Gå til innhold

Trenger hjelp til kosthold!!!!


Proaz

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en mann på 17 år. Er ca 182 cm høy og veier 73 kg. Har lyst å gå litt ned i vekt men samtidlig opp i muskelmasse.

Når skole og alt det der begyner igjen, trener jeg ett fast treningsprogram som består av:

Mandag: Bryst og triceps

Tirsdag: Rygg

Onsdag: Fri eller kondisjon

Torsdag: Armer

Fredag: Skuldre

Lørdag: Fri eller Leggday

søndag: Fri

Hjelp!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kostholdet ditt pr dags dato?

Hvorfor trener du splitprogram, eller hver muskelgruppe en gang pr uke - og, fri eller legday? :)

Funfact: over 50% av din totale muskelmasse er i underkroppen

Frokost 7 tiden: Havregryn med melk

Eple/banan

Lunsj 12 tiden: vanligvis Horn med kylling og grønnsaker.

Proteinshake

Middag 5 - 6 tiden: Det jeg får. + grønnsaker

Kveldsmat: CC med Blåbærsyltetøy/ Havregryn med CC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra alder, vekt og høyde, syns jeg IKKE du bør ned i vekt. Sats på å bygge muskelmasse, så blir fett% lavere og kroppen mer definert. I din alder må du holde fokus på et godt og rintig kosthold. Skal du bygge muskler så må du spise. Det er mitt enkle råd. Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med din høyde skal du ikke ned i vekt.

Du kan fint legge på deg og med hard styrketrening kombinert med nok mat så har du et flott utgangspunkt til å legge på deg muskelmasse. Når massen kommer så vil fettprosenten krympe(går ut ifra at det er det du ønsker) og du vil se stram og fit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...