Gå til innhold

Veie mat før eller etter steking?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Edit; Det er ingen her inne som har så harde diettkrav at å VASKE kjøttdeig har noe som helst for seg. Det eneste du gjør er å gjøre at maten smaker mindre godt.

Mengden kalorier som fjernes er så liten at det er så å si ubetydelig.

Må da være greiere å kjøpe karbonadedeig enn å stå og vaske kjøttdeigen? Jeg er mildt sagt forvirret over at folk vasker kjøttdeigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit litt med det der selv, hvertfall på ris!

På noen esker står det pr 100g KOKT ris

og noen står det pr 100g TØRR ris

Dette gjorde at store deler av dietn min besto av ca 60g mer karbs enn jeg hadde bergenet. Ikke at det gikk nevnverdig utover resultatet da ^^. Dette oppdaget jeg ganske sent utti dietten også hahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være greiere å kjøpe karbonadedeig enn å stå og vaske kjøttdeigen? Jeg er mildt sagt forvirret over at folk vasker kjøttdeigen

Karbonadedeigen er jo nesten dobbel pris, så for en fattig student er det egentlig ikke noe alternativ.

Gitt at mesteparten av vektforandringen skyldes vanntap pga proteinsammentrekning/fordamping, så er vel næringsinnholdet ganske uforandret i praksis(unntaket blir vel mtp koking av grønnsaker og vannløselige næringsemner)

Apropos ris; husk at ris trekker til seg omtrent dobbel vekt i vann under koking.

Enklest blir vel å veie før.

Edit; Det er ingen her inne som har så harde diettkrav at å VASKE kjøttdeig har noe som helst for seg. Det eneste du gjør er å gjøre at maten smaker mindre godt.

Mengden kalorier som fjernes er så liten at det er så å si ubetydelig.

Siden vi allerede er inne på fitnessbloggen så kan jeg jo referere til en av deres artikler:

http://fitnessbloggen.no/gjor-kjottdeig-til-en-mager-proteinkilde/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karbonadedeigen er jo nesten dobbel pris, så for en fattig student er det egentlig ikke noe alternativ.

Firstprice karbonadedeig er ikke så gale på pris. Koster 90-og noe kr/kg.

Hvis pris er et problem, så er svinekjøtt rimelig billig. Får vel tak i det til under 60kr/kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo 3for 100 på karbonadedeig på coop hypern, så da får vasken hviletid ut uka iaff!

Leste du egentlig artikkelen jeg la ut?

Jeg kommer fortsatt til å velge å vaske/skylle kjøttdeigen. Dette er ikke noe nytt fenomen, så for dere som er så overrasket; prøv å google det å se hva dere finner i stede for å hakke ned på mitt matvalg. Jeg vil heller ha fettkilden min fra noe annet enn kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du egentlig artikkelen jeg la ut?

Jeg kommer fortsatt til å velge å vaske/skylle kjøttdeigen. Dette er ikke noe nytt fenomen, så for dere som er så overrasket; prøv å google det å se hva dere finner i stede for å hakke ned på mitt matvalg. Jeg vil heller ha fettkilden min fra noe annet enn kjøttdeig.

Hakket ikke ned på noe som helst, og har ikke lest artikkelen:P Nå tipset jeg om karbonadedeigen fordi noen nevnte kjøttdeig var billigere, og at det var en god grunn til å kjøpe det og heller skylle det. Da er det jo like greit å spare seg skyllingen å kjøpe karbonadedeig når det er på salg. inget vondt ment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At helsen er viktig,er såklart sant,men det er og viktig å ikke se seg så blind at man ikke ser skogen for bare trær.

Vasker man kjøttdeigen går man nå glipp av gode fettløselige vitaminer og mineraler, og kanskje viktigst; masse god smak.

Det er ingenting i veien med å være sunn,men man burde da jammen meg ta seg tid til å leve litt og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...