Gå til innhold

Best cardio når man skal ned i vekt?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange forskjellige meninger ang hva slags cardio som er best når man skal ned i vekt. Og ikke minst når man er overvektig og når man ikke er det. Så egentlig lurer jeg på hva som er best a å ha lange økter på for eksempel elipsemaskin eller bare kortintervaller,korte cardioøkter altså. Hovedfkuset er på styrketrening,men jeg å få fart på ting her nå og det er så mange forskjellige meninger om dette..Når man har noe å ta av så er det vel bra å faktisk ha litt lengre økter på sykkel,gåturer osv også? Man skal tross alt forbrenne en del og man tåler gjerne å forbrenne e del før kroppen tærer på noe som helst muskelmasse,eller?

Er en blanding av kortintevalløkter og langkjøring best ?

Også dette med å kjøre cardio etter styrkeøktene..det går greit med kortintervaller men jeg har bare ikke krefter til å cruise på med lang cardio økt etterpå asså..så dr er dt vel bedre med noen drag med intervaller i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selv er veldig fan av 4x4 og Gerilja Cardio om jeg først skal kjøre cardio mtp forbrenning. Om dette stemmer, vet jeg ikke, men har nå lest en del annbefalinger og artikler :)

Regner med det kommer andre mer konkrete og beviste svar etter hvert. Men disse funket iallefall for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet:) Har prøvd mye forskjellig selv jeg men finner ikke noe bedre eller dårligere foreløpig..har egentlig kjørt fint lite cardio tidligere men jeg har begynt å føle på at jeg trenger det med tanke på å få litt fart på ting samt også kanskje gjøre så jeg ikke blir så massiv..ja jeg er kraftig så jeg ser sikkert ikke så massiv ut når de siste kg er kommet av men det tar tid og jeg vet det er anbefalt hvs man vil bli mindre muskuløs på en måte...hvis dette gir mening.

Uansett..har fått for meg at jeg må trene mer cardio pga kondisjonen også..for den er faktisk ræva:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening FTW! :) Pulsklokke med tilhørende maxpulstest anbefales, det er ofte lengre opp og lengre igjen enn jeg tror og håper... :p Nesten litt bittert at jo bedre kondis, jo værre blir det. Mvh, hadde dårlig kondis for fire år siden, nå over 350 intervalløkter (mest 4x4 spinning, har best kontroll på forholdet mellom puls og melkesyre der) seinere tilbakelegger jeg toppturer i sone 1 og 2, hurra! :) Å ja, og fat burn; jeg brukte 4x4 som viktig brikke i å komme meg fra 94 til 73 kg over 2 år. Dessverre litt for overivrig sånn at jeg mista muskler også, så jeg har lært ett og annet om less is more siden da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...