Gå til innhold

Feil kosthold???


Chix90

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg prøver og gå ned i vekt men er lettere sagt enn gjort for min del.

Trenger tips og råd.

Min historie:

Jeg veide i 2011 97kg og tenkte at detta gidder jeg ikke mere, dårlig selvtilit og selv bilde, dårlig form å jeg orka ikke en dritt. var mye deprimert +++

Så en dag begynte jeg på et treningssenter som heter Easylife (treningssenter for vektreduksjon og livsstilsendring)

her gikk jeg på kurs i 1 år og ved "hjelp" av shake som easylife selger kun til medlemmer, jeg greide å tyne ned vekta til 75kg.. men den har sakte men sikkert nå sklidd opp til 85kg igjen nå og jeg er frustrert.:banghead:

Jeg gikk ned en del i muskelmasse når jeg kun gikk på shake og forbrenningen har vel også fucka seg litt opp er jeg redd for... :unsure:

Jeg har nå fått tilbake muskelmassen igjen som jeg hadde når jeg veide 97kg men har også gått opp en i fett også. (har sjekket med tanita vekt\måler)

det er over et år siden jeg gikk på shake kur nå.. prøver og leve sunt uten shake da jeg er dritt lei shake og alt det den gjør med kroppen.... no more shake..

Så det jeg lurer på nå er hva gjør jeg feil.. er det kostholdet mitt eller er det treningsprogrammet mitt eller er det bare jeg som har missforstått alt?

Dette er det mitt kosthold består av til dagelig de dagene jeg jobber (man-fre):

Frokost: 60g havregrøt kl: 06:00 (tok Proteinfabrikken sin meal-RP før til frokokst før men gikk lei)

mellommåltid: 1 stk frukt ca kl 09:00

lunsj: salat med 2 egg og litt tunfisk. mulig litt pasta de dagene kantinen har dette på jobben.

før trening: 1 stk liten skyr fra q-meieriene.

etter trening: protein shake: 100% whey fra Proteinfabrikken

når jeg kommer hjem\kvelds: 1 brødskive eller cottage cheese med litt frukt eller middagsrester.

"Matplanen" i helgen varierer veldig.

jeg kan ta en eggeomlett til frokost, ellers spiser jeg når jeg er sulten og prøver og holde meg i nakkeskinnet.

jeg spiser litt godis på lørdagen men føler ikke jeg går over stokk og stein :(

Jeg trener 4 dager i uken:

Løper 3km+ på Mølla på ca 25 min først som oppvarming

Mandag: Bein, Triceps, skuldre

Tirsdag: Rygg, bryst og biceps

Torsdag: Bein, Triceps, skuldre (samme program som på Mandagen)

Fredag:Rygg, bryst og biceps (samme program som på Tirsdagen)

Og til slutt jeg er 170cm høy. 24 år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann og velkommen hit!

Ved første øyekast så ser det ut som du spiser litt lite, men man kan nesten ikke anta det heller uten at man vet eksakte mengder av ting.

Har du noen gang forsøkt å logge all maten du spiser i en kalorikalkulator som f.eks myfitnesspal.com?

Mange undervurderer hvor stort inntak de faktisk har, og når de logger absolutt alt de tar inn iløpet at en så viser det seg at kcal-inntaket er høyere enn de trodde, og det kan ofte forklare hvorfor man ikke går ned i vekt, når man selv tror at man spiser lite.

Man kan også ligge litt i underskudd i ukedagene, men når helga kommer så spiser man "litt" snop og tar seg en iskaffe eller 2 på den lokale caféen, osv. Og plutselig har man spist opp underskuddet man hadde tidligere i uka. Det skal nemlig ikke så mye til alt avhengig av hva man "unner seg" siden det er helg.

Det kan også være andre ting som gjør at du ikke går ned i vekt, men jeg ville begynt å ta en nærmere analyse av kostholdet før man gjør noe som helst.

Løper du 3 km på mølla før hver eneste styrkeøkt? Hvor lenge trener du hver gang? Hvordan er energinivået? Føler du at du blir sterkere på trening, eller jobber du med de samme vektene hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder med frøken hoel, mistenker at du kanske ikke teller alt.

f.eks 1 ss olje er 90 kcal, og hvis du bruker mye av det til steking, i salater etc, så blir det fort mye

skriv ned absolutt alt du spiser og hvor mye i 1-2 uker.

så legger du det inn i en kalorikalkulator, så får du sikkert en overraskelse eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen hit!

Ved første øyekast så ser det ut som du spiser litt lite, men man kan nesten ikke anta det heller uten at man vet eksakte mengder av ting.

Har du noen gang forsøkt å logge all maten du spiser i en kalorikalkulator som f.eks myfitnesspal.com?

Mange undervurderer hvor stort inntak de faktisk har, og når de logger absolutt alt de tar inn iløpet at en så viser det seg at kcal-inntaket er høyere enn de trodde, og det kan ofte forklare hvorfor man ikke går ned i vekt, når man selv tror at man spiser lite.

Man kan også ligge litt i underskudd i ukedagene, men når helga kommer så spiser man "litt" snop og tar seg en iskaffe eller 2 på den lokale caféen, osv. Og plutselig har man spist opp underskuddet man hadde tidligere i uka. Det skal nemlig ikke så mye til alt avhengig av hva man "unner seg" siden det er helg.

Det kan også være andre ting som gjør at du ikke går ned i vekt, men jeg ville begynt å ta en nærmere analyse av kostholdet før man gjør noe som helst.

Løper du 3 km på mølla før hver eneste styrkeøkt? Hvor lenge trener du hver gang? Hvordan er energinivået? Føler du at du blir sterkere på trening, eller jobber du med de samme vektene hver gang?

Hei folkens takker for raskt svar :)

Jeg har ikke logget all maten jeg spiser til en hver tid, så tror kanskje jeg skal gi myfitnesspal.com en sjangse.

Jeg kan dessverre ikke beskrive hva jeg pleier og spise i helgen da det pleier å variere veldig, er også noen ganger jeg glemmer og spise fordi jeg er sulten, også når jeg først blir sulten så kanskje jeg spiser formye kanskje?

av godis kan det være alt fra en kvikk lunsj til en halv pose med ostepop. har også vært en del bursdager i familien den siste tiden så har jo "unnet" meg et par kakestykker. Godt mulig jeg spenner bein på meg selv med dette. :unsure:

Jeg løper 3km på mølla før hver eneste styrkeøkt, jeg trener ca 2 til 2.5timer når jeg trener.

Jeg føler at jeg blir sterkere, jeg øker jo vektene i perioder. men energi nivået føler jeg kan til tider være lavt, har lite med "futt" når arbeidsdagen er over.

kan også nevne at jeg jobber som IT-konsulent og sitter "låst fast" til en kontor stol fra 08.00 til 16.00. men jeg går et stykke fra buss til jobb og fra jobb til trening og til buss igjen om dagene. (det vil si: Jeg jobber på Brakerøya i Drammen og går fra Bragernes torg om morgenen fra Bussen. også går jeg fra Brakerøya og til Strømsø når jeg skal trene.)

Men det jeg også er litt redd for er at jeg kan ha senket forbrenningen etter at jeg gikk på disse shake dietene..? :(

Jeg tok kun denne easylife shaken 5 ganger dagelig i 9-11 uker. da gikk jeg ned ca 2 kg i uken men på slutten så kjempet kroppen litt i mot kan man trygt si... jeg fikk store hårtap.. sku nesten tru at man gikk på cellegift, kunne dra av store tugger med hår i dusjen (n) Føler at de Shake Ditene har ødelagt mye for meg etterpå, greit jeg gikk ned en del.. men hadde også vært greit å ikke gå opp igjen etterpå ;)

Jeg føler også at jeg legger på meg mere fett enn muskelmasse... men jeg skal prøve myfitnesspal.com en ukes tid og se om den kan gi meg noen svar (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser ut som du spiser for lite. Ved et resultat av det har kroppen din stagnert.(ingen fremgang) kroppen sier rett å slett fra at fra om "nok er nok" :)

Som tidligere nevnt lengre opp ville jeg regnet ut hvor mye forbrenner ila en dag å deretter legge deg ca 3-500 kcal i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...