Gå til innhold

Hjelp


MalinN

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med fett%... Prøver å tenke over hva jeg spiser til hvert måltid osv.

MEN! Det som er, er at jeg snart flytter langt vekk, og er derfor ikke meldt inn i noe treningssenter. Jeg har kronisk beinhinnebetennelse, og har fått streng beskjed om å IKKE jogge fordi det gjør bare bena mine værre. Dette har jeg vært sinnsykt dårlig på å følge, fordi jeg føler at jeg må jogge meg en halvtimes-times tur for å kunne gå ned i fett%. Nå går ikke dette lenger, bena mine gjør så sinnsykt vondt og jeg begynner å få problemer med å gå normalt.

Jeg får ikke syklet nå, har ikke ro-maskin, og ikke noe svømmebasseng.

WHAT TO DO?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å la benet ditt bli friskt (bedre), også sørger du for å spasere friskt en tur hver dag (ikke jogg!), og trene styrke så godt du kan utenfor treningssenteret?:) Pushups, goblet squat, omvendt roing, markløft, chins osv, det er mange øvelser som ikke krever noe utstyr. Ellers er det supert at du er flink med maten, for det er et av de mest avgjørende punktene:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold har mye å si for fettprosenten. Treningsproblemet kan du evt løse ved å kjøpe litt utstyr slik at du kan trene hjemme ;)

Ja, men greia er at jeg flytter til USA nå om 11 dager. Så jeg kommer ikke til å kjøpe noe treningsutstyr nå før jeg drar. Men jeg vil heller ikke la være å trene! :eek: Trener med manualer her hjemme, men vil trene noe kondisjonstrening også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men greia er at jeg flytter til USA nå om 11 dager. Så jeg kommer ikke til å kjøpe noe treningsutstyr nå før jeg drar. Men jeg vil heller ikke la være å trene! :eek: Trener med manualer her hjemme, men vil trene noe kondisjonstrening også

Så de har ikke treningssenter der du skal være i USA? Er det snakk om en lang periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, når jeg kommer meg dit så skal jeg nok finne et treningssenter, men er nok allikevel ikke det første som skjer. Så nå før jeg drar og etter at jeg har kommet frem, om det er andre muligheter for kondisjonstrening utenfor treningssenteret. Ja, skal være der i 13 mnd i første omgang, mulig det blir lenger. Så treningssenter blir det etterhvert uansett, det er i mellomtiden jeg tenkte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i jogging. Gjør som folk sier og fokuser på kostholdet. Når det er i boks har du sikkert funnet et senter, og der trener du styrke. Få med alle de store minst en gang i uken, og drit i tredemøller. Bruk romaskin for kardio.

Det eneste kardio hjelper deg med er oksygenopptak (som er viktig for fettforbrenning - aka fettoksidering). Det er styrketrening som forbrenner fettet, men kostholdet som gjør at du ser endringen.

Drit i: kardio som bruker bena - som jogging, ellipse, sykling osv osv

Fokuser på 1: Kosthold

Fokuser på 2: Kosthold

Fokuser på 3: Baseøvelser i styrke

Fokuser på 4: Kosthold

Fokuser på 5: Å endre livsstil så du slipper å fokusere på kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier her ville jeg først og fremst tatt tak i kostholdet. Og istedenfor å tenke på begrensninger ville jeg ha fokusert på det du faktisk kan gjøre som å gå, trene styrke hjemme med kroppsvekt osv... Etter min mening og erfaring teller kostholdet ca.70% (hvis ikke mer), og treninga 30%, så da er det bare å prioritere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre sier her ville jeg først og fremst tatt tak i kostholdet. Og istedenfor å tenke på begrensninger ville jeg ha fokusert på det du faktisk kan gjøre som å gå, trene styrke hjemme med kroppsvekt osv... Etter min mening og erfaring teller kostholdet ca.70% (hvis ikke mer), og treninga 30%, så da er det bare å prioritere :)

Akkurat det med gåing er ikke alltid så lett i USA. Jeg brant meg på det et par ganger. Det er ikke lagt opp til det, og man blir mange steder sett på som direkte sinnsyk om man gjør det. ;)

Men skal man "på landet", så går det jo fint en del steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...