bridge og Hipthrust er også glimrende øvelser som strammer opp baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør legge til litt mer proteiner i kostholdet ditt, gjerne 2 gr pr kg kroppsvekt til dagen. Hvert måltid bør inneholde en ok proteinporsjon.

Uavnhengig av det tror jeg du vil få best resultat av å gjøre som Velvet skriver. Du vil ikke forbrenne mer fett av å gjøre det, men med å få litt mer muskler vil du stramme opp og se bedre ut. Glute Bridge og Hipthrust er også glimrende øvelser som strammer opp baken.

Tusen takk for svar! :) Kan du i samme slengen oversette "Glute Bridge" og "Hipthrust" til et mer allment språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ser en åpenbar feil her? Eller ser jeg SÅ feil?!

A) Trener mye, masse kardio.

Jeg har gjennom fler år trent veldig mye, og variert trening, der i blant mye jogging, spinning og styrke (ikke veldig tungt, men tungt nok for meg).

B) Slank og stram kropp, men stor og slapp rumpe?

Dette har ført til at jeg har en slank og fast kropp, med untak av baken!!? Den er etter egen mening litt for stor og slapp i fisken sett i forhold til resten av kroppen.

C) Kosthold:

På en gjennomsnittlig dag spiser jeg;

- En halv dl havregrøt (før den kokes) til frokost.

- Et eple som mellommåltid.

- To tynne skiver fedon-brød med skinke til lunsj

- Kyllingfile eller fisk med grønnsaker eller salat til middag

- En banan til kvelds

- Noen ganger litt nøtter også

Jeg har ikke sett noen bilder av deg, så jeg vet jo ikke hvordan du ser ut. Men jeg er litt redd for at du kanskje ikke innser hvor lite du spiser. Bare ved å se på gjennomsnittseksemplet ditt for en dag, ser jeg uten å regne på det at det ikke er store greiene. Men en kontrollskjekk på diett.no bekrefter det jeg ser:

post-36-14440827125133_thumb.jpg

Kalkulatoren kom frem til 676 kalorier, og det er faktisk ikke nok til å opprettholde vitale funksjoner i kroppen en gang. Når du i tillegg trener, så sier det seg selv. Det er selvfølgelig bare et ca. anslag, men det er mye igjen til du er oppe på BMR (basal metabolsk rate), med mindre du er 88 cm høy. Og selv da er det antagelig ikke nok. Og dermed kommer spørsmålet om høyde, vekt og alder?

Rompa består av flere muskler, men gluteus maximus er den største. For å stramme opp rumpa, må den trenes. En muskelLØS rumpe vil slapp og "feit" ut. Men igjen, med det kostholder vil du nok ha problemer med å oppnå noe som helst ift. å stramme opp rumpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det så ut som en fin frokost Lily, men for å dekke et dagsbehov er det selvsagt alt for lite uansett hvor lite en veier.

Så veldig enig med Lily her. Spiser man for lite vil man ikke oppnå noenting og spesielt ikke når man allerede er tynn, men vil forme enkelte deler av kroppen. Da må kroppen ha energi for å lage muskler. Det er musklene som strammer opp kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det så ut som en fin frokost Lily, men for å dekke et dagsbehov er det selvsagt alt for lite uansett hvor lite en veier.

Så veldig enig med Lily her. Spiser man for lite vil man ikke oppnå noenting og spesielt ikke når man allerede er tynn, men vil forme enkelte deler av kroppen. Da må kroppen ha energi for å lage muskler. Det er musklene som strammer opp kroppen.

Bare jeg som var litt "lat" og la alt under frokost. Gir samme resultatet uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...