Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en mann på 17 år. Er ca 182 cm høy og veier 73 kg. Har lyst å gå litt ned i vekt men samtidlig opp i muskelmasse.

Når skole og alt det der begyner igjen, trener jeg ett fast treningsprogram som består av:

Mandag: Bryst og triceps

Tirsdag: Rygg

Onsdag: Fri eller kondisjon

Torsdag: Armer

Fredag: Skuldre

Lørdag: Fri eller Leggday

søndag: Fri

Hjelp!!! :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30799-trenger-hjelp-til-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kostholdet ditt pr dags dato?

Hvorfor trener du splitprogram, eller hver muskelgruppe en gang pr uke - og, fri eller legday? :)

Funfact: over 50% av din totale muskelmasse er i underkroppen

Frokost 7 tiden: Havregryn med melk

Eple/banan

Lunsj 12 tiden: vanligvis Horn med kylling og grønnsaker.

Proteinshake

Middag 5 - 6 tiden: Det jeg får. + grønnsaker

Kveldsmat: CC med Blåbærsyltetøy/ Havregryn med CC

Ut fra alder, vekt og høyde, syns jeg IKKE du bør ned i vekt. Sats på å bygge muskelmasse, så blir fett% lavere og kroppen mer definert. I din alder må du holde fokus på et godt og rintig kosthold. Skal du bygge muskler så må du spise. Det er mitt enkle råd. Lykke til;)

Annonse

Med din høyde skal du ikke ned i vekt.

Du kan fint legge på deg og med hard styrketrening kombinert med nok mat så har du et flott utgangspunkt til å legge på deg muskelmasse. Når massen kommer så vil fettprosenten krympe(går ut ifra at det er det du ønsker) og du vil se stram og fit ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...